James Bond Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Så det blir vel Ixus 75? Er fortsatt litt usikker ettersom det er en her som kom med et annet forslag. Er bildekvaliteten på Ixus 75 bra? Kommer jo til å ta mange innebilder så... Er fortsatt åpen for forslag. Synes det er vanskelig å bestemme ...:s skjekk hvor bra canon 950 er før du kjøper ixus 75 Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Så det blir vel Ixus 75? Er fortsatt litt usikker ettersom det er en her som kom med et annet forslag. Er bildekvaliteten på Ixus 75 bra? Kommer jo til å ta mange innebilder så... Er fortsatt åpen for forslag. Synes det er vanskelig å bestemme ...:s skjekk hvor bra canon 950 er før du kjøper ixus 75 Skal jo ha et kamera som ikke overstiger 2000 kr :s Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Fant nettopp en annonse der man kunne få Ixus 70 for 1499,- kr. Jeg synes prisen er rimelig nok så nå lurer jeg på om det er andre forskjeller mellom ixus 70 og 75 bortsett fra optisk søker og skjermen. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 jeg ser tydelig at du er fujifilm fanboy, ikke noe problem dette, syns fujifilm f40fd er ett bra kamera, men grunnen til at jeg ikke vill ha det er fordi den mangler visse egenskaper, noe jeg finner i andre kameraer. Med Olympus speilrefleks og ultrazoom, Panasonic ultrazoom og Fujifilm lommekamera (nylig avløser for Nikon P2) blir det vel litt enkelt å kalle meg Fujifilmfanboy? Jeg er overhodet ikke merkeavhengig, men faller for gode egenskaper. Videosnutter til YouTube har veldig lite med gode kameraegneskaper å gjøre, og jeg tviler på om det er trådstarters foreldres primærmål med et kamera (arrester meg om jeg tar feil..). Jeg forsøker bare å komme med litt motvekt til alt pratet om Ixus, da det faktisk finnes andre produsenter som kan lage kamera. Og i dette tilfellet er det altså kompaktklassen som er temaet, og det er en klasse der spesielt innebilder i dårlig lys er et vesentlig problem på svært mange kamera, inkludert Ixus-serien. Da må det kunne fremkomme at det finnes merker som takler dette bedre enn andre. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 jeg ser tydelig at du er fujifilm fanboy, ikke noe problem dette, syns fujifilm f40fd er ett bra kamera, men grunnen til at jeg ikke vill ha det er fordi den mangler visse egenskaper, noe jeg finner i andre kameraer. Med Olympus speilrefleks og ultrazoom, Panasonic ultrazoom og Fujifilm lommekamera (nylig avløser for Nikon P2) blir det vel litt enkelt å kalle meg Fujifilmfanboy? Jeg er overhodet ikke merkeavhengig, men faller for gode egenskaper. Videosnutter til YouTube har veldig lite med gode kameraegneskaper å gjøre, og jeg tviler på om det er trådstarters foreldres primærmål med et kamera (arrester meg om jeg tar feil..). Jeg forsøker bare å komme med litt motvekt til alt pratet om Ixus, da det faktisk finnes andre produsenter som kan lage kamera. Og i dette tilfellet er det altså kompaktklassen som er temaet, og det er en klasse der spesielt innebilder i dårlig lys er et vesentlig problem på svært mange kamera, inkludert Ixus-serien. Da må det kunne fremkomme at det finnes merker som takler dette bedre enn andre. ok om han ikke skal ha noe som overstiger 2000,- så har jeg sett på nordbyen, på en butikk som heter elitephoto, der var det fujifilm f40fd til utrolige 1699,-! jeg tror han bør kjøpe det kameraet. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Komplett hadde visst Canon Ixus 950 på lager. Prisen synes jeg er ganske rimelig... 1995 kr. Hva sier dere? burde jeg kjøpe? Er Canon Ixus 950 bedre enn ixus 75 med tanke på pris? får man mer for pengene liksom? Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 BUMP. Ixus 75 til 1 800 eller Ixus 860 til 1 995`? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 BUMP. Ixus 75 til 1 800 eller Ixus 860 til 1 995`? Ixus 860 er klart verdt 200 kroner mer enn Ixus 75. Du får vidvinkel, optisk bildestabilisator og noen andre ting som Ixus 75 mangler. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg skrev feil. Det var Ixus 950 til 1 995,- kr og ikke 860. Blir det fortsatt verdt det? 200 kr mer enn Ixus 75? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg skrev feil. Det var Ixus 950 til 1 995,- kr og ikke 860. Blir det fortsatt verdt det? 200 kr mer enn Ixus 75? Ja, enda mer verdt det faktisk Ixus 950 har riktignok ikke 28mm vidvinkel, men har bedre og skarpere optikk enn 860IS (og Ixus 75). Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 vell nå som du kanskje "kan" kjøpe canon 950is, så sier jeg at du får ett godt kamera for pengene, litt støy på de 2 siste ISOene, men kan leves med. Bra video har den også, men den tar fantastiske bilder, bedre enn 860is i fargene. Jeg skal i alle fall kjøpe 950is når jeg får pengene, (har studert i 1mnd snart på hvilket kamera som er ett av dem beste) ; ) Så fint at komplett har satt ned prisen da.. kan jeg jo ta turen bort dit om ikke alltfor lenge : ) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 1800 for Ixus 75 er rådyrt. Du får det til rundt 1400 nå hvis du leser litt tilbudsaviser fra elkjøp, expert, euronics osv... Computercity solgte også til 1499 for en stund siden. Mitt råd er å kjøpe Ixus 75. Bruker det selv når jeg ikke gidder å drasse på speilrefleksen min. Den eksponerer utrolig bra inne. Blir ikke hvite i trynet selv om du bruker blitz. Ergonomien er på topp, og det er skjermen også. Var jeg deg ville jeg absolutt gått for ixus 75! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå