Gå til innhold

Hvordan sette opp DIR-655 som Access Point?

kaeksen

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd alt jeg kan om trådløst. Men får ikke til sette det trådløse nettverket opp i ruteren, slik at de andre maskinene i nettverket kan se SSID fra ruteren. SSID er satt til og bli broadcast'et.

Går det egentlig ann og sette denne ruteren som AP, for det er jo det jeg trenger, eller må jeg investere i ennå en duppleditt, ala accesspoint, og koble den til ruteren. Desperat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er ikke akkurat innlysende hva trådstarter spør om.

Er det ett modem/en router allerede i hjemmenettverket? Som DIR-655 er koblet til?

Dersom svaret er ja, hvorfor sjekker man ikke hva man trenger før man kjøper en slik enhet?

En annet ting:

Dersom DIR-655 er konfigurert slik at WLAN er aktivisert (slått på) med en SSID skal det uansett DHCP og problematikk rundt DHCP være mulig å "se" SSID'en fra evt trådløse klienter (PC-er med WLAN-kort).

Det virker mer som om trådstarter sliter med at ingen trådløse enheter (PC-er) "får internett" (WAN).

Noe som er innlysende dersom man har to routere og ikke forstår hvordan man setter opp ett hjemmenettverk.

Henrik C har gitt ett tips å starte med ihvertfall.

Dersom svaret var ja på mitt første spørsmål (det er allerede en router mot WAN) kan man slå av router-funksjonalitet i denne og la DIR-655 ta seg av dette(bedre løsning)

Lenke til kommentar

Alle PC-er i lanet mitt får internet via kablet nett, men jeg klarer ikke sette DIR-655 sin trådløse del opp slik at den vises til de trådløse klientene mine. Dessuten har jeg ikke klart få DIR-655 til og lyse blått på WLAN på displayet. Hvis det lyser har WLAN blitt satt opp riktig inni ruteren. Men det har jeg ikke klart.

Jeg har ikke noen annen ruter utenom en voip, men den er koblet til en annen ethernet port. Den virker supert, og har ikke innvirkning på ruteren .

DIR-655 er koblet opp mot et kabelmodem thomson 420.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar

Har du enablet wireless i routeren?

Velg en kanal mellom 1 og 11 (slå av auto).

Velg også visible.

lagre innstillingene...

For å svare på spørsmålet i hovedinnlegget så går det fint at å bruke routeren trådløst eller som aksesspunkt.

Hvis du fremdeles ikke får det til så bør du ta en hard-reset av routeren.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Har enablet wlan, men den vil ikke starte. Og ikke kommer blålyset på fremme på ruteren som indikerer at den broadcaster.

Skal prøve få tak på en usb stick og se om jeg klarer sette den opp med den. Dvs overføre settinger fra en maskin til neste.

Ved og bruke ruterens Wi-Fi Protected Setup.

Har en mistanke om at vi i norge ikke har fått den rette firmwaren ennå.

Ser på dlink.com sies det i firmware upgraderings filenes .text at det er added support for wireless broadcast schedule.

Kan være at ruterent ennå ikke er klar får trådløst.

Hvis så er tilfelle,,skjønner jeg ikke at de starter selge et produkt når ikke alt er klart.

Her sees det tydelig:

Dlink DIR-655 her sees det tydelig...litt oppe på siden.

I versjon 1.05 Added Wireless Broadcast Schedule.

Ikke her:

Her på den norske dlink vises ikke dette..

PS: Hard Reset har jeg gjordt tusenvis av ganger i prøv og feil:)

Det er også helt forskjellig firmware de i usa bruker enn her i norge. Så de passer ikke min ruter.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar

Har satt opp det. Tror det er cd rommen som fulgte med som gjør problemet. Får ikke installert det. Trodde det ikke var så viktig, siden jeg kom inn på ruteren via et kontoll panel, fra 192.168.0.1

Mulig jeg trenger det softwaret til og sette ruteren som accesspoint. Og når det softwaret er installert kanskje dukker status led og wlan led opp foran på ruteren.

Kanskje ikke software virker ennå på vista x64,,vet ikke.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

En meget typisk "feil" som man kan oppleve på D-Link routere med Wifi Protection Setup. Man får "begrenset tilgang" etc, som svar når man forsøker å koble seg til. Dette gjelder flere modeller hos D-Link.

Nå er jeg ganske dårlig på å bruke CD-en som kommer med, så det meste løses nok ved bruk av denne :p

Men On-topic: Forsøker Henrik C sin metode nå.

Har firmware 1.21EU HW:

Fungerte :D

Endret av mogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...