stoltz Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Oblivion er en av de aller beste MMO'ene noen sinne.Er bare at det ble en populært spill å rakke ned på. har noe mye å gjøre med all hypingen. Jeg håper det er en skrivefeil i farten, og skal være RPG-ene. Det er selvfølgelig en smaksak og kan egentlig ikke diskuteres, men jeg er langt ifra enig med deg på dette punktet. *Levelscaling. Det at man monstrenes vanskilighetsgrad stiger i takt med ditt eget level. Altså blir aldri noen monstere kjempe lette. Selv synes jeg dette var helt greit. Sybnes det er helt naturlig at noen som kjemper for sitt liv er harde å ta. Samtidig forstår jeg alle som ikke liker det. Det er en konvensjon i cRPG som sier at man skal bli uovervinnelig til slutt. Dette går også andre veien. Du møter aldri på noen som du absolutt ikke klarer å ta, med noen få unntak. Ellers er jeg enig i det meste du sier. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Skal vi også diskutere Oblivion i denne tråden? For jeg kan godt gi min mening om Oblivion slik mange andre har gjort, men trodde tråden skulle handle om neste spill i serien? Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det sklir litt inn i hverandre. Når folk begynner å snakke om hva de vil og ikke vil ha i TES V er det greit å si hva man likte og ikke likte om TES IV for å sammenlikne. Er etter min mening ikke nødvendig å følge det opprinnelige temaet slavisk, men ha det i bakhodet som en rød tråd siden det meste som er sagt i tråden har hatt noe med TES V å gjøre på den ene eller andre måten. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vel, jeg for min del håper de beholder mye fra Oblivion. Personlig er Oblivion det spillet jeg liker best - av alle spill. Jeg likte stemningen, gameplay, byene, friheten, grafikken, historien osv. Jeg er også en av de få som ikke har noe mot level scaling. Jeg forstår argumentene mot, men å ha fiendene scaled til spillerens level gjør at spillet faktisk blir friere. Hvis ikke, så blir spillet mindre free-roaming, faktisk, fordi selv om man i teorien kan gå hvor man vil så blir man likevel sterkt begrenset og nærmest tvunget til å gå den veien historien tar deg steg for steg fordi du er for svak til å gå utenfor. Da blir det mer et FF-spill. (Jeg elsker FF-spill, for all del, men det er ikke det jeg vil ha når jeg spiller et TES-spill). En av de få ting som skuffet litt i Oblivion, som jeg håper de kan forbedre til neste spill, var at de fleste huler og ruiner så nøyaktig like ut. Det overrasker meg at et nytt og stort spill som er laget til de nyeste konsollene (og nye PCer) har så stor gjenbruk av dungeons. Ellers håper jeg de beholder den store muligheten til karaktertilpasning som har vært i de siste TES-spill (rase, klasse, stjernetegn, skillsøkning ved levels, utseende-detaljer osv). En annen liten ting er at jeg synes hovedhistorien var overraskende kort. Det gjør forsåvidt ikke så mye siden det er så mye annet man kan gjøre i spillet, men det hadde ikke gjort noe om den var lenger. Jeg håper også at de øker antall guilds og spillbare organisasjoner i neste TES-spill. Akkurat der var Morrowind bedre enn Oblivion, synes jeg. Luksusting som en større verden og mer variasjon i byene er jo heller ikke feil, men det er vel begrensninger for hvor stort og unikt hver by/dungeon i spillet kan være med tanke på tid og ressurser. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 En av de få ting som skuffet litt i Oblivion, som jeg håper de kan forbedre til neste spill, var at de fleste huler og ruiner så nøyaktig like ut. Det overrasker meg at et nytt og stort spill som er laget til de nyeste konsollene (og nye PCer) har så stor gjenbruk av dungeons. Enig i dette. Kanskje Bethesda burde designet main quest-hulene selv, og kjørt en design a dungeon-konkurranse blant communityet? Jeg har sett flere modifikasjoner som legger til huler som holder en langt høyere kvalitet og detaljrikdom enn Bethesda sine. I stedet for å vente et år etter spillet er gitt ut for å få det spillet man ville ha, hvorfor ikke bruke ressursene til modderne i det ferdige spillet? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Enig i dette. Kanskje Bethesda burde designet main quest-hulene selv, og kjørt en design a dungeon-konkurranse blant communityet? Jeg har sett flere modifikasjoner som legger til huler som holder en langt høyere kvalitet og detaljrikdom enn Bethesda sine. I stedet for å vente et år etter spillet er gitt ut for å få det spillet man ville ha, hvorfor ikke bruke ressursene til modderne i det ferdige spillet? I teorien høres dette ut som en god idè, men jeg er redd at hulene da hadde blitt altfor variable igjen. Selv om de bør se mer ulike ut enn de gjorde i Oblivion, så bør det likevel være en rød tråd som går igjen siden alt foregår i samme provins (antar jeg, da). Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 I teorien høres dette ut som en god idè, men jeg er redd at hulene da hadde blitt altfor variable igjen. Selv om de bør se mer ulike ut enn de gjorde i Oblivion, så bør det likevel være en rød tråd som går igjen siden alt foregår i samme provins (antar jeg, da). Så klart - jeg tenkte at Bethesda kunne gi rammer for den og den hulen, og overlate resten til modderne. Bethesda måtte jo hatt jobben med å kvalitetskontrollere resultatene, og kanskje modifisere dem litt. Jeg tenkte ikke at alle hulene i spillet skulle være sine egne verdener med detaljerte historier og handling (selv om noen slike hadde vært gøy). Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg også, det er litt kjedelig med de samme hulene om og om igjen. Men er noe bekreftet? Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg håper det er en skrivefeil i farten, og skal være RPG-ene. Det er selvfølgelig en smaksak og kan egentlig ikke diskuteres, men jeg er langt ifra enig med deg på dette punktet. Helt riktig, det var en skrivefeil i farten. Og det skal være cRPG'ene for å være helt korrekt. Forøvrig vard ette skrevet riktig nedover i posten dog. Rettet opp feilen i posten min nå. Bare du ikke sier Gothic serien er det greit. Helst ikke Might and Magic heller. Skal vi også diskutere Oblivion i denne tråden? For jeg kan godt gi min mening om Oblivion slik mange andre har gjort, men trodde tråden skulle handle om neste spill i serien? Vi har Basically ingen ting å gå etter hvis vi skal diskutere kun neste spill. Rundt om 1998 sa ledelsen (kan det har vært Hines tro?) det de skulle gjøre i og kalle de to neste titlene. Det fulgte de opp så og si til punkt og prikke. De ønsket også massive kriger. Dette kunne del vel blitt mer av og kanskje dette er det eneste vi kan anta med en viss sjans at vil komme. Den neste tittelen finnes det ikke noe info om. Det eneste vi da kan gjøre er å spinne rundt det vi antar vil komme, og det som vi håper ikke håper vil komme. Det blir vanskelig å gjøre dette uten å ta frem eksempler fra gamle spill i serien. Uten dette ville tråden stoppet etter OP post. Endret 10. januar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
Jaarabygg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 En ting de må forbedre fra Oblivion er kampsystemet! Det i Oblivion suger. Dette må forbedres: For det første må det være flere comboer. Flere kombinasjoner av slag. Se f.eks på Prince of Persia eller Assassins Creed... For det andre må det være mer realistiske skader. Det må ha noe å si hvor du treffer på offeret. Det kan f.eks være vanskeligere å få inn et bra treff. Mer effektive rustninger, og mer vinglete sikting med pil og bue (noe som blir bedre etter som du stiger i level) Det er jo ikke realistisk at folk tåler å bli slått med en diger øks 10 ganger uten å få ei skramme, eller at kroppen må være dekt av piler for at man skal dø. Det hadde også vært kult å kunne smi egne våpen! Du har en egen skill som gjør at våpnene du lager blir bedre ettersom du stiger i skill. Også kan du sanke råmateriale til våpen; stål til sverd, tre til buer osv. Lenke til kommentar
QZ Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det hadde også vært kult å kunne smi egne våpen!Du har en egen skill som gjør at våpnene du lager blir bedre ettersom du stiger i skill. Også kan du sanke råmateriale til våpen; stål til sverd, tre til buer osv. Du må tenke på at det finnes svært mange materialer. Deadric, Elven, Dwarwen, Orcish etc. Treboger fins faktisk ikkje i Oblivion. Og Steel Longsword er ubrukelege(Fine Steel Longsword er greie, med tanke på at du kan få dei på lvl 1) Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du må tenke på at det finnes svært mange materialer. Deadric, Elven, Dwarwen, Orcish etc. Treboger fins faktisk ikkje i Oblivion. Og Steel Longsword er ubrukelege(Fine Steel Longsword er greie, med tanke på at du kan få dei på lvl 1) I Morrowind kunne du finne råmaterialer av både Ebony og Glass. Husker ikke hvordan dette var i Oblivion. Orcish, Elven og Dwarven er strengt tatt bare steel behandlet og brukt på forskjellige måter. Deadric er såvidt jeg husker fremstilt fra Ebony gjennom et slags rituale(dere som kan dette eller gidder å slå opp; er bare å rette meg ). Når det er sagt synes jeg ikke muligheten til å lage våpen eller rustning er nødvendig i det hele tatt. Kampsystemet burde jo faktisk gå an å forbedre litt nå som Bethesda har fått øvd seg litt på Fallout. Jeg mener ikke at et system av typen VATS skal bli implementert i TES V, men at man kunne kappe av armer osv, og få folk til å miste våpen hadde vært kult. Lenke til kommentar
Jaarabygg Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Å smi våpen hadde ikke trengt å bli så komplisert. Du kan f.eks velge mellom forskjellige modeller, håndtak osv. Men på en annen side, hvis det hadde vært flere modeller av de forskjellige våpnene. Feks: flere forskjellige steel longswords... Dette hadde jo vært en fin oppgave for moddere. Jeg lastet ned en mod der de mest kjente våpnene i ringenes herre var med, og de vår råere enn noen av de andre våpnene i Oblivion!! De var sykt fine! Jeg syns heller ikke av V.A.T.S hadde passet inn i Oblivion siden det ikke er et skytespill. Det ville bare blitt dumt... Og slagteknikken med slagvåpen er jo akkurat den samme i Fallout som i Oblivion, så jeg har liten tro på at det blir noen stor forbedring i kampsystemet Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hadde hvertfal vært fint om fiendene reagerte litt mer mot slagene, feks sånn som i Bioshock. Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hadde hvertfal vært fint om fiendene reagerte litt mer mot slagene, feks sånn som i Bioshock. Vel, Bioshock er jo ikke akkurat et RPG. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hadde hvertfal vært fint om fiendene reagerte litt mer mot slagene, feks sånn som i Bioshock. Vel, Bioshock er jo ikke akkurat et RPG. Så hva? Det har jo fortsatt en veldig bra måte å simulere slag på. Du føler virkelig at du drar til en person, og ikke en statue som det føles i Oblivion. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hadde hvertfal vært fint om fiendene reagerte litt mer mot slagene, feks sånn som i Bioshock. Vel, Bioshock er jo ikke akkurat et RPG. Det har jo null og si. Combat moden i Oblivion kan også styres i FP, samma som i Bioshock. KoffeinKannin har også et godt poeng med det han sier, og var det jeg også mente. Lenke til kommentar
aimar1991 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Gleder meg uansett viljt til 2010 Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Gleder meg uansett viljt til 2010 Kommer TES V ut da ellår TES Online? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå