MacManus Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hei. Jeg har dessverre en for svak pc til å kjøre full hd filmer (1080p). Hvis jeg skal oppgradere noe, må jeg ha nytt HK, ram, skjermkort og cpu, og det vil bli for dyrt føler jeg. Jeg bruker PC-en lite til spilling, så har sett på et slikt Sapphire HD2600XT skjermkort. Vil dette klare å ta veldig mye av det som kreves? Vet at dette kan klare å "hjelpe" cpu'en under avspilling, men spm er om det er nok. Jeg har idag en A64 3000+ (socket 754) og denne klarer kun 720 filmer. Men hvis jeg skulle investere i et slikt kort, ville jeg da klart å spille av 1080p filmer med tanke på cpu? Og ja, jeg bruker fortsatt AGP-port, så må ha et AGP kort som klarer å gjøre mest mulig sånn at cpu'en kan få hvile litt. Mvh MacManus. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg trenger gjerne noen svar her, men får ingen.... BUMP! Lenke til kommentar
nixon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hei.Jeg har dessverre en for svak pc til å kjøre full hd filmer (1080p). Hvis jeg skal oppgradere noe, må jeg ha nytt HK, ram, skjermkort og cpu, og det vil bli for dyrt føler jeg. Jeg bruker PC-en lite til spilling, så har sett på et slikt Sapphire HD2600XT skjermkort. Vil dette klare å ta veldig mye av det som kreves? Vet at dette kan klare å "hjelpe" cpu'en under avspilling, men spm er om det er nok. Jeg har idag en A64 3000+ (socket 754) og denne klarer kun 720 filmer. Men hvis jeg skulle investere i et slikt kort, ville jeg da klart å spille av 1080p filmer med tanke på cpu? Og ja, jeg bruker fortsatt AGP-port, så må ha et AGP kort som klarer å gjøre mest mulig sånn at cpu'en kan få hvile litt. Mvh MacManus. HD 2600XT skal med sin GPU -etter det jeg har lest - overta det meste av den harde jobbingen, slik at belastningen på PCen vil ligge på 10-20%. Med HD 2400 vil belastningen på PCen ligge på 50-80% mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Det finnes en AGP versjon av HD3850. https://prisguiden.no/product.php?productId=87932 Endret 29. desember 2007 av Centuss Lenke til kommentar
nixon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det finnes en AGP versjon av HD3850. https://prisguiden.no/product.php?productId=87932 Det er etter det opplyste helt unødvendig for å kjøre HD filmer i 1080p. HD 2600 pro eller XT er mer enn bra nok til det. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Tenkte kanskje jeg ville gi fyren flere alternativer, hvis du ikke har noe imot det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå