Gå til innhold

TES: The Elder Scrolls 5?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så et intervju med en bethesda-ansatt som sa at siden de har jobbet så mye med, og har så mye erfaring med store, åpne, free-roaming rpg-er så kommer de til å fortsette med slike spill.

Det er veldig usannsynlig at de skal begynne med MMO når de er så vant til en-spiller opplevelser, og de er tydeligvis glade i å lage spill som elder scrolls og fallout.

MMO vil bety mas med servere og andre ting som byr på nye utfordringer, + at MMO begrenser bruken av grafikk, gameplay og andre godbiter som Bethesda liker å bruke i spillene sine. Gameplayet til Oblivion ville skapt store problemer i en MMO f. eks.

Jeg tipper at TES5 vil følge en naturlig utvikling fra 4'ern, med litt nye funksjoner og diverse kule ting som de er i stand til å lage ettersom teknologien tillater new stuff. Vanlig oppskrift for etterfølgere er jo større, lengre, penere og mer badass. You do the math!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mener TES 5 kan gi slipp på mye av de gamle løsningene og strukturen, selv om de er bra. Folk vil bare klage om TES 5 er en rework av 4'ern.

På samme måte: Jeg ville heller ha ROME: total war, enn Medieval 2: total war da det kom.

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar

Noe jeg synes hadde vært tøfft i TES5, er å kunne skaffe seg yrker.

For i 4ern var eneste måten å skaffe penger på enten å stjele eller drepe.

Et yrke kunne f.eks være vakt eller soldat. Et annet kunne være å starte en egen butikk.

Ellers: fisker, jeger, bonde, budbringer...masse muligheter ;)

Lenke til kommentar

Et yrke kunne f.eks være vakt eller soldat. Et annet kunne være å starte en egen butikk.

Du glemte å nevne guilds, som kanskje er det nærmeste man kommer jobb i Elder Scrolls.

Men ikke en dum ide;)

Lenke til kommentar

Eg er heilt einig.

Det heter jo rollespill med en grunn da!

Jeger? Gå rundt i skogen, skyt dyr og ta kjøttet/skinnet og selg dette.

Bonde? Finn en gård (eller kanskje en mod) med din egen hage og selg det som vokser der.

Men du får jo aldri penger på den måten. Det litle du tener er altfor lite til å kunne kjøpe nye pilar, repair hammars etc.

Lenke til kommentar

Eg er heilt einig.

Det heter jo rollespill med en grunn da!

Jeger? Gå rundt i skogen, skyt dyr og ta kjøttet/skinnet og selg dette.

Bonde? Finn en gård (eller kanskje en mod) med din egen hage og selg det som vokser der.

Men du får jo aldri penger på den måten. Det litle du tener er altfor lite til å kunne kjøpe nye pilar, repair hammars etc.

Med modden jeg bruker, 100% arrow recovery, trenger du ikke det. Du kan få mye for ulveskinn og bjørneskinn, og du kan også bruke harvest.

Jeg tjente 300 gull på en dag på den måten, så ikke kom og si at man ikke tjener penger på det.

1 ingame dag that is

Endret av LanSi
Lenke til kommentar

Hvis du vil tjene penger er det bare å begynne å lage potions. Sank ingredienser, kjøp ingredienser fra alle butikkene, og lag en potion. 2 ingredienser er som regel billigere enn en potion :-) Jo mer skills du har, jo mer blir de verdt. I tillegg er det veldig mye gull i forhold til vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...