Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av trådløse nettverkskort.

Anbefalte innlegg

Hei!

Koblet opp HTPC'en min til TV'en i går, og gledet meg til å ligge i sofaen og surfe osv.

Problemet er at usb adapteren jeg bruker, tar inn elendig signal. Har prøvd 2 stykker. PC/TV kroken har en peis i mur som "sperrer" litt for signalet. Men det er ikke snakk om mer enn 1.5 ut i rommet, før det er vannrett linje rett til routeren. Routeren står i samme etasje, og bare 6-7 meter i fra.

Vil det blir så dårlig signal uansett når jeg har en "murvegg/peis" i leca som blokkerer? Pussig at signalet ikke går "rundt" hjørnet på en måte. Får svakt singal, så jeg detter ut hele tiden, og ikke bedre speed enn 11-12 mbps. :\

Er ikke aktuelt å trekke kabel helt dit, så håper det lar seg gjøre med et solid trådløst nettverkskort elns?

Har også kikket litt på komplett, og de fleste kortene har dårlig/misfornøyde brukere om jeg skal stole på anmeldelsene.

Så spørsmålene blir igrunn:

1. Blir det dårlig singal uansett når jeg har den lecapeisen i veien? Eller blir det bra med et skikkelig kort?

2. Hvilket kort er anbefalt å kjøpe? Helst ikke svindyrt, og det bør være stabilt.

Håper på svar fra nettverksguruene :)

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd en slik D-link DWA-142 på jobben nå for tiden. Disse fungerte supert, fikk mye bedre signal med denne, kontra den gamle usb-nettverkskortene til D-link. Og denne har lang kabel og mulighet for å henge opp på veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...