Thor Håkonsen Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Tester ett nytt bilde av bikkja, en bull terrier EXIF : 122mm 1/125 f/6.3 ISO 200 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Fine kontraster mellom hund og bakgrunn. Liker ikke helt teppet på bunn. Hade vært kulere om det også hadde vært sort, tror jeg. Dog er det vanskelig å overgå det forfrabildet du postet for litt siden. Det blir litt for uorginalt i forhold, dessverre. Endret 24. desember 2007 av IceFox Lenke til kommentar
dfens Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Bruk klone-verktøy og fjern stemplet i øret. Burde også økt dybdeskarpheten. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) og i tillegg healing brush for guds skyld. Endret 25. desember 2007 av Kim T Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Bruk klone-verktøy og fjern stemplet i øret. Burde også økt dybdeskarpheten. Hvorfor fjerne stempelet ? For at hunden skal fremstå slik som den ikke er ? Dette er vel ikke ett glambilde av ett menneske ? Øke dybdeskarpheten ? Hva er uskarpt, med untak av akuratt tuppene på øret.. Er det så mye at det gjør bildet dårligere ? og i tillegg healing brush for guds skyld. For Guds skyld, hvor da ? Jeg kan ikke med godsia til se hvor i dette bildet jeg for "guds skyld" må bruke helaingbrush.. Så en forklaring på ditt konstruktive innspill i kritikkforumet hadde vært greit PS: jeg setter pris på all kritikk, god eller dårlig - men la det være litt konstruktivt da Endret 25. desember 2007 av ThorEH Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Var en kommentar til han som mente du skulle bruke clone tool. Hvis man gjør det på en slik bakgrunn blir det ikke fint uten en liten fix med healing brushen. Jeg har ikke kommentert bildet. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Den er grei, det er forøvrig brukt healing brush, og ikke clone tool ett par plasser... Lenke til kommentar
dfens Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Jeg vet ikke helt hvorfor du vil vise frem stemplet, men du har sikkert en god grunn. For alle andre enn deg og veterinæren så er den forstyrrende. Edit: F.eks. så fjernet jeg et lite sår på nesen til gutten min da jeg tok bilde av han som skulle gis som presang til resten av familien. Et fremtredende sår ville ødelagt hele bildet. Den høyre siden av hunden samt labben fremstår for meg litt uskarp. Men kanskje hunden ikke er så skarp? I så fall passer det fint. Endret 25. desember 2007 av dfens Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Så i ett bilde så må hele motivet være skarpt ? Øyne er skarpe, snute likeså, labben i front er også skarp - bakover blir det nødvendigvis mindre skarpt (da også kroppen til hunden som er på høyre side ) Med mindre blender innbiller jeg meg at jeg ville fått problemer med å få den svarte ensartede bakgrunnen, noe jeg mener ville gått ut over bildet Jeg kan ikke se at det skal svekke bildet, men alle skal selvsagt få ha sine meninger Lenke til kommentar
dfens Skrevet 25. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Så i ett bilde så må hele motivet være skarpt ? Øyne er skarpe, snute likeså, labben i front er også skarp - bakover blir det nødvendigvis mindre skarpt (da også kroppen til hunden som er på høyre side ) Med mindre blender innbiller jeg meg at jeg ville fått problemer med å få den svarte ensartede bakgrunnen, noe jeg mener ville gått ut over bildet Jeg kan ikke se at det skal svekke bildet, men alle skal selvsagt få ha sine meninger Jeg så bare ikke nødvendigheten av å ha et skille i skarphet mellom høyre og venstre side av hunden. Som du sier, så er det viktigste i fokus. Hvis det hadde gitt deg problemer med å få en god bakgrunn, så er det helt klart riktig å gjøre det slik. Dette kan man uansett redigere i ettertid, men er du som meg, så ønsker du kanskje minst mulig redigering. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2007 Det er ikke noe forskjell på høyre og venstre side av hodet, om det er det du mener.. ? Hele hodet er skarpt (med untak av at det avtar mt ørene) Selve kroppen ligger jo bak hodet, og der vil jo dybdeskarpheten avta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå