Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

merkelig el.vindu probem på seat toledo

jorgenask

Anbefalte innlegg

Halloen folkens!

Driver å sikler på en Seat Toledo.

97 modell 1.9 TDI.

strøkent eksemplar ...

eneste tingen er at bilen har et merkelig problem med de elektriske vindusheisene.

Av og til kan høyre vindu framme finne på å heise seg ned helt av seg selv.Merket selv dette når jeg var ute å prøvekjørte.

Tidligere eier har skiftet ledningsnettet til el.vinduene uten at dette hjalp og nevnte i den sammenheng noe med en styrings enhet for vinduene som ligger under baksetene.

Han har foresten satt inn en bryter som kutter strømmen til vinduene så det er ikke fare for at de åpner seg på natten heldigvis.men dog greit å få fikset etterhvert

Noen som har en ide om det kan være denne styrings enheten som fjusker eller hva annet det kan være ?

og hvor mye eventuelt det vil koste å feilsøke en slik feil og reparert det ?

kommer antagelig til å slå til uansett ettersom resten av bilen er så godt som strøken

på forhånd takk for hjelpen

Med vennlig hilsen Jørgen :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bilen ikke har canbus så er feilen i ledningsnettet eller i bryteren i døren som en åpner og lukker vinduet med. Bryteren bare snur polariteten på strømmen ut til motoren(vindusheisen) så det er rimelig enkle greier. Kanskje det er vakkel i bryteren bare :thumbup:

Endret av Baardson
Lenke til kommentar
Halloen folkens!

Driver å sikler på en Seat Toledo.

97 modell 1.9 TDI.

strøkent eksemplar ...

eneste tingen er at bilen har et merkelig problem med de elektriske vindusheisene.

Av og til kan høyre vindu framme finne på å heise seg ned helt av seg selv.Merket selv dette når jeg var ute å prøvekjørte.

Tidligere eier har skiftet ledningsnettet til el.vinduene uten at dette hjalp og nevnte i den sammenheng noe med en styrings enhet for vinduene som ligger under baksetene.

Han har foresten satt inn en bryter som kutter strømmen til vinduene så det er ikke fare for at de åpner seg på natten heldigvis.men dog greit å få fikset etterhvert

Noen som har en ide om det kan være denne styrings enheten som fjusker eller hva annet det kan være ?

og hvor mye eventuelt det vil koste å feilsøke en slik feil og reparert det ?

kommer antagelig til å slå til uansett ettersom resten av bilen er så godt som strøken

på forhånd takk for hjelpen

Med vennlig hilsen Jørgen :cool:

Tenk deg nøye om før du kjøper en så gammel Seat. Jeg har hatt to stk fabrikknye Seat og jeg skal aldri ha Seat igjen. Totalt stod den ene bilen på verksted i 3 mnd. i de 1,5 årene jeg hadde den. De detter fra hverandre, rett og slett.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

hei igjen . noen som vet hvor comfort boksen(altså den som styrer vinduer/sentrallås) sitter i disse bilene ?

Jeg vet at vakuum pumpen til sentrallåsen sitter bakerst i bilen i bagasjerommet til venstre men tror ikke det er her styringen sitter ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...