Nutjob Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Jepp, er nok en del raskere ja. (om den faktiske ytelseforskjellen er nok ikke like stor dog. ) hmm, kan du finne den beste ramen du finner til tusen lappen? 2gb.. Her: https://prisguiden.no/product.php?productId=58673 (obs: Hovedkortet ditt støtter vel bare 800MHz maks originalt, og minnet vil automatisk nedklokke seg til denne frekvensen, men ved overklokking så når du uten problem opp i 1150Mhz og sikkert også litt høyere) Med litt finpuss på rambrikkene så kommer de nok også ned på CasL 4 uten de helt store problemene. støtter mitt kun 800MHz originalt? er dette hovedkortet her: https://prisguiden.no/product.php?productId=46350 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Jepp, maks 800MHz uten overklokking. Er vel bare P35, X38 og Nforce 780i brikkesettene som støtter noe høyere ved default instillinger. Endret 26. desember 2007 av andrull Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Jepp, maks 800MHz uten overklokking.Er vel bare P35, X38 og Nforce 780i brikkesettene som støtter noe høyere ved default instillinger. okei. Så dette her + dette her vil ikke gi bedre ytelse enn mine forrige brikker? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jepp, maks 800MHz uten overklokking.Er vel bare P35, X38 og Nforce 780i brikkesettene som støtter noe høyere ved default instillinger. okei. Så dette her + dette her vil ikke gi bedre ytelse enn mine forrige brikker? Stemmer. De vil yte identisk. Men skal du overklokke (noe det høres ut som du skal) så er du vel og merke garantert å klare 1000MHz på førstnevnte, mens det du har ifra før av kun lover 800MHz. Det er dermed rimelig å anta at de på 1000Mhz klarer å klokke lengre. Men på standard verdier har det ingen vits å oppgradere rammen. Til slutt så er det uansett ikke noen veldig stor forskjell på hvor langt de kan overklokke, og jeg ville nok beholdt de du har. Sett på pris per ytelse ivhertfall. (gir mye mer for pengene å svi av penger på mer ram/bedre skjermkort) Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) ok. Så Dette, dette, dette eller dette? Endret 26. desember 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hva slags 8800GT du kjøper betyr ikke så mye da de fleste er basert på Nvidia´s referansekort uansett. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Sistnevnte er høyest klokket, og dyrest og yter dermed best. Men husk at dette er noe de fleste kan utføre selv, og prisen er også faretruende næær 8800GTS 512MB, og da er det nesten greire å bare betale en hundrelapp ekstra for å få et enda bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Sistnevnte er høyest klokket, og dyrest og yter dermed best. Men husk at dette er noe de fleste kan utføre selv, og prisen er også faretruende næær 8800GTS 512MB, og da er det nesten greire å bare betale en hundrelapp ekstra for å få et enda bedre skjermkort. hehe, hva med MSI GeForce 8800 GTS 512 MB OC da? kjernefrekvens på 730 MHz, og minnefrekvens på 1944 MHz Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det at du bruker alt+tab for å gå til windows og tilbake igjen i spill og opplever problemer med dette, ligger i directX. Du kan jo sjekke om du har nyeste versjon som skjermkortet ditt klarer, 9.0c, for å se om det hjelper på det problemet. Med ditt system ville jeg først og fremst fått meg nytt skjermkort, kanskje en 8800gts. Det at du har dårlige timings på rammen, vil du ikke merke noe særlig til under spill som cs og wow. Forresten så er ikke ditt OS 16-bit, men 32-bit. Ser du skrev det noen steder. Siste "windows" som var 16-bit, var vel windows 2.0. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Det at du bruker alt+tab for å gå til windows og tilbake igjen i spill og opplever problemer med dette, ligger i directX. Du kan jo sjekke om du har nyeste versjon som skjermkortet ditt klarer, 9.0c, for å se om det hjelper på det problemet. Med ditt system ville jeg først og fremst fått meg nytt skjermkort, kanskje en 8800gts. Det at du har dårlige timings på rammen, vil du ikke merke noe særlig til under spill som cs og wow. Forresten så er ikke ditt OS 16-bit, men 32-bit. Ser du skrev det noen steder. Siste "windows" som var 16-bit, var vel windows 2.0. ja, vet. Hehe, glemte å forandre til 32-bit okei, men da tror jeg det blir det nyeste GTS kortet fra MSI som er oc fra produsent. Hva synes folket om det kortet? OBS: hadde aldri overklokka det selv uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå