maartn Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hei! Koblet opp HTPC'en min til TV'en i går, og gledet meg til å ligge i sofaen og surfe osv. Problemet er at usb adapteren jeg bruker, tar inn elendig signal. Har prøvd 2 stykker. PC/TV kroken har en peis i mur som "sperrer" litt for signalet. Men det er ikke snakk om mer enn 1.5 ut i rommet, før det er vannrett linje rett til routeren. Routeren står i samme etasje, og bare 6-7 meter i fra. Vil det blir så dårlig signal uansett når jeg har en "murvegg/peis" i leca som blokkerer? Pussig at signalet ikke går "rundt" hjørnet på en måte. Får svakt singal, så jeg detter ut hele tiden, og ikke bedre speed enn 11-12 mbps. :\ Er ikke aktuelt å trekke kabel helt dit, så håper det lar seg gjøre med et solid trådløst nettverkskort elns? Har også kikket litt på komplett, og de fleste kortene har dårlig/misfornøyde brukere om jeg skal stole på anmeldelsene. Så spørsmålene blir igrunn: 1. Blir det dårlig singal uansett når jeg har den lecapeisen i veien? Eller blir det bra med et skikkelig kort? 2. Hvilket kort er anbefalt å kjøpe? Helst ikke svindyrt, og det bør være stabilt. Håper på svar fra nettverksguruene Mvh Martin Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Problemet med slike dongler er at antennen er liten slik at man sjelden får max signalstyrke. Løsningen kan være å skaffe seg en lengre USB-kabel. Endret 23. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
maartn Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 ikke bedre å kjøpe seg et kort med solid antenne på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Vanskelig å si. På mikrobølge er fri sikt viktigst. Klarer du å flytte på donglen så finner du trolig et sted hvor du får inn greit signal. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5858 = billig! Skal du kjøpe noe ekstra så kan du vurdere homeplug (via 230V nettet). Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Kjøp deg heller et sett med Homeplug som bruker lysnettet så slipper du signalproblemer. Jeg gav opp USB løsninger fra D-Link (DWA-140) og har kjørt 100% stabilt på denne løsningen fra D-Link: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81148 Lenke til kommentar
8@r Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har prøvd en slik D-link DWA-142 på jobben nå for tiden. Disse fungerte supert, fikk mye bedre signal med denne, kontra den gamle usb-nettverkskortene til D-link. Og denne har lang kabel og mulighet for å henge opp på veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå