olek21 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 HVa er normal folkeskikk? Er det noen som har en oppskrift på det her? f.eks gaffel i høyre, kniv i venstre? Ikke smatte? Ikke ha med seg folk som ikke er invitert til selskap? Ikke fise? Hva synes du er normal folkeskikk? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Kniv i høyre og gaffel i venstre i alle fall Men det å tilpasse seg etter omgivelsene er vel en god oppskrift? Er du i et selskap, te deg deretter, er du i skogen med kamerater finnes det vel nesten ikke grenser Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Folkeskikk og manerer er to forskjellige ting. Når det gjelder folkeskikk: Ikke gjør noe mot andre som du ikke vil at de skal gjøre mot deg, osv... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Kniv i høyre og gaffel i venstre i alle fall Du mener kniv i venstre og gaffel i høyre? Klarer ikke motsatt, umulig! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Nei, kniv i høyre Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Samme søren det, vel, bare en bruker kniv og gaffel. Eneste egentlige grunnen er vel at man gjerne har mer kraft i høyre hånd, og derfor bruker den på redskapet som behøver mest styrke. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hva synes du er normal folkeskikk? dei "uskrevne normene" høflig,hjelpsom,te deg,osvosv... Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 For de som har kniv i høyre er vel høyrehendt,og de i motsatt hand er vel venstre hendt:) Jeg er venstrehendt.Kniv i venstre. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Sært. Jeg er høyrehendt, og har alltid hatt kniven i høye. Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Knife i lefthand er for wannabe cs pro's. n00bs!!!11 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Oppfør deg rundt matbordet, og ikke vær ekkel, samme hvordan du holder kniv å gaffel så lenge du ikke ser ut som en huleboer der du sitter. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg blåser i hvilken hånd kniven og gaffelen er i. Det jeg irriterer meg over er folk som babler med munnen full av mat. "pffff jaffff shååå!!". Ja, ok?. Smatting er ganske irriterende det også. Klarer ikke spise sammen med folk som smatter! Har skrevet en del om dette i bloggen min. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Hater når folk smatter, vet ikke hvorfor, det bare irriterrer meg noe grusomt. Samme gjelder folk som prater med munnen full av mat, slik at du bare forstår halvparten av hva de sier og små matbiter flyr over bordet Endret 24. desember 2007 av Bakke Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 God jul alle sammen! Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Smatting er helt forferdelig å høre på, det må jeg si jeg er enig i. Et annet problem som jeg føler er irriterende er at dersom du spiser og har munnen full av mat og noen spør deg om noe, forventer de at du skal svare, så det blir litt pinlig å sitte stille og svelge maten uten å svare, men jeg gjør nå det. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Hvis det skjer med meg pleier jeg bare gi tegn på at jeg skal svelge først. Uansett. Når mormor spiste middag hos oss skulle hun absolutt snyte seg ved bordet mens vi spiste. Ble litt småkvalm kjente jeg. Har også opplevd at folk bruker sausøsa som glass. Endret 24. desember 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Hvis det skjer med meg pleier jeg bare gi tegn på at jeg skal svelge først. Yay. Kniv og gaffel skal holdes rett. Pekefinger på 'håndtaket', til kniven. Den skal være farlig nær eggen, men ikke for nær til at den initierer intimkontakt med selve eggen (bladet) på kniven. Gaffelen skal holdes slik at den konkave (eller var det konvekse?) siden peker ut. God jul. Endret 24. desember 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 God jul alle sammen! wtfotlol Lenke til kommentar
SSGXD Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Si takk for maten synes jeg er viktig. Oppføre deg ordentlig dekker vel ganske mye ? Endret 31. desember 2007 av SSGXD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå