pessimisten Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hei! jeg lurte på om det var mulig å bruke min d-link 524 UP (wireless) til å koble til bredbånd (fram LOS/NGT) isteden for den tildelte routeren?Den tildelte routeren er Thomson smarttouch hvis det har noe å si? Vil gjerne bytte for portforwarding er håpløst med speedtouchen På forhånd takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Sjekk info på ngtforum.net. Det går an å legge inn firmware (internasjonal) fra speedtouch.nl og sette boksen i bridgemodus. PS: Det kan bli lavere hastighet om man ikke endrer parametre i den etterpå. EDIT: Dette gjelder 546i. Har du 516i så er det enklere. Endret 23. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Sjekk info på ngtforum.net. Det går an å legge inn firmware (internasjonal) fra speedtouch.nl og sette boksen i bridgemodus. PS: Det kan bli lavere hastighet om man ikke endrer parametre i den etterpå.EDIT: Dette gjelder 546i. Har du 516i så er det enklere. Takk Skal se på det Fant dette: http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=23 Men er ikke heeeelt sikker på hva jeg skal gjøre :S Noen som kan hjelpe meg litt? nvm, fikk det til Endret 29. desember 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Nope det funka ikke Ser på Briding nå, men hvor skal jeg skrive inn kommandoene? I telnet? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Har fått bridget nå. Hva er det jeg må endre i instillinger etterpå? Har 516i Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 516i tror jeg skal fungere uten endringer. Du får sjekke om du har samme hastighet som før. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 516i tror jeg skal fungere uten endringer. Du får sjekke om du har samme hastighet som før. Ja det virker slik iptelefonene funker ikke, men vi får ny tele2 analog snart uansett Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Det virker som om det går en del trengere. Hva kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det virker som om det går en del trengere. Hva kan jeg gjøre da? Jeg bruker selv et gammelt Billion modem i bridge mode og det fungerer utmerket og uten et problem. Har også NGT som leverandør. Man må huske en ting når man bridger, det er at da trenger man en ny router, ettersom den routerfunksjonen man hadde ikke lengere finnes. Det kan vel også tenkes at trådløsen heller ikke fungerer som normalt ettersom den vel må være avhengig av en router. Bruker selv Billion modemet satt opp foran en Linux gateway som kjører som server/gateway/router. Det finnes noen påloggingsparametre som må være riktige (hvis du kjører pppoa slik som meg, tror også at det er noen Nexgentel kunder som også har pppoe) Hos meg så har jeg satt opp slik: VPI : 1 VCI: 32 Encapsulation : PPPoA VC-Mux Tror at disse parametrene må være satt slik at det gir best mulig fart. Hos meg kjører det med litt over nominell hastighet, men tror også at sentralene kan være litt forskjellige. Er ellers enig mht Speedtouchen. Det er det verste skrot jeg noengang har prøvd. Vemmes bare ved tanken. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 516i tror jeg skal fungere uten endringer. Du får sjekke om du har samme hastighet som før. Ja det virker slik iptelefonene funker ikke, men vi får ny tele2 analog snart uansett IP telefonen behøver at du har en router. Jeg brukes en Linux gateway som router (bak bridge modemet) og det gir meget gode forhold for iptelefoni. (Kjører også med en iptelefoni server i Linux boksen.) Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Har router. Har kloble til en D-link 524 UP og kobler på med PPPoE. Har prøvd å koble telefonene i en av de 4 portene til routeren, men fungerer ikke. Har også oppdatert FW på D-linken. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det virker som om det går en del trengere. Hva kan jeg gjøre da? Hvilken hastighet hadde du før og nå? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Det virker som om det går en del trengere. Hva kan jeg gjøre da? Hvilken hastighet hadde du før og nå? Tidligere lå den på 3900 kbit/s nå ligger den på 3100 kbit/s (ca). er ikke det største tapet, men er alikevel 1/4 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 OK, de problemene jeg kjenner til var forårsaket av at modemet stod i ADSL modus (gdmt) og ikke ADSL2+. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...587&hl=gdmt Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 OK, de problemene jeg kjenner til var forårsaket av at modemet stod i ADSL modus (gdmt) og ikke ADSL2+.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...587&hl=gdmt Skal se på det. Hvis ikke så er det snakk om fiber her i området :O Blir nok noen endringer da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå