saruman Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) hei! har tenkt å kjøpe meg en ny tv etter jul og da vurderer jeg sterkt på en samsung! har hørt en god del positiv tilbakemelding på dette merket! men lurer litt på hva som er forskjell mellom disse lcd-ene... https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k for meg er det bare de fysiske størrelse og litt forskjell mellom antall kontakter som skiller mellom disse....!? Hva er den beste? Skal bruke tv til å se film, spille ps3, koble mot pc og selv vanlig tv også men forventer da selvfølgelig ikke Blu-ray kvalitet liksom;) takk for svar og god jul Hilsen Erick Endret 24. desember 2007 av saruman Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Kanskje det er ulike panel på de? Kanskje de dyre har flere innganger, eller dekoder innebygd. Etter det jeg har lest så har jeg fått inntrykk av at lcd-skjermer over 40 tommer ikke er så gode. Jeg ville sett litt nærmere på det, kanskje vurdert plasma når du skal ha en såpass stor tv. Men kommer du til å kjøre statiske bilder over lengre tid så er lcd tryggere når det gjelder innbrenning. Lenke til kommentar
saruman Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Kanskje det er ulike panel på de?Kanskje de dyre har flere innganger, eller dekoder innebygd. Etter det jeg har lest så har jeg fått inntrykk av at lcd-skjermer over 40 tommer ikke er så gode. Jeg ville sett litt nærmere på det, kanskje vurdert plasma når du skal ha en såpass stor tv. Men kommer du til å kjøre statiske bilder over lengre tid så er lcd tryggere når det gjelder innbrenning. takk for svar! Om de har ulik panel vet jeg ikke...men de eneste forskjellene som jeg kan se er som du sa flere innganger eller dekoder innebygd! Det er nettopp fordi jeg skal ha en tv over 40 tommers at jeg velger lcd! Hørte at man må gjerne over 42 tommers for å utnytte full-hd og at lcd har så mye bedre kontrast at den slår plasma.....eller? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Har sett på 2lcder og projektor og plasma. Kan si meg enig i at lcd har skarpere kontrast, men det er som så. Lcd har skarpere kontrast i utgangspunktet, men man kan lett stille opp en f.eks plasma til samme nivå. La og merke til at fargene er dårligere på lcd, litt vondt å forklare men fargene er på en måte ikke naturlige. Det er igrunnen smak og behag, men jeg synes ihvertfall lcd enda taper. Jeg enda sitter med en gammel crt 19tommer som jeg bruker til PC-en, og jeg har enda ikke sett en lcd som er i nærheten. Men lcd tar jo mindre plass. Samme gjelder lcd-tvene jeg har sett, plasma gir mer for pengene og gir finere bilde. Er du mye borti statiske bilder over lengre tid så er lcd tryggere valg, men viss du har et normalt bruk og bruker ikke misbruker tv'en så er plasma en aktuell kandidat. Ser du mye film så er plasma et bedre valg. Kommer som sagt helt an på ditt bruksområde og hva skjermen kommer til å brukes mest til. Lenke til kommentar
saruman Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Har sett på 2lcder og projektor og plasma.Kan si meg enig i at lcd har skarpere kontrast, men det er som så. Lcd har skarpere kontrast i utgangspunktet, men man kan lett stille opp en f.eks plasma til samme nivå. La og merke til at fargene er dårligere på lcd, litt vondt å forklare men fargene er på en måte ikke naturlige. Det er igrunnen smak og behag, men jeg synes ihvertfall lcd enda taper. Jeg enda sitter med en gammel crt 19tommer som jeg bruker til PC-en, og jeg har enda ikke sett en lcd som er i nærheten. Men lcd tar jo mindre plass. Samme gjelder lcd-tvene jeg har sett, plasma gir mer for pengene og gir finere bilde. Er du mye borti statiske bilder over lengre tid så er lcd tryggere valg, men viss du har et normalt bruk og bruker ikke misbruker tv'en så er plasma en aktuell kandidat. Ser du mye film så er plasma et bedre valg. Kommer som sagt helt an på ditt bruksområde og hva skjermen kommer til å brukes mest til. har hørt at plasma egner seg dårlig til spilling og kobler mot pc? har du erfaring på det området? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har ikke koblet til PC-en men spiller wii og ps3 på den. Fungerer fint, men viss jeg skal være litt pirkete. Når jeg spiller cod4 online så er det en logo i venstre hjørnet, når jeg spilte 8 timer så kunne jeg se logoen når jeg satte tv'en på en ubrukt av-kanal. Men gikk vekk etter en film, og ikke lett å se i utgangspunktet. Viss jeg spiller cod uten å bruke tven til noe annet så kunne denne logoen blitt permanent etter MANGE timers spilling, og det skal mye til for å få en innbrenning permanent. For å være sikker at jeg ikke skal få noe permanent innbrenning så lastet jeg ned en video som heter plasma-cleaner. Kjører denne av og til når jeg ikke ser på noe, denne videoen er gratis. Lenke til kommentar
haada Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hei! Jeg vudrer også å kjøpe nye LCD. Du kan få kjøpe bra tv ( 32" LCD) til ca 5000. det viktigste er bilde kvalitet deretter lyd, Forskjellig mellom disse Tvene er Kontast d.v.s bildekvalitet, responstid ikke over 8 ms. Andre koblingsmuligheter, Full HD eller HD ready og selvfulglig strørrelse og vekt. Du må ikke bare les tester, men må vurdere selv bilde og lyd. Må ikke blir lurt av selgeren, Det fleste skjeder kjører med HD sending, slik bilde får du sjelden hjemme. Pris gjenspiler ikke alltid kvalitet, tilbud værer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå