Gå til innhold

TEST: I&S 981 servertower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vel vært ønskelig med et skrueløst kabinett. Litt kjipt med serverhardware som støtter hotswap viss du allikevel må skru for å bytte kort m.m.

Det samme gjelder rack kabinettene til I&S. Nå er ikkje hotswap så aktuelt for meg og hjemmebruk, utover harddisker - men dei har eg hotswap drive-bays til.

Ang kommentar rundt vifter så er ikkje 80mm nødvendigvis utdatert? Med mindre en større vifte har lengre levetid pga størrelsen så ser eg ikkje noen grunn til å kalle 80mm utdatert. Støy er vel generelt et non-issue i et serverrom, summen av støy fra maskiner og aircondition m.m. blir vel uansett "betydelig".

Lenke til kommentar

har hatt dette kabinettet i alle fall 5 år. helt ok kabinett, men da jeg kjøpte mitt kostet det over 2K. jeg kjøpte også noen støydempende matter fra Microplex som skulle passe til dette kabinettet, noe det ikke gjorde. Jeg bad de endre beskrivelsen til støydempingsmattene slik at ikke flere skulle havne i samme situasjon som meg, men de gjorde aldri noe med saken.. men kabinettet er jeg stort sett fornøyd med, og til dagens pris er det slettes ikke så gale.

Lenke til kommentar

Her er plastfrontutgaven av det samme kabinettet. Det veier også 2,5 kilo mindre. Og er litt billigere. Dette kabinettet leveres med støvfilter foran viften i front, men utover det er ikke forskjellen så stor, og jeg støtter uttalelsen om at det dette ikke er et kabinett som man drar med seg mange steder.

Med mindre man har en god rygg og LIKER å se folks hake treffe gulvet i overraskelse.

(ok, ryggen er ikke så god da)

På det verste hadde jeg 7 disker med tilhørende zalman kjøleribbe rundt hver og totalvekten på kabinettet var tunge 35 kg. Det at den har hjul er absolutt en fordel, men man må fortsatt slite den over dørkarmen, og "offgulv" egenskapene dens er elendige. Grunnen til kjøleribbene er at dette kabinettet ikke har noen som helst enkel form for kjøling av diskene, og når det er så høyt blir det varmepistolvarmt på toppen av kabinettet, nær frontdøren.

Utpreget lydløst ble det ikke før jeg byttet viftene med papstvifter, og det er store metallplater der som kan forplante MYE vibrasjon.

Den aller beste tingen med det kabinettet er at man har god plass til høyre/venstrearm og en musmatte med tilhørende mus, så man kan sitte forholdsvis behagelig med det. Og så var det da sjokkegenskapene.

Brukanes, men om du noensinne har planer om å flytte det, ring etter hjelp, for det er tyngre enn det ser ut til.

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk overrasket over hvor lett det var i forhold til størrelsen, men det er nå meg. Rundt 30kg er helt greit til og fra bilen etter min mening, men er nok svært upraktisk om man er hyppig LANgåer. Vil uansett ikke anbefale kabinettet til andre enn de som faktisk trenger all plassen. Det har derimot flere gode konkurrenten på dette området, bl.a de firkantede fra Yeong Yang og Lian Li. For de som ikke skal bombadere kabinettet med disker og radiatorer finnes det langt bedre, og billigere alternativer nå til dags.

Lenke til kommentar

Har også hatt dette kabinettet i 5-6 år. Kostet godt å vel det dobbelte på den tiden. Stort tungt og upraktisk i forhold til dagens standard. Noe som resulterer i at det ikke er i bruk lenger. Men for en person som trenger plass til hundre hardisker er det et meget godt kabinett.

Lenke til kommentar

Fant et slikt kabinett i el-returen (nesten samme, bare med plastfront, det lå et bilde av det i den "gamle" testen av det kabinettet de testa nå: http://www.hardware.no/tester/kabinett/916xpss/915bp.jpg

Var forøvrig også bilde av det inne i denne testen, det med alle cd-rommene....

Men der kommer vi tilbake til problemet med hk-plate som ikke er ut-tagbar, det jeg fant var jo selfølgelig ikke atx, det var det som kom før atx.... Hvis noen er intressert gis det bort mot henting.... (Posten tar vel knapt imot slike beist som det :!:

Lenke til kommentar

Kjøpte dette kabinettet (den svarte versjonen) som erstatning for et Lian Li fulltower. I&S er langt mer solid, og slipper ut mye mindre støy. Det krever riktignok en del ekstrautstyr, som 5.25" passive harddiskkjølere og stillegående vifter, men jeg kan ikke tenke meg noe bedre grunnlag for en skikkelig high-end, men likevel lydløs, workstation.

