Gå til innhold

Trenger HD-skjermkort med AGP port.

MacManus

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har dessverre en for svak pc til å kjøre full hd filmer (1080p).

Hvis jeg skal oppgradere noe, må jeg ha nytt HK, ram, skjermkort og cpu, og det vil bli for dyrt føler jeg.

Jeg bruker PC-en lite til spilling, så har sett på et slikt Sapphire HD2600XT skjermkort. Vil dette klare å ta veldig mye av det som kreves? Vet at dette kan klare å "hjelpe" cpu'en under avspilling, men spm er om det er nok. Jeg har idag en A64 3000+ (socket 754) og denne klarer kun 720 filmer.

Men hvis jeg skulle investere i et slikt kort, ville jeg da klart å spille av 1080p filmer med tanke på cpu?

Og ja, jeg bruker fortsatt AGP-port, så må ha et AGP kort som klarer å gjøre mest mulig sånn at cpu'en kan få hvile litt.

Mvh MacManus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har dessverre en for svak pc til å kjøre full hd filmer (1080p).

Hvis jeg skal oppgradere noe, må jeg ha nytt HK, ram, skjermkort og cpu, og det vil bli for dyrt føler jeg.

Jeg bruker PC-en lite til spilling, så har sett på et slikt Sapphire HD2600XT skjermkort. Vil dette klare å ta veldig mye av det som kreves? Vet at dette kan klare å "hjelpe" cpu'en under avspilling, men spm er om det er nok. Jeg har idag en A64 3000+ (socket 754) og denne klarer kun 720 filmer.

Men hvis jeg skulle investere i et slikt kort, ville jeg da klart å spille av 1080p filmer med tanke på cpu?

Og ja, jeg bruker fortsatt AGP-port, så må ha et AGP kort som klarer å gjøre mest mulig sånn at cpu'en kan få hvile litt.

Mvh MacManus.

HD 2600XT skal med sin GPU -etter det jeg har lest - overta det meste av den harde jobbingen, slik at belastningen på PCen vil ligge på 10-20%. Med HD 2400 vil belastningen på PCen ligge på 50-80% mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...