Gå til innhold

To 8800 GTS 320 mb eller nytt kort?

firberblad

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå et 8800 GTS kort med 320 mb ram. Ser også at netshop selger kort av denne typen til 1695 kroner. Hva gir meg best økning i ytelse? Et til av den typen jeg har, eller et av den nye typen? GT eller GTS 512?

Kan jeg bruke samme kort fra to leverandører?

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har nå et 8800 GTS kort med 320 mb ram. Ser også at netshop selger kort av denne typen til 1695 kroner. Hva gir meg best økning i ytelse? Et til av den typen jeg har, eller et av den nye typen? GT eller GTS 512?

Kan jeg bruke samme kort fra to leverandører?

Vil nok gi mest ytelse å ha 2 stk. 8800GTS 320MB i SLI, i spill som støtter det Versus 1 stk. 8800GT 512MB. Bortsett fra om du kjører svært høye oppløsninger og detaljer og går tom for VRAM. Fordi at selv om du kjører SLI så har du ikke mer enn 320MB videominne tilgjengelig.

Hva du bør gjøre her blir jo opp til deg. Bare huske at om du blir sittende lenge på 2 stk. 8800GTS 320MB så kan det bli vanskelig å få noe særlig for de når du skal selge. Men du vil få en rimelig bra ytelses boost med SLI.

Ja, man kan vanligvis bruke samme kort fra 2 leverandører i SLI. Men noen blir plaget. Spes. dersom kortene kjører forskjellige klokkefrekvenser. Det aller beste er å legge inn samme bios på begge kortene. Da er man garantert at det funker skikkelig. Jeg gjorde dette en gang i tiden da jeg kjørte 2 stk. 7800GT i SLI. Et fra XFX og et Club3D.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...