Lenke til kommentar

Kjøpte ett slikt her i høst - knallkabinett :D Har 6 harddisker montert i 5.25"-brønnene, hengende i O-ringer med mist 120mm vifter. Tror snart jeg må roe ned på harddiskbruken, ser ikke for meg at jeg får plass til mye flere disker her uten at det blir varmt og/eller bråkete.

Er litt imponert over byggekvaliteten. Føles solid, litt småproblemer er det, men stort sett er konstruksjonen solid og gjennomtenkt. Kjøpte sett med kabinett + støydempningsmatter fra microplex. Støydempningsmattene trengte litt tilpasning, men resultatet ble bra. Nå kommer stort sett all viftestøy ifra bakkant - regner med at de to 120mm mist-viftene i bakkant er synderne her, gidder ikke kjøre de på annet enn 12V.

Lenke til kommentar
Kjøpte ett slikt her i høst - knallkabinett :D Har 6 harddisker montert i 5.25"-brønnene, hengende i O-ringer med mist 120mm vifter. Tror snart jeg må roe ned på harddiskbruken, ser ikke for meg at jeg får plass til mye flere disker her uten at det blir varmt og/eller bråkete.

Er litt imponert over byggekvaliteten. Føles solid, litt småproblemer er det, men stort sett er konstruksjonen solid og gjennomtenkt. Kjøpte sett med kabinett + støydempningsmatter fra microplex. Støydempningsmattene trengte litt tilpasning, men resultatet ble bra. Nå kommer stort sett all viftestøy ifra bakkant - regner med at de to 120mm mist-viftene i bakkant er synderne her, gidder ikke kjøre de på annet enn 12V.

Det er ganske imponerende, i og med at Mist-vifter er svært stillegående.

Lenke til kommentar

Har et selv, og er sånn på kanten til fornøyd.

Har ikke støydempingsmatter, og dørene kan vibrere noe jævlig, spesielt når du har et par vifter og mange disker i.

Det er også dårlig med kjøleegenskaper for disker. Man må bruke bays, som kan leveres med vifter, men de bråker som regel noe jævlig. Har også en disk som har bynt å hyle litt, og kabinettet stenger ikke akurat støyen inne.

Ja, det er god plass i det, men det er _fryktelig_ utdagert med tanke på festemekanismer osv.

Men det som får meg til å holde på det er plassen for alle diskene, og at det faktisk ser jævli strøkent ut (jeg har det sorte), og derfor får det fortsatt stå her og ture midt i stua.

Det aller største minuset er at det er så hinsides stort med hjulene på (75cm høyt), så det går ikke under noe standard skrivebord (har måttet forhøye skrivepulten min for å få det under). Og tar man av føttene så er det avrundet under, så det står ikke støtt av seg selv.

Hadde vært sjeft å fått alle disklysene koblet til på vanlige disker. Fant en guide på det en gang, men ville ikke begynne å lodde på diskene mine.

post-6583-1198538146_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Null vibrasjon fra dørene her :D O-ringoppheng til diskene funker bra :p

Mangler vibrasjonsdempende oppheng til den ene 120mm-vifta i bakkant, og den i strømforsyningen er litt bråkete fordi luftstrømmen over komponentene bråker litt. Mist 600W med ettermontert 16.5dB mist-vifte.

Ikea-databordet mitt er supert, får plass til dette kabinettet under uten noe forandringer :p

Er nesten litt småtrangt selv om det er gedigent: dsc_0304.jpg

Støydempningsmattene funker fint og passer bra: dsc_0308.jpg

Lenke til kommentar

80 MM utdatert ?, altså, skal kabinettet være enda breiere da?, har vi ett cube kabinett snart da.

Har ikke noe mot 80 mm jeg, kjører ett nesten PRIKK likt ett, fronten er annerledes, og litt små ting også, ellers ganske så likt, kjører 4 radiatorere snart, GOD plass <3<3<3

Veier mye, vibererer mye hvis man ikke skrur alt godt til som en over skrev.

funker fett til mitt bruk =)

Lenke til kommentar
80 MM utdatert ?, altså, skal kabinettet være enda breiere da?, har vi ett cube kabinett snart da.

Har ikke noe mot 80 mm jeg, kjører ett nesten PRIKK likt ett, fronten er annerledes, og litt små ting også, ellers ganske så likt, kjører 4 radiatorere snart, GOD plass <3<3<3

Veier mye, vibererer mye hvis man ikke skrur alt godt til som en over skrev.

funker fett til mitt bruk =)

Hadde det vært like bredt som det er høyt hadde jeg nesten blitt skremt. Brukte det selv med et lass av vannkjøling for noen år siden, men jeg har gått over til et støydempet, noe mindre kabinett fra lian li.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...