Gå til innhold

Get digital dekoder og hdmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HDMI er noe du absolutt ikke trenger på dekoderen. Get gir deg digitale sendinger men ikke HD. Bildet fra dekoderen hadde ikke blitt noe bedre med HDMI fremfor en god SCART-kabel.

HDMI / Component er fordelsmessig når du skal ha sendinger i 720/1080p, noe Get dekoderen ikke leverer.

Lenke til kommentar
HDMI er noe du absolutt ikke trenger på dekoderen. Get gir deg digitale sendinger men ikke HD. Bildet fra dekoderen hadde ikke blitt noe bedre med HDMI fremfor en god SCART-kabel.

HDMI / Component er fordelsmessig når du skal ha sendinger i 720/1080p, noe Get dekoderen ikke leverer.

Hmm.. da vil jeg si tilbudet fra Get er ganske ubrukelig hvis du har flatskjerm. Bildet du får på en flatskjerm via scart er jo elendig. Bildet på en vanlig bilderørs tv er 9 ganger så bra.

Endret av killertomato
Lenke til kommentar
Absolutt ikke. jeg har Get og ser STOR forskjell mellom vanlig antenne og gjennom dekoderen. SCART fungerer glimrende til dette formålet da signalet er veldig "rent" fremfor støyende sendinger.

Og da er det flatskjerm du har? Det kan godt være at bildet blir bedre via dekoder enn via antenne, men samtlige flatskjermer jeg har sett koblet via scart, har hatt et bilde som er langt dårligere enn bildet på en vanlig bilderørs TV. Tipper det har med oppskalering å gjøre.

Lenke til kommentar

Ja, har en 40" Samsung LCD. Altså, CRT-TV-er gir best bilde på analoge signaler. Flatskjermer er jo bets egnet for digitale sendinger så du merker nok en stor forskjell på nettopp denne type TVer.

HDMI er veldig mye brukt buzzword. Folk forbinder HDMI med brilliante bilder noe det strengt tatt ikke betyr da bildeprosessoren avgjør hva som faktisk ser bra ut eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...