Pondus81 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Heisann! Er det bare X38 Intel chipset som støtter CrossFire av nyere hovedkort? Må være 1333 MHz databusshastighet da jeg har en E6850 kjøpt billig brukt fra en kompis. Har ikke lyst på SLI da jeg har hatt dette tidligere. Synes X38 hovedkortene er litt dyre.. Noen som har forslag å komme med? Endret 23. desember 2007 av Pondus81 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Heisann! Er det bare X38 Intel chipset som støtter CrossFire av nyere hovedkort? Må være 1333 MHz databusshastighet da jeg har en E6850 kjøpt billig brukt fra en kompis. Har ikke lyst på SLI da jeg har hatt dette tidligere. Synes X38 hovedkortene er litt dyre.. Noen som har forslag å komme med? Nei, P965, 975X og P35 støtter også CF, så lenge det er nok PCI-E slots på hovedkortet selvsagt. Abit IP35 Pro har fått veldig gode omtaler. ASUS P5K skal også være ok. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Alle amd-chipset som støtter to pci-express fulllengde-kontakter støtter vel crossfire? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Alle amd-chipset som støtter to pci-express fulllengde-kontakter støtter vel crossfire? Men AMD-chipset støtter vel ikke Intel-prosessorer... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Alle amd-chipset som støtter to pci-express fulllengde-kontakter støtter vel crossfire? Men AMD-chipset støtter vel ikke Intel-prosessorer... Hmm... Godt poeng Men tror så godt som alle Intel hk med to pci-express 8x/16x støtter amd-skjermkorts crossfire. For en bakvendt verden vi lever i Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Så P35 støtter CrossFire!? Det er jo bra. De har jeg hørt og lest mye bra om. Det står ikke noe om dette under "utvidet info" på f.eks Komplett.no. Men takk for tipset! Da skal jeg undersøke litt! Takker for info så langt! Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Intel chipsetene støtter sikkert (hvis det stemmer) CrossFire fordi nVidia er gniene med SLI støtte til Intel.. Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Heisann! Er det bare X38 Intel chipset som støtter CrossFire av nyere hovedkort? Må være 1333 MHz databusshastighet da jeg har en E6850 kjøpt billig brukt fra en kompis. Har ikke lyst på SLI da jeg har hatt dette tidligere. Synes X38 hovedkortene er litt dyre.. Noen som har forslag å komme med? kjøpe Amd spider-platform den støtter opptil 4 grafik-kort og AM2+ Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 4xGPU er nå overkill deluxe for de fleste, og krever dessuten en temmelig kraftig PSU. Og nå har allerede trådstarter en Intel CPU, så da er det temmelig på tryne å gå for et AMD-HK med AM2+... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 4xGPU er nå overkill deluxe for de fleste, og krever dessuten en temmelig kraftig PSU. Og nå har allerede trådstarter en Intel CPU, så da er det temmelig på tryne å gå for et AMD-HK med AM2+... 4GPU er ikke overkill for crysis Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Har intel prosessor fra før ja.. Så AM2+ er ganske utelukket Men HD3870x2 er IKKE utelukket.. I CrossFire med 4 GPUer. Har NorthQ's Giant Reactor 1000W så strøm har jeg nok av! Tusen takk for alle gode tips. Havner nok på et P5K eller Abit kortet jeg ble tipset om her. Det får gode reviews over hele fjøla. GOD JUL! Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Skal du ha kraftige kort i crossfire er X38 verdt de ekstra kronene. Evt kan du kjøpe 975X, men disse klokker ikke like bra, samt at disse har bare 8x båndbredde på PCI-E-portene mens X38 har 16. P35 har en port på 16X og en på 4x, og derfor kan bånbredden på PCI-E-portene bli i minste laget om du bruker kraftige skjermkort Selv har jeg foxconn X38A, E6850 og 2 stk 2900XT, og er godt fornøyd. Endret 27. desember 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Ja, det vare derfor jeg var usikker på valg av hovedkort fordi jeg har lest grundig på "utvidet info" i diverse nettbutikker og ikke funnet x16 modus på CrossFire på andre steder enn X38 serien. Tror nok faktisk at jeg venter litt og ser an prisutviklingen på x38. Når x46 kommer detter den kanskje litt.. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Trodde det var sånn at på P35 at når man kjørte CF fikk man 2 stk PCI-E 8x (båndbredden blir mao. fordelt), men at skjemkortene ikke fullt utnytter denne båndbredden fra før av slik at det egentlig har liten praktisk betydning. Kanskje en idé å stille spørsmål om dette på en av forumtrådene for P35-kortene (feks. P5K) for å høre om erfaringer med CF på P35 der? Ellers er ikke prisen på X38 så fryktelig høy for tiden i forhold til de gode P35 kortene. Asus P5E går feks for 1550 kr i forhold til Abit IP35 Pro som går for 1200 kr. Begge kortene er anbefalt av anandtech.com og P5E kan jeg personlig gå god for. Men kan godt være prisen på X38 går en del ned når X48 kommer ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå