salah Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Har to spørsmål angående Spania-turen min: 1. Er det kontroll på bagasje? Har svært lyst til å ta med meg røykforsyninger for en stund framover etter turen, så regner med jeg mildt sagt tar med mer enn lovlig (tenker her på 5-6 kartonger). 2. Jeg har ikke trafikalt grunnkurs engang, men jeg kan fullt og helt kjøre. Må jeg vise førerkort for å leie bil/moped/ATV/etc. ? Nede i Spania er det jo lovløshetens navn når det gjelder trafikk, så lurer på om det vil bli et problem. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) 1: Ja, man har noe som heter toll. 2: Kan gi deg et ganske bestemt nja på denne. Tviler på at noen ønsker å leie ut en bil til deg hvis du ikke har gyldig førerbevis, men hvis du er på rett plass og betaler nok så går det sikkert i boks. Problemet er nok om du kommer ut for en ulykke. Kolliderer du, dreper en unge eller lignende, ja, da kan du risikere å måtte sitte inne for det også fengselsopphold i spania, ohhh... this is your asshole when you go in . , this is your asshole when you leave O . Ønsker deg lykke til på tur ! og skal du ut å kjøre, ikke glem vasselin da * Husk om du kan å kjøre ok i norge, betyr ikke det at du kan å kjøre godt i spania. Det er et helt annet trafikkbilde som du selv sier. Endret 24. desember 2007 av vargaz Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Emnetittel benytter ordet "leie" bil, samme ord benyttes også i trådstarters innlegg. Det er med andre ord ikke snakk om "låne bil. Alle utleiefirmaer krever at leietager har gyldig førerkort og ber om å få se dette. Ofte kreves det også at leietager har hatt førerkort en viss tid for å kunne leie. Alle førere av bilen har samme krav, det vil si at førerkort må forevises og tilleggsførerens navn må legges inn i leieavtalen. Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) 1: Ja, man har noe som heter toll. [...] Ja, men jeg tenker på at jeg skal jo på ferie. Sjekker de folk på ferie også? Emnetittel benytter ordet "leie" bil, samme ord benyttes også i trådstarters innlegg. Det er med andre ord ikke snakk om "låne bil. Alle utleiefirmaer krever at leietager har gyldig førerkort og ber om å få se dette. Ofte kreves det også at leietager har hatt førerkort en viss tid for å kunne leie. Alle førere av bilen har samme krav, det vil si at førerkort må forevises og tilleggsførerens navn må legges inn i leieavtalen. Og den store forskjellen mellom låne og leie er..? Ønsker bare å kunne kjøre under oppholdet. Drit å sette seg i en glohet, stappfull buss der bussen bruker 1 time og 10 min på å kjøre en strekning på 30 km. Hva med moped / scooter? ATV? Samme regler for disse enhetene? Endret 24. desember 2007 av salah Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Sjekker de som er på ferie? jeg antar at du hadde tenkt å ta med deg dette hjem? Da er sjansen selvsagt der for at du kan bli sjekket! hva tror du, ellers hadde jo jeg hatt med meg 20kg heroin som jeg kunne solgt. Om det er der nede du tenker, da er det vel bare å røyke så mye du vil. Jeg vet ikke om du trenger førerkort for moped, men antar det er en fordel, slik som det blir kjørt der nede, uansett myk traffikant i spania Endret 24. desember 2007 av vargaz Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Og den store forskjellen mellom låne og leie er..? Når du bruker bilen til venner, foreldre eller andre reisekamerater/venninner, da er det å låne. Når du inngår en avtale med f.eks. et utleiebyrå, da er det å leie. Angående sertifikat, så tror jeg ikke det er lurt å kjøre uten i Spania. Det er faktisk bedre å bli tatt uten sertifikat i Norge. Politiet i Spania bruker ingen silkehansker og som regel klarer du ikke å kjøpe deg ut av en slik knipe. Derfor; kjør ikke bil i Spania uten sertifikat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå