malcheri Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg har vanskeligheter for å feilsøke etter hva dette problemet skyldes, men kanskje dere har noen innspill. Jeg har alt av de nyeste driverne, en splitter ny pc. Testa alt av hardware unntatt ram for feil, og alt har klart seg helt fint. Også prima i over 24 timer uten problemer. Men engang i blant (typ 3 ganger iløpet av en dag) så bare fryser alt seg i rundt 2 sekunder, så funker alt optimalt igjen som om ingenting har skjedd. Jeg har også ekstremt bra kjøling så problemet ligger heller ikke der. Av software så har jeg kun innstalerte ting som jeg har brukt på tidligere pcer uten problemer, så jeg har vanskeligheter for å finne ut av hvor problemet egentlig ligger. Det er jo ikke noe problem i seg selv ettersom det kun varer 1-2 sekunder og ikke skjer så veldig ofte at det er plagsomt, men det er jo en grunn til å bli alarmert. Noe er galt. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Boot f8 sikkerhetmodus se om det samme skjer her. Lag en ny brukerkonto logg deg på den se om det samme skjer her. Gi tilbakemelding. Minnet skal alltid testet. http://www.ultimatebootcd.com/ Sett korrekt spennig og timings i bios. Boot Ubcd velg memtest86+ 1.70 Kun 0 feil er ok. Endret 6. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
malcheri Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Boot f8 sikkerhetmodus se om det samme skjer her.Lag en ny brukerkonto logg deg på den se om det samme skjer her. Gi tilbakemelding. Minnet skal alltid testet. http://www.ultimatebootcd.com/ Sett korrekt spennig og timings i bios. Boot Ubcd velg memtest86+ 1.70 Kun 0 feil er ok. Får ikke kjørt memtest, har ikke noe cdbrenner for øyeblikket. Har prøvd alle filene og lagt inn på både ekstern hd og usb stick. Satt som første boot, men den nekter å boote memtest filen så. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Floppy eller usb. http://www.memtest.org/#downiso Se om det samme samme skjer i sikkerhetmodus eller ny brukerkonto. Dette er for og få svar om det er win eller hardware. Endret 6. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
malcheri Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Floppy eller usb.http://www.memtest.org/#downiso Se om det samme samme skjer i sikkerhetmodus eller ny brukerkonto. Dette er for og få svar om det er win eller hardware. Har ikke testa i sikkerhetsmodus enda da det gjerne kan gå en god stund mellom klikken, hender vel at jeg ikke merker det også. For det varer bare opptill 1-2 sekunder så funker alt fint igjen. Har lasta ned iso fila, prøvd det på både usb eksterne disken og usb flash pennen, satt til første boot, men det er ikke noe å boote. Diskett stasjon har jeg ikke. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hva pc er det snakk om da ? er den selv bygd ? Lenke til kommentar
malcheri Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 hva pc er det snakk om da ? er den selv bygd ? Ja, den er selvbygd. Lenke til kommentar
malcheri Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 hva pc er det snakk om da ? er den selv bygd ? Ja, den er selvbygd. Det her begynner å bli irrterende. Det byr ikke på noe problem per dags dato men det kommer det sikker til å gjøre i fremtiden da ting har forverret seg. Jeg har bestilt deler fra 3 forskjellige steder også, å det er vanskelig for meg å indetifisere hvor problemet ligger, så jeg kan ikke akkurat sende inn pcen og få en ny en heller. Det varer somsagt bare et par sekunder den frysen også virker alt fint igjen. Alt fryser seg totalt, kan ikke bevege musa eller noe også høre man den frys lyden i bakgrunn som dirrer et par sekunder. Skjønner ikke hva det kan være! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Har hatt et lignende problem som deg, hos meg var det faktisk hovedkortet som gjorde at det skjedde. Bytta hovedkort og har ikke merka noe mer til det siden. Endret 9. januar 2008 av Handl3vogn Lenke til kommentar
malcheri Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Har hatt et lignende problem som deg, hos meg var det faktisk hovedkortet som gjorde at det skjedde. Bytta hovedkort og har ikke merka noe mer til det siden. Hadde vært kjekt å komme til bunns i problemet før jeg begynner å skru fra hverandre hele driten. Det er stress og koster en del siden jeg må få noen til å ta fra hverandre og sette alt sammen for meg på nytt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå