|torro| Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei, noen som har noen gode forslag til hvordan jeg skal klare å lese fra en access database og returnere innholdet i en html-tabell? Prøver å integrere funksjonen i en asp side Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Noe slikt? : <% Set DBConn = server.CreateObject("ADODB.Connection") DBConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("DinDatabase.mdb") DBConn.Open Set rs = server.CreateObject("ADODB.Recordset") rs.Open "select * from DinTabell", DBConn response.Write _ "<tr><td><b>Navn</b></td><td><b>Adresse</b></td><td><b>E-post</b></td></tr>" While (Not rs.EOF) response.Write "<tr>" response.Write "<td>" & rs("Navn") & "</td>" response.Write "<td>" & rs("Adresse") & "</td>" response.Write "<td>" & rs("Epost") & "</td>" response.Write "</tr>" rs.MoveNext Wend rs.Close set rs = Nothing DBConn.Close set DBConn = Nothing %> Lenke til kommentar
|torro| Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Hei og takk for svaret. Problemet mitt er at asp.net som jeg bruker for validering ikke takler 'Let' og 'Set' . Har du noen forslag til hvordan jeg kan forbigå dette? Lenke til kommentar
alftore Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Det er mye enklere i ASP.Net Bruker du Visual Studio kan du bare legge til en ny OleDBConneciton fra properties boksen.. Se under System.Data.OleDB Ellers er set det samme som Set mittobject = Object.create blabla mittobject = new Object() dvs at du setter objektet til å være noe.. Finnes masse tips om dette på f.eks http://www.gotdotnet.com Lenke til kommentar
alftore Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 se også her for eks.. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=88987 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå