Gå til innhold

reparere win xp

dioX

Anbefalte innlegg

skulle ha reparert xp, men valget "reparer windows" er ikke der lenger...

fant en guide på hvordan jeg har pleid og gøre det.

1. Sett inn CD-ROMen med Windows XP i CD-ROM- eller DVD-ROM-stasjonen på datamaskinen, og start deretter datamaskinen på nytt.

2. Når meldingen om at du må trykke en tast for å starte opp fra CD-ROM vises, trykker du en tast slik at datamaskinen starter fra Windows XP-CD-ROMen.

Obs! Datamaskinen må være konfigurert til å starte fra CD-ROM- eller DVD-ROM-stasjonen. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du konfigurerer datamaskinen til å starte fra CD-ROM- eller DVD-ROM-stasjonen, kan du se dokumentasjonen for datamaskinen eller kontakte datamaskinprodusenten.

3. Du får følgende melding i vinduet Velkommen til installasjonsprogrammet:

Denne delen av installasjonsprogrammet forbereder kjøring av Microsoft Windows XP på datamaskinen:

Hvis du vil installere Windows XP nå, trykker du ENTER.

Hvis du vil reparere en Windows XP-installasjon ved hjelp av gjenopprettingskonsollen, trykker du R.

Hvis du vil avslutte installasjonsprogrammet uten å installere Windows XP, trykker du F3.

Trykk ENTER for å installere Windows XP.

4. I skjermbildet for lisensavtalen for Windows XP, trykker du F8 for å godta lisensavtalen.

5. Kontroller at det er merket av for den gjeldende installasjonen av Windows XP i boksen, og trykk deretter R for å reparere Windows XP.

6. Følg instruksjonene på skjermen for å installere Windows XP på nytt. Når du har reparert Windows XP, må du kanskje aktivere ditt Windows XP-eksemplar på nytt.

men nå er "r" slett partisjon og ikke reparer XP. :hmm:

har jo aldri hatt dette problemet før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

der man skal velge hvilken hdd man skal legge inn win og partisjoner,

så har jeg hatt et valg der man kan reparere win.

problemet mitt er at oppstartsektoren ell no er ødelagt..

får bare bluescreen under oppstart etter xp logoen har surret ferdig,

så det er jo sikkert et driver problem.

det er derfor jeg skulle ha reparert og ikke formatert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...