Hypsilofodonten Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har hatt problemer med innstalering av os (win xp og 98) på en ny maskin. Ringte til komplett dei sa eg burde kjører memtest 86 på maskina for og teste rammen, det gjorde eg. Men problemet er at memtest aldrig blei feridig .. sto i 60 timer uten finne feil eller og bli ferdig. Måtte til slutt slå av pcen. Men at memtest bruker over 60 timer på og sjekke ram.. ? litt mye ?? tyder det på at rammen er gåen ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du kan jo prøve å forklare meg/oss hva som skjer når du prøver å installere winxp/9xx, hvilken feilmeldinger du får osv, hvilket hovedkort,cpu osv. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg hadde samme problem, prøvde å innstalere mandrake 8,2 WinXp, Win2k, Win98, men ingenting funket. Etter å ha sammenlignet decodingen av feilmeldingene fant jeg ut at det kunne være minnet. Kjørte memtest86, og merket ikke at det tydligvis kjørte i loop. Men når jeg fant 100000 feil, så syns jeg det var nokk annyway. Hvor mange feil har den rapportert nå? P.S Og etter å ha byttet minne funket alt. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 vel.. det som var det rare.. memtest fant ingen feil men eg tror heller ikke den kjørte i loop. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Saken gjelder: Abit kd7 m/integrert lydkort og nettverks kort Gforce 3 ti 200 256 mb pc 2700 ddr ram maxtor 40 gb hd amd xp 1700 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Prøv og bytt ram og se om det blir bedre, da tenker eg på om du har noen du kjenner som kan låne/du låner hans og han prøver din brikke i hans pc. Har du en gammel bios. Om du har kan du jo prøve å oppdatere bios'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå