XtraPlay Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 har tenkte å sette i gang med et lite prosjekt med aktiv vann(kjølevæske)/peltier kjøling, og har hørt rykter om at f.eks cpu låser seg hvis det blir for kaldt. Det synes jeg hører litt rart ut i og med at motstanden egentlig bare skal bli mindre jo lavere en kommer i temperatur, men stemmer det? En annet problem er jo kondens, det finnes vel flere måter å løse det på, men jeg tenker meg å "tørke" lufta før den kommer inn i maskinen slik at det ikke blir mer fuktighet igjen som kan kondensere vil det fungere? er det andre problemstillinger som en burde være ops på? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 tror ikke kulden er noe problem. På diverse prosjekter på ok.no har de vært nede i -40. I en test av kryokjølt geforce 3 spraiet de det med noe lakk greier. Let hos ok.no, der står det en del om det :wink: Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du kan bruke termisk pasta på CPU-en, av den typen som følger med Vapochill. Den greier godt under 10 minusgrader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå