Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkproblemer, bytte strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Nividia 7900 gt kort som har begynt å klikke.. det kommer små røde og grønne prikker spesielt på filmer (der det er svart) eller så er det store spikes på spill, eller flimring med masse farger og fps'n går drastisk ned til alt bare stopper opp, og tilslutt bruker jeg å få Nv4disp.dll BSOD!

Har en 330w strømforsyning, noe jeg tror er ALT for lite og derfor tror jeg at når skjermkortet begynner å jobbe (grafikk og filmer) så vil den ha mere strøm men får ikke av den lille strømforsyningen og så går alt til h.....

Har jeg rett?? og da spør jeg: hvis jeg nå kjøper ny strømforsyning, vil det fikse problemet, eller er det mest sannsynlig at skjermkortet har blitt skadet av å blitt utsatt av dette?

Vet uansett at jeg må ha en ny strømforsyning siden jeg leste en plass at et nytt skjermkort trenger ihvertfall 400w for å gå trygt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et Nividia 7900 gt kort som har begynt å klikke.. det kommer små røde og grønne prikker spesielt på filmer (der det er svart) eller så er det store spikes på spill, eller flimring med masse farger og fps'n går drastisk ned til alt bare stopper opp, og tilslutt bruker jeg å få Nv4disp.dll BSOD!

Har en 330w strømforsyning, noe jeg tror er ALT for lite og derfor tror jeg at når skjermkortet begynner å jobbe (grafikk og filmer) så vil den ha mere strøm men får ikke av den lille strømforsyningen og så går alt til h.....

Har jeg rett?? og da spør jeg: hvis jeg nå kjøper ny strømforsyning, vil det fikse problemet, eller er det mest sannsynlig at skjermkortet har blitt skadet av å blitt utsatt av dette?

Vet uansett at jeg må ha en ny strømforsyning siden jeg leste en plass at et nytt skjermkort trenger ihvertfall 400w for å gå trygt..

Hei

Jeg tror du har løst problemet selv. Jeg tror ikke skjermkorte har tatt skade. 330W er for lite. Jeg ville ha kjøpt 650w i tilfelle du skal oppgradere mere senere. :thumbup: God Jul

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja nå har jeg endelig satt i den nye strømforsyningen, problemene er der fortsatt :( men i mindre grad! spillene holder ut litt lenger.. så da er det vel ett eller annet på selve skjermkortet som har fått det..

Men har i det minste nok power nå da :)

Lenke til kommentar
har du sjekket kjøleren på skjermkortet for støv? eventuelt kabinettet ikke er støvet igjen på inntak og utblåsning vifter.

har støvsugd PC-en og fjernet all støv i viftene med q-tips, også viften i skjermkortet er støvfri.. da er det litt bedre men fortsatt forekommer det grafiske feil som øker i hyppighet og kraft ettersom dagene går og støvlet samler seg rundt viften igjen..

Det jeg da lurer på.. er det trygt å åpne "vifteboksen" på skjermkortet? ser den har en spenne på undersiden! slik at jeg kan få komme "inni" der prosessoren og alt er å se om det er støv eller noe dritt som har samlet seg der?

Lenke til kommentar
Hei!

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har jeg lest at mange av 7900GT eiere har hatt denne symptomen og de fleste fikk nytt kort tilsvarende pris på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...