Gå til innhold

TES: The Elder Scrolls 5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett traileren. Det er ulver som hopper på deg her også, bare i bedre grafikk.

 

Det må da være en forbedring på noen områder siden 2006?

 

To name a few...

 

 

-Third person view has been improved

-5 massive cities, hand crafted caves and underground stuff.

-There is an option for no HUD.

-On Conversations: Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore.Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking.

-On Weapon smithing: Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.

-Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours.

-Level-scaling: It is improved, similart o Fallout 3

-Perks

-Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

-Radiant storytelling: The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses.

-Sprinting: You can now sprint about!

-Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining.

-Dynamic Shadows

-Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions between different races and just plain looks better.

-Radiant AI

-Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground)

-Water flows

-Randomly generated quests

-Beards

-You can't run backwards as fast as you do forward.

-10 races to choose from

-Hud-free first-person view and improved third-person perspective

-Very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness!

-Character creation improved, body features customizable

-2-handed weapons and duel wielding confirmed.

-Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight.

-Cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing

-Perk picking at every level-up

-5 Magic Schools Destruction Alteration Conjuration Restoration Illusion.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt å lese igjennom de første sidene av denne tråden :p

 

Jepp. Spesielt denne.

 

Har hørt at TES V blir i Skyrim, det kalde nord hvor Nordene kommer fra. Da hadde det vel vært noe ala Bloodmoon for Morrowind. Har ikke kilde for øyeblikket, men kan se om jeg klarer å fiske frem hvor enn det var jeg så det.

 

Det tror jeg bare er tull. Vil uansett bli kjedelig å bare måtte spille i et snødekt fjellandskap som jo Skyrim i hovedsak er.

Lenke til kommentar

Morsomt å lese at folk siterer den samme posten rett etter hverandre :tease:

 

Har hørt at TES V blir i Skyrim, det kalde nord hvor Nordene kommer fra. Da hadde det vel vært noe ala Bloodmoon for Morrowind. Har ikke kilde for øyeblikket, men kan se om jeg klarer å fiske frem hvor enn det var jeg så det.

 

Det tror jeg bare er tull. Vil uansett bli kjedelig å bare måtte spille i et snødekt fjellandskap som jo Skyrim i hovedsak er.

Haha, Genialt.

 

Morsomt å lese igjennom de første sidene av denne tråden :p

 

Jepp. Spesielt denne.

 

Har hørt at TES V blir i Skyrim, det kalde nord hvor Nordene kommer fra. Da hadde det vel vært noe ala Bloodmoon for Morrowind. Har ikke kilde for øyeblikket, men kan se om jeg klarer å fiske frem hvor enn det var jeg så det.

 

Det tror jeg bare er tull. Vil uansett bli kjedelig å bare måtte spille i et snødekt fjellandskap som jo Skyrim i hovedsak er.

Lenke til kommentar

-Radiant storytelling: The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses.

Der er noko positivt her dersom dei prøver å få verda til å reagere på karakteren sine eigenskapar og tidlegare handlingar. Eg er imidlertid ikkje overbevist om kor fornuftig dei har brukt informasjonen. Dersom denne databasen kun er input til ein tilfeldig oppdragsgenerator, ser eg det som rimeleg uinteressant. Enorme mengder tilfeldig generert innhald har eg sett før, og det var ikkje so spennande. Det eg derimot vil, er at valga mine får konsekvensar. Dersom eg er sjef for magikarlauget, bør det åpne nokre dører...og stenge andre. Og folk i spelverda bør behandle meg på ein annan måte enn dei ellers ville ha gjort.

 

Mykje innhald og fin grafikk er bra det, men det er ikkje desse områda Bethesda har trengt å bli betre på. Eg synest dei burde fokusere på innleving, og på å lage levande og truverdige spelverder.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper det å bli bedre, eller bli motstanden også bedre?

 

Det burde ideelt vært sånn at det dukket opp andre typer fiender etterhvert, ikke at de samme ble sterkere. I tillegg burde det være nødvendig med visse kampferdigheter av spilleren for å vinne kamper - ikke slik at bare levelstyrken avgjør, om dere forstår.

Lenke til kommentar

Hjelper det å bli bedre, eller bli motstanden også bedre?

 

Det burde ideelt vært sånn at det dukket opp andre typer fiender etterhvert, ikke at de samme ble sterkere. I tillegg burde det være nødvendig med visse kampferdigheter av spilleren for å vinne kamper - ikke slik at bare levelstyrken avgjør, om dere forstår.

 

På de fleste områder har motstanderen et minimum level og et maksimum level. Ligger du under min. så skalerer de ikke ned til deg, og de vil være vanskelig. Er du over max. så vil de være lette. Er du innenfor min-max vil de være lik level som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...