Gå til innhold

TES: The Elder Scrolls 5?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er offisielt kunngjort (Gamer.no har ikke sagt noe, og jeg finner ingenting hos GameSpot), men jeg tviler ikke ett sekund på at det kommer en oppfølger. Responsen hos fansen og community-et er for stor til å kunne droppe det, og de tjener for mye penger på det til å kaste det vekk.

Angående online-spillet, så blir nok ikke det en direkte oppfølger til Oblivion slik som Oblivion var en oppfølger til Morrowind. Online-spillet blir nok et sidesprang, og det vil nok fortsette å komme enspillerspill i serien. :)

Lenke til kommentar

Selvsagt kommer Elder Scrolls 5, Diablo 3, Halo 4, Gears of War 3, Mortal Kombat 9, enda et Super Mario, enda et Legend of Zelda og så videre. Det er rett og slett for viktige franchiser til å bare la dem ligge ubrukt. Halo 3 var siste spillet i trilogien, men det var så suksessfult at enda et Halo spill blir en garantert vinner. Mortal Kombat 8 kommer til høsten, og hittil er det eneste man vet at de bygger det helt fra grunnen og gjør alt på nytt, og grafikkmessig vil det bli svært inspirert av Gears of War. Hvorfor skulle dem da ikke lage enda et spill etter det? De restarter jo ikke hele serien bare for å lage et enkelt spill. ;)

Når det gjelder Elder Scrolls V vs Elder Scrolls Online er spørsmålet bare hva som kommer først. Det ene utelukker slettes ikke det andre. Blizzard har for øvrig bekreftet flere ganger at de har vurdert WarCraft IV, men problemet er at det må passe inn i historien til World of Warcraft og vice versa. Straks de gjør det (sannsynligvis relativt kort tid etter at StarCraft II kommer) blir nok WCIV endelig bekrefta offisielt. Jeg bare håper de holder seg langt unna makkverket de kalte WarCraft III.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Halo 3 var siste spillet i trilogien, men det var så suksessfult at enda et Halo spill blir en garantert vinner.

Apropos, ta en titt på denne videoen. :!:

Jeg bare håper de holder seg langt unna makkverket de kalte WarCraft III.

Jeg må si at WC3 er et av de strategispillene jeg uten tvil har hatt det mest moro med. :)

Lenke til kommentar
Jeg må si at WC3 er et av de strategispillene jeg uten tvil har hatt det mest moro med. :)

Word. Wc3 er en gjenganger på samtlige LAN. Det er for så vidt Morrowind også, til alle andres ergrelse. :innocent:

Angående TES 5 håper jeg Bethesda går tilbake og ser på hva de gjorde bra og hva de gjorde mindre bra i Morrowind og Oblivion. Ja det er vanskelig, om ikke umulig å reprodusere en klassiker, men det er lov å håpe. Oblivion var litt skuff. :wee:

Lenke til kommentar

Først og fremt, genial film! :D

Jeg mener selvsagt ikke at Mario og Zelda er "ubrukte". Mario er jo selve maskotten til Nintendo, og Zelda er jo på en suveren andreplass. Men nettopp av den grunnen mener jeg vi ikke har sett det siste av noen av dem. Link's Crossbow Training kom jo nylig til Wii og The Phantom (etter aller annet) kom jo på DS for en stund side, og dessuten er Link å vidt jeg vet med i Super Smash Bros Brawl. Et nytt "ekte" Zelda spill kommer nok om ikke så lenge på Wii, og når Super Mario Galaxy blir regnet som et av de beste plattformspillene gjennom tidene sier det seg selv at det kommer flere.

Og når det gjelder WC3 hatet jeg det. WarCraft var genialt med bra enheter, bra balanse, bra gameplay og alt det der. WC2 var enda bedre med flere enheter, bedre historie og hele pakken, men WC3 var alt for forskjellig fra de to forrige for min smak. Det føltes mer som et dårlig rollespill med litt RTS slengt på for moro skyld i stedet for en ekte RTS som de to forrige. Jeg bare håper StarCraft II kan bli som det "skal være", og ikke maser for mye om helter og alt det der tullet.

Lenke til kommentar
Link's Crossbow Training kom jo nylig til Wii (...)

Link's Crossbow Training er vel kanskje mer en proof-of-concept-demo enn et fullverdig spill, men poenget står jo -- serien har ennå mye å gå på. :) Det samme må vel kunne sies om The Elder Scrolls. Selv ønsker jeg meg en miks av "feelingen" og den totale mangelen på konsollifisering fra Morrowind, en blanding av magisystemet fra Oblivion og fra Dark Messiah of Might and Magic, og kampsystemet fra sistnevnte. Det er det eneste spillet jeg har prøvd som virkelig har fått til sverdkamp i første person.

Lenke til kommentar

Link's Crossbow Training har jo fint lite med Zelda-spillene å gjøre, akkurat som Super Smash Bros Brawl. Poenget er at Link er med i begge to, så franchisen lever videre og vil nok få et nytt "ekte" spill etterhvert. Jeg håper bare det blir mer Link To The Past en Twilight Princess denne gangen. TP var jo greit nok, men mer adventure enn rollespill.

Lenke til kommentar

Man kan jo faktisk dra til de andre stedene i oblivion hvis man gjør det mulig i .ini-filen. Om det er noe spesielt interessant som foregår der er en helt annen sak.

Selv kunne jeg tenke meg litt ordentlig variasjon i landskapet(skoger, ørken, høyfjell), og litt mer dramatisk natur med stup og liknende, sånn at ikke alt bare ser ut som en ås og en litt brattere ås.

For det andre savnet jeg en hel del av de morsomme magiske effektene fra Morrowind i Oblivion.

Lenke til kommentar

Jeg håper det neste blir som i det aller første spillet, Arena. Hele kontinentet var åpent, og hver rase startet i hjemmlandet sitt. Det gjør at spillet føles forskjellig for hver rase, spesielt siden mange raser ikke akkurat liker hverandre. Det er for eksempel lite lurt for en alv å dra til orkene, men om man spiller en ork er man jo blandt venner der. Dessuten var det jo mye bedre oppdrag der, som for eksempel en dør med en gåte man måtte løse manuelt, og svaret måtte skrives inn på tastaturet for at døren skulle åpnes. Jeg fant aldri noen løsning på det, så jeg bare brukte en trolldom for å "grave" gjennom veggene rundt døren i stedet. Jeg liker oppdrag som kan løses på flere måter, slik som dette. :)

Lenke til kommentar

Har hørt at TES V blir i Skyrim, det kalde nord hvor Nordene kommer fra. Da hadde det vel vært noe ala Bloodmoon for Morrowind. Har ikke kilde for øyeblikket, men kan se om jeg klarer å fiske frem hvor enn det var jeg så det.

Lenke til kommentar
Har hørt at TES V blir i Skyrim, det kalde nord hvor Nordene kommer fra. Da hadde det vel vært noe ala Bloodmoon for Morrowind. Har ikke kilde for øyeblikket, men kan se om jeg klarer å fiske frem hvor enn det var jeg så det.

Det tror jeg bare er tull. Vil uansett bli kjedelig å bare måtte spille i et snødekt fjellandskap som jo Skyrim i hovedsak er.

Lenke til kommentar
Vil påstå det er en svak overdrivelse å si at Super Mario og Legend of Zelda er "ubrukt". Det er ikke en eneste tittel fra Nintendo som er mer melket enn de to.

Kansje Super Mario, men zelda kommer til å fortsette med gode titler.

Lenke til kommentar
Jeg håper det neste blir som i det aller første spillet, Arena. Hele kontinentet var åpent, og hver rase startet i hjemmlandet sitt. Det gjør at spillet føles forskjellig for hver rase, spesielt siden mange raser ikke akkurat liker hverandre. Det er for eksempel lite lurt for en alv å dra til orkene, men om man spiller en ork er man jo blandt venner der.

Det der høres ut som en typisk MMORPG-beskrivelse. Håper egentlig at TES V ikke vil bli noe MMO. Det vil jo gå drastisk utover detaljrikdommen og de gode historiene TES står for, og som gjør serien til tidenes beste rollespillserie. Samtidig hadde det vært moro å leke seg i en MMO-versjon av TES. Men jeg håper det kommer separat, og etter at TES V har kommet. Ja, også må det komme et TES VI etter TES Online. :new_woot:

Lenke til kommentar
Det der høres ut som en typisk MMORPG-beskrivelse. Håper egentlig at TES V ikke vil bli noe MMO. Det vil jo gå drastisk utover detaljrikdommen og de gode historiene TES står for, og som gjør serien til tidenes beste rollespillserie.

Forsåvidt greit nok, det, men fy så irriterende det var å få slengt "outlander" etter seg i Morrowind når man spilte dunmer. Husker jeg ble gretten første gang jeg kjørte dark elf halveis for å bli bedre likt av lokalbefolkningen. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...