Gå til innhold

TES: The Elder Scrolls 5?

Anbefalte innlegg

Problemet med Oblivion er at det skulle funke på konsollene også og det går kraftig ut over både opplevelsen og mulighetene til innehold og dybde. Morrowind synes jeg de virkelig traff innertiern med, det fikk både tid og rom til å "forsvinne". Eneste andre spillene som det har har skjedd med er "Under a killing moon" , "Fallout 1/2" Elder scrolls Arena , Kyrandia serien og en del Sierra klassikere.

Fallout 3 mener jeg lider under mange av de samme tingene som Oblivion: Gamebryo, "Konsollinfiserte" menyer, ustabilitet, en kort hovedhistorie. Eller er jeg bare kresen? :dontgetit:

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er med på tanken din, men Fallout 3 var alikevel et løft fra Oblivion. Det går egentlig ikke an å sammenlinge de to spillene, men siden de kommer fra samme utvikler og har mange likhetstrekk, kan vi gjøre det.

For min del kræsjet Fallout 3 en gang i løpet av 30 timers spilletid, noe jeg aldeles ikke synes er ille. Fallout 3 hadde også god atmosfære og et bra level og skillsystem, etter min mening.

Lenke til kommentar

Ja Fallout 3 er et løft fra Oblivion ingen tvil der, level/skill systemene kan ikke direkte sammenlignes siden Fallout 3 bruker et vellfungerene leveling system lik som i de orginale fallout spillene, mens Oblivion brukes en ødelagt og strippet variant av Morrowind sitt(IMO).

Og når vi snakker om leveling systemet, Morrowind hadde etter min mening et kjempeflott levelingsystem.

Du følte at du gjorde framskritt, og konsekvensene av og forville seg på en plass du ikke burde være eller

prøve deg på noen som definitivt banker livskjiten av deg førte som regel tid døden eller en kraftig lærepenge. Obilvion? der dilter alle etter deg, er du level 1 så er de andre det også, er du level 20 så er de andre det også for å nevne noe, det virker nesten som Oblivion prøver å sy puter under armene på deg.

Lenke til kommentar
Finnes det noen som helts info om Elder Scrolls 5?

Det er planlagt at det kjem ut i 2010, leste eg på uesp.net. Og Bethesda har visstnok søkt om copyright til Skyrim, så det er ganske sannsynleg at det foregår i Skyrim.

Lenke til kommentar

Jeg har utruli mange timer med Oblivion, men etter at jeg nå har spilt igjennom Fallout 3, så blekner Oblivion ganske bra... Jeg syntes det var atmosfære i Oblivion, men den var 5 ganger så bra i Fallout. Lydeffektene, grafikken, at ikke en stemme spiller 500 karakterer...

I Fallout 3 har jeg enda ikke kjent igjen en stemme flere ganger, det er sikkert bare meg, med å ha en stemme for hver rase, som i Oblivion, syns jeg blir altfor lite.

Dessuten er personene i Fallout mye mer realistiske i bevegelser, dialog osv.

Jeg HÅPER at Betheda bruker mye av det samme som i Fallout og gjør dette i et nytt Elder-Scrolls spill:

-En dialog (kanskje enda bedre!?)

-Levelingsystemet

-Stemningen

-STEMMENE!!!

-Lydeffektene

-Kampsystemet (at det er viktig at du treffer på et bra sted, ikke at det er like dødelig å bli skutt i foten som i hodet)

Men det var også mye bra med Oblivion:

-Historien (den var bra men det skulle vært sånn at den kunne endt på flere måter, men ikke som i Fallout at spillet slutter når du har fullført hovedoppdraget)

-De uendelig mange questene

-Mange felt du kan spesialisere deg på

-Alltid noe nytt å oppdage

Det er ikke så mye med Oblivion, som Fallout ikke gjør bedre, for det er egentlig veldig mye likt mellom de to spillene.

Huff dette ble langt, men jeg gleder meg iallefall sykt til TES:V, så får vi se...

Stå på Bethesda :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

om de tar det beste fra morrowind oblivion og fallout, en neve fler stemmeskuespillere og noen decent animasjoner, så trenger ikke jeg noen fler spill.

jeg har vel en 5-600 timer med oblicion og morrowind selv om jeg har irritert meg kraftig over ting alle de timene. jeg synes det sier litt om bethesda at når jeg irriterer meg grenseløst over diverse løsninger, så elsker jeg det uendelig uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...