Gå til innhold

Kontor\video-pc til 3000 kr

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skal bygge en relativ billig stasjonær pc.

Etter å ha lest dinside.no sine artikler om hvor billig det er å bygge en helt ok pc til ca.2000, ønsker jeg nå å prøve meg på dette...

Jeg har et budsjett på 3000 kr.

Pcen skal brukes til filmvisning, internett surfing og bare enkle spill som fm manager og andre mindre krevende spill.

Overklokking er ikke aktuelt.

Jeg ønsker best mulig pc-kraft, om det er amd eller intel er derfor et fett..Best kraft etter best pris...

Har allerede skjerm, tastatur, mus,dvd brenner og trådløst nettverkskort. Har allerede et ubrukt windows xp eksemplar.

(har også et skjermkort liggende, ati radeon 9200 120 mb tror jeg, men tenker å kjøpe nytt skjermkort)

Jeg trenger derfor tips til hvilke komponenter jeg bør kjøpe. Jeg har nemlig ikke peiling på hva som passer isammen, både kabler og strømledninger...Jeg klarer å bygge det sammen, men har lite peil på forskjellige definisjoner på de enkelte komponentene...

Har lyst å bruke mest penger på skjermkort og prosessor...

Minst 1 gb ram, helst 2gb

Fint om pcen kunne klare hd-visning og har hd utgang...

Ønsker å kjøpe allt i samme netbutikk slik at alt blir samlet og fraktprisen er lav.

Fint om dere linker til oppsettet dere da setter opp i de enkelte nettbutikkene...

Håper dette kan gi dere litt informasjon på hva jeg ønsker å kjøpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker..

Trenger ikke å kjøpe dvd-brenner..har d fra før..

Men denne asus barebone v3, hva inneholder denne egentlig?

Etter det jeg ser er det et micro tower kabinett med innebygget hovedkort..og intregert skjermkort...er dette skjermkortet og hovedkortet godt nok til mitt bruk?

Hvis jeg hadde kjøpt et kabinett som har strømboks inkludert, men kjøper hovedkort og skjermkort utenom...blir det mye dyrere hvis det skal være såpass kvalitet at pcen klarer hd-filmer...?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg kommet frem til denne multimedia pcen:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=62386

Ligger jo en del over budsjettet på 3000,- men er villig til å betale dette for å ha litt bedre oppgraderingsmuligheter senere...

Nå ønsker jeg gjerne deres syn på disse komponentene..passer delene sammen?

Hvordan er de ulike komponentene til mitt bruk og krav som beskrevet i første innlegg?

Kan jeg få den billigere samtidig med samme ytelse ved å skifte noen komponenter?

Takker for alle råd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...