QZ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Eg varierer litt mellom medium og easy på vanskelegheitsgrad;) Hard er jo nesten umogeleg. Men ein gong satt eg den på hard, og gløymte å sette den tilbake når eg starta new game Blei drept av dei to rottene du møter første gong Lenke til kommentar
Phergan Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Beth har søkt om copyright på Skyrim, men det betyr ikkje nødvendigvis at det er det som skal brukes, for det er mogeleg at dei berre skal forvirre oss Men eg håper på Elsweyr eller Black Marsh. I Elsweyr har du alt, sand og sjø i sør, skoger og fjell i nord og vest, og eit litt meir sumpaktig området i aust. Men det er så mykje spennande som kan skje i Black Marsh, dessverre ville nok alle andre enn Argonians dødd av gift når man kjem lengre inn i landet Ganske enig der! Hadde vært mye artigere med Elsweyr, som har veldig mye forskjellig, i forhold til Skyrim som stort sett er snø og is. (dessuten liker jeg ikke Nords) Kanskje Bethesda vil vise at de også vil kunne klare å lage is og snø på samme måte som Crytek har gjort. Men jeg håper ikke de pusher alt for hardt på det grafiske, slik at vi får en halv-flopp på lik linje - eller værre - enn Oblivion, som man irriterer seg grønn over pga noen få aspekter, men som man samtidig bare må spille fordi det er så utrolig nydelig. Lenke til kommentar
QZ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Viss dei skal ha det i Skyrim, så må snøen og fjell bli mykje betre enn det er i Jerall Mountains i Oblivion. Og dessuten så må dei forskjellige byane sloss mot kvarandre(siden Nords fordriver tida med å drikke og sloss mot andre Nords) Lenke til kommentar
Jaarabygg Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Viss dei skal ha det i Skyrim, så må snøen og fjell bli mykje betre enn det er i Jerall Mountains i Oblivion. Og dessuten så må dei forskjellige byane sloss mot kvarandre(siden Nords fordriver tida med å drikke og sloss mot andre Nords) Helt enig med deg der, men synes det høres litt kjedelig ut å springe rundt i snø så langt øyet kan se... Men hvis de klarer å lage rette stemningen, med lyder, grafikk osv tror jeg det også kunne vært bra. Også måtte det ha gått an å kunne klatre opp bratte steder, F.eks man må ha klatreutstyr for å komme over et fjellpass. Også må du kunne bli truffet av snøskred. En annen ting jeg savner i Oblivion, som MÅ være med i et evt Skyrim er muligheten til å bli skikkelig full I Oblivion kan du drikke uendelig med øl for så å bare miste noen få poeng med Intelligence i noen sekund. Det skulle vært sånn at hvis du drikker mye, så kan du f.eks se uklart, du våkner opp på en utenkelig plass osv. Lenke til kommentar
QZ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Heilt einig, viss det skal bli noko bra må dei få til Nord-stemninga Og sjølvsagt må det vere mogeleg å kunne klarte og snøskred må vere mogeleg. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Viss dei skal ha det i Skyrim, så må snøen og fjell bli mykje betre enn det er i Jerall Mountains i Oblivion. Og dessuten så må dei forskjellige byane sloss mot kvarandre(siden Nords fordriver tida med å drikke og sloss mot andre Nords) Helt enig med deg der, men synes det høres litt kjedelig ut å springe rundt i snø så langt øyet kan se... Men hvis de klarer å lage rette stemningen, med lyder, grafikk osv tror jeg det også kunne vært bra. Også måtte det ha gått an å kunne klatre opp bratte steder, F.eks man må ha klatreutstyr for å komme over et fjellpass. Også må du kunne bli truffet av snøskred. En annen ting jeg savner i Oblivion, som MÅ være med i et evt Skyrim er muligheten til å bli skikkelig full I Oblivion kan du drikke uendelig med øl for så å bare miste noen få poeng med Intelligence i noen sekund. Det skulle vært sånn at hvis du drikker mye, så kan du f.eks se uklart, du våkner opp på en utenkelig plass osv. Forestill deg: Du går over en lang slette med en halv meter nysnø. Det blåser skikkelig kraftig, og du bryter deg igjennom snøen imens du skimter etter sola igjennom skyene. Aaah <3 Lenke til kommentar
QZ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Enda betre: Du har klatra over eit enormt fjell, og går inn på ein bar i ein liten landsby. Du rister av deg snøen, bestiller eit rom, og 15 øl Lenke til kommentar
Jaarabygg Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hehe, de hadde vært tøfft hvis de hadde fått til noe sånn ja, sånn at det blir litt stemning! Det var det jeg likte minst med Oblivion, når du ikke hadde noen oppdrag gående så det ble liksom så..kjedelig... Det var ingen ting du kunne fordrive tiden med. I et nytt Elder Scrolls spill ville det vært bra om man kunne ha noen slags hobbyer. F.eks gå på jakt, spille småspill mot NPC-er og tjene penger på det, eller rett og slett gå på en bar, drikke seg dritings og sjekke opp jenter. Dette spillet har så mange muligheter, at hvis de bare bruker den tiden de trenger på å lage det, kan det bli et spill du man spille leeeeenge uten å bli lei Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du kan gå på jakt i Oblivion også. Jeg ser virkelig frem til TES V, og gleder meg vilt til vi får noe mer info om det - hvor det foregår, screenshots, info om gameplay osv. Lenke til kommentar
Jaarabygg Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du kan gå på jakt i Oblivion også. Ja, men det er ikke den store spenningen med det, dyr er jo overalt, og du får ikke mer enn et par gullmynter for kjøttet, så det lønner seg ikke akkurat Håper at i neste spill vil være langt mindre dyr og monster i villmarka. I Oblivion kan du feks ikke gå 10 meter langs stranda før du må trekke sverdet og drepe en mudcrab, så går du et par meter, så skifter musikken, og du blir angrepet av en ny mudcrab Lenke til kommentar
QZ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ja, hater Mudcrabs. Og dei burde gjere det sånn at du kan selgje sølv(fat og sånt) og kjøtt for meir enn 5 gull. Den einaste måten å leve som kjøpmann er å selgje våpen, ringer, og rustninger, det syns eg var dumt. Og det burde vere mogeleg å berre løpe opp i fjella med ei boge og skyte ned moskus, dra inn til ein by med kjøtt og skinn og tene nokre hundre gull. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvis man skal kunne selge kjøtt og skinn/pels for flere hundre gullstykker, så bør det være vanskeligere å jakte. Evt. at man må ha høy skill for å kunne flå et dyr. Jo høyere "flå"-skill, jo penere blir skinnet, og jo mer får man for det. Lenke til kommentar
Jaarabygg Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nja, det er jo ikke helt realistisk da... men du må definitivt få noen hundre kroner for et dyr, kan variere fra hvor tungt dyret er osv. Og hvis du skyter storbukken så kan du ta av geviret og enten selge det eller henge det opp i stua... Lenke til kommentar
QZ Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det må bli vanskeligare å jakte, ja. Og eit "Flå" skill ville jo løyse det. Har du lav får du kanskje berre 10, 20 Septims, har du derimog høg kan du få fleire 100. Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Spillet kommer vel på xbox 360? Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Spillet kommer vel på xbox 360? Er nok ingen som vet sånn enda. Men Elder Scrolls serien har blitt veldig dyr etterhvert å utvikle. Med den suksessen Oblivion hadde på 360 ville det overaske meg om det ikke kommer til xbox, selvom 720 sikkert er på plass får spillet ser dagens lys. Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Ville vært veldig morsomt med TES 5! Jeg er ganske sikker på at det kommer, men hvem vet når..? En annen ting jeg stusser litt over er at hver eneste gang jeg leser om TES kommer det alltid kommentarer om at Oblivion er så utrolig dårlig og at det er en ren flopp. I mine øyne er det det beste singleplayer spillet jeg noen gang har spilt. Kanskje det er fordi jeg aldri spilte Morrowind...? Edit: Blir kanskje litt off-topic Endret 9. januar 2009 av BloodOfCrom Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Helt riktig det. Oblivion er en av de aller beste cRPG'ene noen sinne. Er bare at det ble en populært spill å rakke ned på. har noe mye å gjøre med all hypingen. Men de gjorde feil Bethesda. som fikk gankse store konsekvenser med spillet. Eksempler: *Levelscaling. Det at man monstrenes vanskilighetsgrad stiger i takt med ditt eget level. Altså blir aldri noen monstere kjempe lette. Selv synes jeg dette var helt greit. Sybnes det er helt naturlig at noen som kjemper for sitt liv er harde å ta. Samtidig forstår jeg alle som ikke liker det. Det er en konvensjon i cRPG som sier at man skal bli uovervinnelig til slutt. *Voiceover. Bethesda valgte en håndfull personer til å være alle stemmene. Selvom endel at dem var dyktige greide de ikke å skule at det faktisk var få skuespillere og alle personene man måtte i spillet fikk derfor "lik" stemme. *Repatativ Hoved-Questelinje. Ble veldig det samme, med å lukke de akkurat like portalene hele tiden. *Kort Hoved-Questelinje. Gikk relativt kjapt å "fullføre" spillet. Men de har nok lært leksa si til neste versjon. edit: tastefeil Endret 10. januar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
QZ Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Helt riktig det.Oblivion er en av de aller beste MMO'ene noen sinne. Er bare at det ble en populært spill å rakke ned på. har noe mye å gjøre med all hypingen. Men de gjorde feil Bethesda. som fikk gankse store konsekvenser med spillet. Eksempler: *Levelscaling. Det at man monstrenes vanskilighetsgrad stiger i takt med ditt eget level. Altså blir aldri noen monstere kjempe lette. Selv synes jeg dette var helt greit. Sybnes det er helt naturlig at noen som kjemper for sitt liv er harde å ta. Samtidig forstår jeg alle som ikke liker det. Det er en konvensjon i cRPG som sier at man skal bli uovervinnelig til slutt. *Voiceover. Bethesda valgte en håndfull personer til å være alle stemmene. Selvom endel at dem var dyktige greide de ikke å skule at det faktisk var få skuespillere og alle personene man måtte i spillet fikk derfor "lik" stemme. *Repatativ Hoved-Questelinje. Ble veldig det samme, med å lukke de akkurat like portalene hele tiden. *Kort Hoved-Questelinje. Gikk relativt kjapt å "fullføre" spillet. Men de har nok lært leksa si til neste versjon. Levelscalling kan jo løyses med mogelegheiten til å skru det av/på. Eg er einig i at det var litt irriterande når du merker at det er så få, men det var få mods som hadde noko betre(men The Dragon Break, som dessverre seg ut til å vere avslutta, hadde god voice-acting), men nokre fleire hadde ikkje skada Fullstendig einig, det var aldri noko heilt enormt spennende som skjedde. Og det er altfor merkeleg at alle legionane er i andre provinser, sånn at spilleren må gjere alt aleine. Og i Battle of Bruma irriterte eg meg over at berre Baurus og Jauffre var med frå The Blades. Eg hadde i alle fall tatt 5 andre frå City Guard og 5 Blades ekstra. Einig der også, men eg tok vanlegvis ein pause når eg skulle gjere Sancre Tor/Miscarcand, siden det er nokon av dei kjedeligste questa i heile Oblivion. Og det blir jo lengre viss du gjer heile Allies for Bruma. Lenke til kommentar
Jaarabygg Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Den levelscalling greia måtte forbedres litt ja. For du må jo kunne se hvilke våpen osv du kan få utover i spillet, også i starten. Men da må det også være større forskjell på de beste og de dårligste fiendene. Sånn at du får lyst til å spille mer fordi du bare må ha den rustningen osv Men det er det samme i Fallout 3, så ingenting tyder på at de har tenkt å slutte med det. Men hovedquesten er langt bedre i Fallout 3 enn i Oblivion. Spesielt fordi du kan selv bestemme hvordan det hele skal ende, og du har mye flere valg. Men også den syntes jeg kunne ha vært lenger... Voiceactingen i Oblivion er bare tragisk. En stemme til hver rase er AAALT for lite. Og selv om folk er gamle, så hører du godt at det er yngre folk som spiller de stemmene og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå