Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser - CPU temperatur 242 grader

Anbefalte innlegg

Har et lite problem her.

Maskinen min har begynt å fryse helt tilfeldig. Kan gå fem minutter, kan gå to timer.

Var inne i uGuru menyen i BIOS. CPU tempertaturen ligger der på 44 grader (noe jeg syntes er høyt for en e6600 med zalman kjøler). Plutselig så spratt temperaturen opp til 242 (ja: to-hundre-og-førti-to) grader!! .. buggy hovedkort? Har bare hendt meg en gang. Har også brukt SpeedFan til å lese av temperaturer i windows. Alt så ut til å være bra, men her for noen minutter siden så viste plutselig SpeedFan en "System" temperatur på -61 grader!.

Har tatt av CPU vifte, fjernet og lagt på ny kjølepasta... ikke at det hjalp noe men.

Er hovedkortet mitt litt defekt tro?

uGuru applikasjonen bare kræsjer når jeg prøver å kjøre den, men det er vist et vanlig problem i vista x64.

Specs:

Abit P35-Pro Hovedkort

Intel E6600 CPU

Creative XFi Fata. lydkort

4gb RAM

ATI X1900xt 512mb skjermkort

Vista Ultimate x64

post-23807-1198441059_thumb.jpg

Endret av xantarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok HKet er litt defekt. Ta kontakt med der du har kjøpt hovedkortet, og forklar saken. Så får du sikkert nytt hovedkort. Du kan jo også prøve med nye drivere, selv om jeg tror ikke det skal ha så mye å si.

"CPU tempertaturen ligger der på 44 grader (noe jeg syntes er høyt for en e6600 med zalman kjøler)"

44 grader ikke høyt, det er helt normal temperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...