trettifire Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Så denne lå inne på prisguiden. E8400 Ser at ingen har registrert erfaringer på direkteshop.no, er den så luguber som nettsiden deres tilsier eller er dette the real deal? En kjap guggel avslører at den introduseres i januar 08 til 183$ som burde gjøre det attraktivt å kjøpe den fra the US of A (selv etter fortolling) foran å kjøpe den i Norge. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Eg har nok ikkje handla der nei, men er det noko som tilseier at dei er userriøse? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 At det ble startet i 1995 er ihvertfall sant. Brønnøysundregisteret. Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hvorfor har ikke jeg hørt om E8400? Er det "neste generasjons" tokjernersprosessorer? Som skal ta over etter bla. E6850? Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Hvorfor har ikke jeg hørt om E8400? Er det "neste generasjons" tokjernersprosessorer? Som skal ta over etter bla. E6850? Jepp, det er i 45nm serien, skal bruke mindre strøm og være "kjøligere". Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Eg har nok ikkje handla der nei, men er det noko som tilseier at dei er userriøse? Nei, egentlig ikke, men jeg kunne ikke finne noe særlig med erfaringer fra den butikken samt at tekst/layout på websiden virket noe...eh... enkel. A la at den er satt opp på relativt kort tid for å lure så mange som mulig for penger for deretter å forsvinne fra jordens overflate. Har ikke tatt meg så god tid til å undersøke, bare googlet dem og sett etter erfaringer og sjekket nettsiden deres. Derfor stilte jeg spørsmålet i forumet. Endret 24. desember 2007 av trettifire Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Men den kommer ju i Januar..ska vist klara 4GHz på luft. Men noen som vet om det är møjligt att få tag på redan nu? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg kjøpte et webkamera fra direkteshop.no, og det virker som om det er en person som driver hele bedriften. Avsenderadressen hans sto på baksiden av konvolutten. Siden og bedriften er seriøs nok, men jeg vil verken anbefale deg til å kjøpe eller ikke kjøpe det derfra. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Men den kommer ju i Januar..ska vist klara 4GHz på luft. Men noen som vet om det är møjligt att få tag på redan nu? De oppgir lagerstatus til "ukjent leveringstid", noe som for meg betyr "Kommer når den kommer". Ergo ser det ikke ut som om den er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Men den kommer ju i Januar..ska vist klara 4GHz på luft. Men noen som vet om det är møjligt att få tag på redan nu? 1ghz ekstra er ikke noe veldig spesielt på luft. Veldig mange C2D 65nm av de tidligere klarte det, og ofte bedre. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Prisen på direkteshop.np er ganske mye dyrere enn hos alle de andre webshoppene når denne blir lansert, det er en penryn basert CPU som blir lansert 6.Januar og den vil kunne leveres fra første stund i rimelig store kvanta.. Mitt råd er å vente to-tre uker Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Er 1500 mykje dyrare enn andre butikkar? Kan eg med min Asus P5N-E SLI installere denne prosessoren? Eller må eg ha ein spesiell 45nm-hk? 3ghz for litt over tusenlappen er ikkje dyrt, skal eg seie deg! EDIT: Trur de han kan klokkast opp til 4ghz på stock? Endret 25. desember 2007 av Arne Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Kan eg med min Asus P5N-E SLI installere denne prosessoren? Leste nettopp en test av kortet ditt, og det takler 45nm CPUer med 1333 MHz bus om du foretar en BIOS-oppgradering. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Då er det jaggu meg supra greiar! :=) Vil denne prisen vare? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Syntes prisen var vel rimelig med tanke på hva langt svakere prosessorer koster i dag. Selvfølgelig er det kjempebra om prisen stemmer sånn omtrentlig, men skulle jeg ha gjettet så ville jeg ha lagt meg på ca 1800 kr. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Vil dette bety at vi får se 45nm-prosessorer den 6. januar? Og vil vi få se Yorkfield, selvom det ble sagt at Intel utsatte utgivelsen av 45nm? Endret 25. desember 2007 av Explorer Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Vil dette bety at vi får se 45nm-prosessorer den 6. januar? Og vil vi få se Yorkfield, selvom det ble sagt at Intel utsatte utgivelsen av 45nm? Nei, vi vil få se dobbelkjerneprosessorer (E8X00) for stasjonære og den nye T8X00 og T9XXX serien for bærbare. Når det gjelder 1500kr. for E8400 er dette ikke noe spektakulært da dette kun er en dobbelkjerne CPU! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Når det gjelder 1500kr. for E8400 er dette ikke noe spektakulært da dette kun er en dobbelkjerne CPU! Den prosessoren E8400 kommer til å ta over for er E6850, og denne koster 1890 kr hos rimeligste nettbutikk. Det kan godt hende at E8400 kommer til å prises noe lavere, men jeg har ingen tro på 400 kroner i "priskutt". Det er i alle fall min spådom. Bare tiden vil vise. Endret 25. desember 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Betyr dette igjen lavere priser på AMD siden ifra evt 6 januar ? Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Syntes prisen var vel rimelig med tanke på hva langt svakere prosessorer koster i dag. Selvfølgelig er det kjempebra om prisen stemmer sånn omtrentlig, men skulle jeg ha gjettet så ville jeg ha lagt meg på ca 1800 kr. Og derfor er vi tilbake til det originale spørsmålet, er dealen fra direkteshop noe en kan stole på? Jeg har vel 1500,- liggende som det står 45nm på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå