Gå til innhold

Min treningssituasjon! Bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Her er en oversikt over hvordan jeg ligger an i styrketrening. Håper folk med lengre erfaring enn meg kan gi meg noen tips. Jeg trener på treningsstudio og tar disse øvelsene med så mye vekter. Har skrevet det slik at det er antall reps ganger antall sett.

Manualer (Scott Curl) 10kg / 12x3

BBPreacherCurl.gif

Benkpress 42,5 kg / 10x3

BBBenchPress.gif

Franskpress 20kg / 12x3

BBLyingTricepsExt.gif

Lår (Leg Exstension) 45kg / 12x3

LVLegExtension.gif

Lår (Leg Press) 120kg / 12x3

SL45LegPress.gif

Sittende leggpress 50kg / 10x3

LVSeatedCalfRaise.gif

Pulleys 45kg 10x3

Situps (Med stativ) 15x2

Rygghev (Med stativ) 15x2

Jeg veier 75kg er 16 år og er ca. 1,85cm høy, og jeg er av det mannelige kjønn. Dette opplegget tar jeg tre ganger i uka. Og det jeg er ute etter er økt muskelmasse i bryst, armer, mage og lår.

Endret av Tobo-Potato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge har du fulgt dette opplegget? Det er viktig at du etterhvert som du mestrer påkjenningen bedre og bedre legger på litt og litt for å få fremgang. Også viktig å ha et kosthold som tilrettelegger for opplegget.

Blir to måneder nå til nyttår. Jeg spiser godt med mat før og etter trening. De dagene jeg trener pleier det å gå i ti brødskiver daglig. Litt over normalt alkohol inntak for det som er vanlig for ungdom flest i helgene, ellers er kostholdet på topp! Har også økt hvor mye vekt jeg løfter jevnt med tiden og hva jeg føler jeg kan prestere.

Hva synes du om opplegget i seg selv?

Lenke til kommentar

Markløft høres bra ut. Slik som dette?

BBDeadlift.gif

Få med baseøvelser. Alfa-omega. Markløft, benkpress, knebøy og militærpress.

Jeg har jo med benkpress. Knebøy har jeg prøvd, men falt nesten bakover. Skal prøve igjen med veiledning fra trener.

Endret av Tobo-Potato
Lenke til kommentar
Markløft høres bra ut. Slik som dette?

BBDeadlift.gif

Få med baseøvelser. Alfa-omega. Markløft, benkpress, knebøy og militærpress.

Jeg har jo med benkpress. Knebøy har jeg prøvd, men falt nesten bakover. Skal prøve igjen med veiledning fra trener.

jepp, det der er markløft. blir ikke sterk uten å dra markløft. men husk, begynn lett og øv inn riktig teknikk før du drar på med kiloene. å bruke litt ekstra tid på å sette teknikken er vell vært det. få en instruktør til å vise seg hvordan det skal gjøres.

fins to typer markløft, med eller uten bøy i knærne. med bøy aktiviserer mange flere store muskelgrupper og er den rette for deg. om instruktøren mener noe annet feier du han/henne bort.

samme med knebøy, øv teknikk!, rolig ned, rolig opp første gangene du trener med lav vekt. gå så dypt du klarer.

militærpress er ganske straight forward, men en utrolig bra øvelse. alle program burde være bygget rundt de 4 store øvelsene

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

når du skal øve markløft er det greit å se seg selv i speilet fra siden. ryggen skal aldri være krum under løfting. den skal starte fra halebeinet å gå rett eller litt i bue oppover. aldri i negativ bue nedover

om du ikke føler deg komfortabel med å gå helt ned så stanga står på gulvet gjør du ikke det. utfør så dypt at du klarer å utføre korrekt, så kan du jobbe deg nermere gulvet ettersom du blir flinkere.

belte er for de som trenger det spesielt. du gjør ikke det med mindre du har gammelryggskade elns. da bør du kanskje ikke trene markløft i hele tatt.

de som trener markløft blir sett på med respekt. alt for få som gjør det

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...