Gå til innhold

EVGA 680i SLI A1 med feilkode "L1" betyr?

Teodor1979

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm. Hadde selv EVGA 680i en stund. Det følger vitterlig med en SLI bridge som skal monteres når man har to skjermkort i SLI. Fikk ikke du en slik?

Vet at skjermkortene lager "tutelyder" hvis de f.eks. ikke har strøm tilkoblet når du starter maskinen.

Jeg er passe treg! Jeg trodde du mente en slik en som brukes på selve hovedkortet. Nå har jeg snudd den, men fortsatt samme feil. River vel maskinen i fillebiter i morgen og kjører "elimineringsmetoden" :)

Uansett, takk for tips!

PS: Har gått over å sjekket alle strømtilkoblinger. Alt ser ut til å være som det skal :hmm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
L1 eler 17..?

Det har jeg ikke tenkt på :hmm: Jeg har kortet stående normalt i et miditower. Skal sjekke ut når kommer hjem igjen. Takk for tips :)

(Plutselig føler jeg meg litt som blondinen som kom inn på en bensinstasjon å skulle ha 710 til bilen sin)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
..hehe! Skikkelig bra nerdevits!

Men, siden det er venlig med hexadesimale koder, så vil eg anta at det er 17 og ikkje L1. Finner du ikkje noe i HK manual, kan du det litt på http://www.bioscentral.com/

Takker igjen! Jeg regner da med det er 17 det står, men denne er oppført som "reserved" i manualen, så jeg kommer ikke så mye lenger.

Har nå revet i filler maskinen slik at det kun er CPU som ikke har vært tatt ut. Samme feil oppstår, så jeg har sendt mail til EVGA og forklart problemet. Veldig kjekt at maskinen har virket fint i lang tid og plutselig gir seg på julaften :cry:

Lenke til kommentar
Kanskje "17" betyr "Juleferie"... ;)

hvis du har en annen CPU som passer med sokkelen, prøv den. Det er mulig prosessoren din plutselig tok kvelden.

Hehe... :!: Ja det har blitt mye COD4 den siste tiden så kanskje den har tatt ferie ja :)

Skal prøve med min C2D E6600 å se, etter jeg har sjekket om Q6600'en er kaputt. Takk for tips :thumbup:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Husket å sette i alle 8 pinnene til prosessoren? SLi-broa på de innerste (mot fronten av kabinettet) slotsene? Tilkoblet strøm på begge skjermkortene? Løse ledninger? Satt i strømledningen bak? :D

Alt dette var i orden, men ingenting funket. Så fikk jeg tak i en annen ram-brikke som ikke krever så mye spenning. Da startet plutselig alt opp igjen og alt er nå bare fryd og glede. Jeg ble lurt av at det som jeg trodde var L1 ser ut til å være 17. Da denne var oppført som "reserved" i manualen forstod jeg ikke noe mer, men lenger nede i manualen står det enda mer på 17: "Init MemoryController, Probe memory geometry". Det var da jeg fikk prøvd en annen type ram enn de 4 stk OCZ PC8500 jeg har i til vanlig. Denne brikken startet greit med 1,9volt, noe OCZ-brikkene tydligvis ikke hadde lyst til. Jeg har nå satt volten manuelt til 2,3 i BIOS så nå funker det som det skal igjen.

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor dette skjedde fra begynnelsen av. Mulig BIOS har tatt seg en reset på eget initiativ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...