Gå til innhold

Hvilket minne til Foxconn X38A?

Rescue me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skal ikke være noen ustabilitetsproblemer med 4 brikker nå. jeg hgar vært borti problemer med 4gb ram og vista problemer (vet ikke helt om det var 4gb eller 4 brikker som skapte problemet, men det forsvant når 2 av brikkene ble tatt ut)

uansett så er 2*2gb det optimale å gå for. det blir ikke like varmt i ram området (mer åpent og bedre kjøling) det er mulighet for oppgradering senere uten å måtte bytte alkle brikkene og det koster ikke noe spes mer.

Lenke til kommentar

Jeg har dette hovedkortet, og kjører 4*1GB ram på det, fungerer godt. Minnet jeg har er også fra to forskjellige produsenter. Antar at du skal bestille fra netshop, og da tror jeg at jeg ville valgt disse. Disse er billige og bra, og har bra timings, om du ikke har planer om å overklokke så mye.

Kan også nevne at om du senere velger å overklokke prosesoren kjører denne på 266FSB stock, og om du setter FSB:Minne 1:2 kan du klokke fsb helt opp til 400 før du overskrider standardhastigheten til minnet, noe som vil si 3.6Ghz på CPU.

Så må jeg nesten ønske alle riktig god jul!

Lenke til kommentar
OCZ PC2-6400 Platinum Vista Performance Edition 4 GB (2 x 2 GB)

https://prisguiden.no/product.php?productId=76041

Disse har bedre timings enn gold versjonen med ca samme navn. Lurer selv på om de dermed er bedre, siden de så og si koster det samme.. mushkin brikkene lå et par hundrelapper over disse i pris, dog vet jeg ikke om det var 4x1 eller 2x2..

Er disse bedre en Mushkin brikkene? Så noen artikler å så at disse brikke var bedre en gold versjonen :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...