Gå til innhold

Installere maskinvare via Vista eller original kilde?

Maple

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer litt på hva som er best, når man skal installere maskinvare, å bare la Vista ordne dette, eller installere orignale drivere (enten via vedlagt CD eller lastet ned fra produsentens sider).

Jeg har merket at det av og til er forskjellige versjoner, av de Vista finner til meg, og de som er de "nyeste" på produsenten til maskinvaren sine sider.

Hva er deres anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke mye erfaring med Vista, men jeg har installert en del ting på forskjellige Vista maskiner. Min erfaring er at selv om det står Vista compatible på boksen til en printer så betyr det ikke at driveren på CD-en funker. Hver gang jeg har "parret" en Vista maskin med en printer så har jeg måtte laste ned driver fra produsentens hjemmeside, de på medfølgende cd har ikke gjort jobben.

Mulig det er jeg som har vært uheldig, men dette har altså skjedd alle (5?) gangene.

Lenke til kommentar

Syns det er mye maskinvare Vista finner drivere til på egen hånd, da... min HP Deskjet fant den i alle fall drivere til, selv om det jo såklart følger med mye nyttig prgoramvare i installasjonen fra HP som går mye utover det Vista kom med...

Tenker mer på drivere til nettverkskort og harddisker. Om jeg bare skal plugge de i og la Vista gjøre jobben, eller om jeg bør installere drivere fra produsentene til slike ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...