Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpt pc i Usa, wlan funker ikke.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå gått til innkjøp av en billig laptopp til 3000 kr. Alt ser ut til å funke fint, men når jeg skal koble meg opp mot hotellnettverket så finner den nettet men den vil ikke koble til. Prøver å søke etter hva som kan være feil, men det står bare at den ikke får kontakt med router men jeg har 3 andre PC-er som er koblet opp mot samme router.

Operativsystemet er av typen vista Basic.

Til info så fant jeg et annet nettverk som ikke hadde internett tilkobling som jeg fikk koblet til.

Håper dere kan hjelpe meg og løse problemet. :D

Takker på forhånd for svar og gjerne spør hvis det er noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Saken er den, at nettverkskort i USA (og andre land, bl.a. Japan) ikke bruker så mange kanaler som vi i Europa gjør i b/g nett. I USA bruker de kun kanal 1-11, mens vi har kanal 1-13 å velge i. I praksis bruker de fleste her hjemme også bare kanal 1-11 for å unngå de problemene du nå har, men hvis du har kanalvalg i routeren satt til AUTO kan den velge 12 eller 13, og da er resultatet som hos deg.... Bruk verktøyet for trådløst nett i din PC og se etter lokale trådløse nett. Er du alene er alt såre vel og du kan velge en hvilken som helst kanal mellom 1-11. Ser du andre nett, velg en kanal for ditt eget nett som er minst 5 kanaler unna det andre nettverket (er det andre nettet på kanal 3 velger du 8, f.eks... ) Lykke til og god jul! OG By the way: Gå inn i egenskapene for nettverkskortet ditt og sjekk om du kan endre region til Europa eller Norge... Da kan det hende at PC-en kan bruke alle kanalene. Funker for noen maskiner!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...