Vrengtpolvott Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hei! Jeg har kjøpt et elektrisk skilt på eBay, men stikkkontakten er på 250V utifra det jeg kan se, og passer ikke i våre stikkkontakter, så det jeg er på utkikk etter er en converter som gjør at jeg får bruke skiltet mitt Har vært innom diverse sider, men finner ingenting der dessverre. Noen som vet hvor de kan kjøpes? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Link til skiltet? Mulig at det er opp til 250v, og vil gå fint på 220v som er i norge Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 The light sign features: Brand new colored fluorescent light sign in the size of 12 inches x 9 inches (30cm x 22.5 cm). The logo is an excellent artwork with impeccable workmanship and made of hard transparent acrylic plastic plate with aluminum tube cover. The sign comes with an American 2 prong plug with preset voltage suitable all over the world (Preset 110v for US & Canada buyers, 240v for Euro & Australia buyers). A metal chain for hanging or mounting on wall is included. It is extremely attractive when light off and eye-catching when light on. A perfect decoration for bar, restaurant, coffee shop, function room and game room, etc. Det er dette som står om skiltet. Vet ikke helt hva det betyr Her er også link til et skilt av samme type http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...4.cWON.m313.lVI Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Har kjøpt samme type skilt selv, men jeg spurte om å få 240v varianten. Dersom du har 240v varianten er det bare å kutte ledningen å koble på et norsk støpsel (jeg koblet samtidig på en lysbryter for enkelhetens skyld). Dersom du har fått 110v varianten derimot trenger du en 230-115 transformator. Mulig det er en bryter inne i selve armaturet for å velge inn spenning.. husker ikke helt. Reiser snart vekk for julekvelden, men dersom du har tid til å vente kan jeg sikkert skru opp mine egne lys senere og undersøke. Endret 24. desember 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Hadde vært flott om du hadde kunnet sjekke det opp for meg ja Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Har et tilsvarende skilt selv, og hvis du tar av endelokket på skiltet der ledningen går inn, kan du bare plugge ut ledningen og plugge i en med norsk støpsel. Jeg måtte smi av noe litt forsiktig på den pluggen som skal inn i skiltet for å få plass, men det gikk helt fint. Du trenger ingen converter for spenningen på skiltet så lenge det ikke er 110V varianten. Endret 29. desember 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Okay, takk for tipset! Skal teste det i mårra etter jobb Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Da fikk jeg tatt noen bilder og skjekket med mine egne skilt, beklager at det tog så lang tid. 1. Skru opp skiltet 2. Ta ut innmaten 3. Skjekk at du har 220V varianten 4. Sett på et standard norsk støpsel og eventuelt litt lenger ledning 5. En bryter er også kjekk å ha 6. Nyt resultatet Endret 29. desember 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Herlig! Skrudde nettopp opp og der står det jammen meg 220V, så da ble det bra til slutt Venter bare på at en kompis som er elektriker skal komme innom med ledninger til meg Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hmm... vet ikke om jeg skal ta det i denne tråden eller ei... Hvis jeg skal kjøpe meg et slikt skilt, så går jeg vel inn på ebay.com Når jeg velger Norge som land, får jeg opp at frakten for et slikt skilt er på 30dollar, nesten 200kr. Da er man allerede akkurat på grensa til tollen. så må man legge på det skiltet faktisk koster. det blir jo litt over 200kr. totalt. Må man betale toll osv. da? Eller har jeg missforstått noe? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg måtte ikke betale toll for mine skilt i alle fall Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) jepps du har misforstått. du betaler uansett ikke toll, men om varens verdi i seg selv, uten frakt, hadde oversteget 200 kroner måtte du ha betalt moms. Endret 30. desember 2007 av eucalor Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 OK. så da er det ingen fare Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hva betalte dere for silktet? Jeg betalte 180kr. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg betalte $1 for skiltet, og $29 for frakt. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Betalte $97.98 for 3 stykk ink frakt, og ja frakten utgjør mer enn over halvparten av prisen. Ikke akkurat billig, men nå kjøpte jeg disse skiltene fordi jeg hadde lyst på dem og ikke fant dem noe annet sted og ikke akkurat på grunn av prisen. Blir ca 200 NOK pr stykk ink frakt. Edit: Deretter brukte jeg x antall kroner på norske støpsel, brytere og lenger ledning.... ble nesten rene tapsprosjektet Endret 31. desember 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Samme faen, skiltene er jo geniale Men såpass simpelt bygd at man skulle jo kunne lagd noe likedan, OG CE MERKET i norge også... Sendte en mail til produsenten og de kunne ta på seg oppdrag med å lage skilt etter ønske, bare ikke grafikken som skulle trykkes var for komplisert. Det var bare å sende en mail, og sende grafikken som skulle trykkes, så skulle de se på saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå