Gå til innhold

Uheldig med den nye telefonen!

sandalH

Anbefalte innlegg

Hei.

Flink som jeg er, klarte jeg å miste min nye mobil oppi kaffikoppen! Mobilen er en Nokia E51, som var en uke gammel. Når jeg mista den oppi slo den seg av umiddelbart, og jeg fjerna batteri og simkort og tørka av den. Hadde den i stekeovnen i 40-50 grader og lot den ligge på badegulvet over natta.

Mobilen virker tilsynelatende til å virke nå, men har litt problem med en "ruglete" meny. Kvaliteten i rutenett-menyen er dårligere, men da jeg trykker foreks. inn på media blir kvaliteten som vanlig.. Føler og at mobilen er litt treigere enn hva den var, men det er jeg ikke helt sikker på...

Så nå lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre i ettertid? Oppdatere den, for å få kvaliteten tilbake eller noe?

Lurer også på om jeg kan tegne en forsikring nå en uke etter? Ikke for denne hendelsen, men for fremtidige uhell som jeg sikkert kommer borti...

Endret av sandalH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så nå lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre i ettertid? Oppdatere den, for å få kvaliteten tilbake eller noe?

Lurer også på om jeg kan tegne en forsikring nå en uke etter? Ikke for denne hendelsen, men for fremtidige uhell som jeg sikkert kommer borti...

Det hjelper nok lite å oppdatere telefonen, feilen ligger nok der fordi noen komponenter inni telefonen er vannskadet. Du kan selvfølgelig tegne forsikring etter at en skade har skjedd, men da bryter du mot alt av lover og moralske regler i dette samfunnet. Det vil altså være det samme som en forsikringssvindel.

Er du veldig heldig så har kanskje noen i familien din fått med seg ditt lille uhell og varslet julenissen :) Vær optimistisk når du åpner pakkene under treet i dag.

God Jul :)

Lenke til kommentar

Nå koblet jeg den uklare mobilen til PCsuite og begynte og oppdatere. Etter fullført "operasjon" starta telefonen på ny, og den menyen er nå helt nydelig! Oppdatering hjalp utrolig nok! Hadde selv også lite tro det hadde noe med softwaren å gjøre..

Nå er den uansett finere, og raskere enn den var før jeg var uheldig! :)

Når jeg snakket om forsikring mente jeg ikke at jeg skulle forsikre og så få en ny mobil av dette. Jeg mente at jeg burde hatt forsikring, pga litt for ofte sånne hendelser som dette.. Og forsikring skal jeg fortsatt skaffe meg! :)

God jul til everyone;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...