Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bootblock Emergency Recovery Mode

Anbefalte innlegg

PC-en min hadde stådd på over ei natt, å når jeg skulle bruke den klikket den. Jeg skrudde PC-en RETT av, å når jeg startet den fikk jeg denne feilmeldingen:

Bootblock Emergency Recovery Mode

The System Flash ROM Image may be corrupted or the ESC key was pressed during Power-on. If the ESC key was accidentally pressed, please reboot the system.

Please insert a ROMPag diskette into drive A: and cycle the power on the system. A ROMPag dikette may be obtained from http://www.hp.com.

Hadde ikke fiklet med noen RAM, skjermkort osv. Før jeg fikk denne meld. Når jeg fikk denne meldingen prøvde jeg og bytte plasser på RAMbrikkene osv. Meldingen er der fortsatt. PC-en starter med noen pipelyder og lyser rødt å "power" lampen. Har også prøv å bytte harddisk

PC: HP Compaq dc7100 CMT

Prøv å ikke forklar på en sånn innvikla måte.. (jeg må forstå da :D) Håper på kjapp respons. (typisk att dette skulle skje rett før jul!) :hmm:

Gud være med den som kan hjelpe meg! ;)

Endret av are67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bootblock er en nødsak til hovedkort. bootblock kommer når biosen er forsvunnet, eller corrupt. hadde selv en pc med dette problemet. biosen må flashes på nytt.

problemet mitt var at det jeg lastet ned av bios ikke fungerte. så jeg måtte ha flash program fra en annen produsent også flashe biosen manuelt. (via "hjemmelaget") bootdisk.

det du må gjøre er og finne ut typen hovedkort og type bios. så må du lage en bootdisk med flash program og bios på. viktig og finne rett type.

Har altså selv gjort dette og den maskinen går og går den dag idag.

lykke til.

Lenke til kommentar
bootblock er en nødsak til hovedkort. bootblock kommer når biosen er forsvunnet, eller corrupt. hadde selv en pc med dette problemet. biosen må flashes på nytt.

problemet mitt var at det jeg lastet ned av bios ikke fungerte. så jeg måtte ha flash program fra en annen produsent også flashe biosen manuelt. (via "hjemmelaget") bootdisk.

det du må gjøre er og finne ut typen hovedkort og type bios. så må du lage en bootdisk med flash program og bios på. viktig og finne rett type.

lykke til.

Er du f*tte seriøs?:O Men, jeg har ikke lastet ned noe tull

Endret av are67
Lenke til kommentar

lykke til.

Er du f*tte seriøs?:O Men, jeg har ikke lastet ned noe tull

Slikt kan plutselig skje, skjedde i alle fall plutselig her. Etter at jeg flashet min har den ikke trøblet og går fint enda.

Lenke til kommentar

Men hva kan det komme av uten om hvis man laster ned.som du sa her:

Endret av BitFrost^
Lenke til kommentar

OK.. Glømte å si en "liten" ting..:p Jeg har ikke noe diskettrom på PC-en min. Så jeg kan ikke laste ned fila og få det over på en diskett, som feilmeldingen sier.

Hvis jeg blir nødt å jøre slik som The_Real_Stiffler sier, blir jeg nødt til å få meg en "syk" guide. Og sikkert noe hjelp fra venner.. Kan ingenting om dette fra før, fordi jeg har ikke hadd problemer med pc-en før nå

Endret av are67
Lenke til kommentar
Les kap. 3.3.9 i service/support manualen for fremgangsmåte.

http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/...2/c00211142.pdf

Du må på HP's sider å få lastet ned korrekt rompaq for din modell også.

OK? Hvilket programm trenger jeg for å kunne åpne dokumentet?:S

Prøv Adobe Reader ;)

Er d virkelig så vanskelig, at jeg må skaffe meg et diskettrom, få det fast i PC-en åsså finne en plass som det selges disketter?

HP har en vanskelig side syns jeg.. får ikke noe opp når jeg søker på "rompaq" der heller.. Er jo juleferie nå også, så får jo ikke sendt den på rep. heller..

omg?:p

Lenke til kommentar
? hva mener du ?

Bare glemm det dærre..:p Har ikke noe med saken å gjøre

Endret av are67
Lenke til kommentar
? hva mener du ?

Jeg lurte på hva det kunne komme av hvis man ikke har lastet ned en annen bios-.-

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...