Gå til innhold

Hva er normal folkeskikk?

olek21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blåser i hvilken hånd kniven og gaffelen er i. Det jeg irriterer meg over er folk som babler med munnen full av mat. "pffff jaffff shååå!!". Ja, ok?. Smatting er ganske irriterende det også. Klarer ikke spise sammen med folk som smatter!

Har skrevet en del om dette i bloggen min.

Lenke til kommentar

Hater når folk smatter, vet ikke hvorfor, det bare irriterrer meg noe grusomt. Samme gjelder folk som prater med munnen full av mat, slik at du bare forstår halvparten av hva de sier og små matbiter flyr over bordet :sick:

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Smatting er helt forferdelig å høre på, det må jeg si jeg er enig i. Et annet problem som jeg føler er irriterende er at dersom du spiser og har munnen full av mat og noen spør deg om noe, forventer de at du skal svare, så det blir litt pinlig å sitte stille og svelge maten uten å svare, men jeg gjør nå det. :)

Lenke til kommentar

Hvis det skjer med meg pleier jeg bare gi tegn på at jeg skal svelge først.

Uansett. Når mormor spiste middag hos oss skulle hun absolutt snyte seg ved bordet mens vi spiste. Ble litt småkvalm kjente jeg. Har også opplevd at folk bruker sausøsa som glass.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
Hvis det skjer med meg pleier jeg bare gi tegn på at jeg skal svelge først.

Yay.

Kniv og gaffel skal holdes rett. Pekefinger på 'håndtaket', til kniven. Den skal være farlig nær eggen, men ikke for nær til at den initierer intimkontakt med selve eggen (bladet) på kniven.

Gaffelen skal holdes slik at den konkave (eller var det konvekse?) siden peker ut.

God jul.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...