Gå til innhold

Kjøpe Windows xp ENG sp2 lisens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
For å kunne kjøpe en OEM lisens lovlig så må du også kjøpe noe hardware ved siden av. Hvis du ikke gjør det må du kjøpe vanlig lisens.

Ok, takk for svar.

Men hva skal jeg gjøre da. Trenger 2 lisenser til pcene mine (selvbygget) Hva blir billigste måte å skaffe en lisens på.

(Gjerne med link til hvor jeg kan kjøpe)

takk

Lenke til kommentar

Sendte en mail til microsft jeg.

For å kjøpe volum lisenser (altså som i mitt tilfelle som trenger 2) må man ha avtale med microsoft. Dette gjelder selfølgelig kun for firmaer. For privat personer er det kun via boxer som kjøpes på netshops eller HER som microsoft selv foreslår.

Litt pussig egentlig dette. Hvis man tenker seg om så er det jo normalt for en vanlig husholdning å ha 2 pcer og flere, ikke alle har 8 som jeg og mange her på forumet. Flere og flere bygger jo riggen sin selv, er da ikke så vanskelig. Microsoft burde hatt en måte å bare kjøpe lisens nøkkel, det ville spart miljøet bittelitt og. De bruker jo råmaterialer på boxene og cdene, dette kunne jo vært spart med å bare betale for nøkkelen.

hmm

I praksis gjør microsoft det slik at halvparten av oss går rundt som pirater eller går over til linux.

jaja, sånn er det. :)

Lenke til kommentar
I praksis gjør microsoft det slik at halvparten av oss går rundt som pirater eller går over til linux.

jaja, sånn er det. :)

hehe. Er litt enig med deg, selv har jeg tre PC-er selv, som er hele. Noen i deler. Men er tilsamen ssyv stykk oppe å går i husstanden.

Et alternativ er jo å starte et enkeltmanns foretak da :p Er ikke helt sikker på om det går eller hvor mye lisensen koster, men men. Er jo seff en vanskelig vei å gå. Men, når det bor 4 mill mennesker i norge og sikkert er 3 x så mange dataer oppe å går så skulle det vært mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...