Gå til innhold

båndene på gitar-halsen for lave?

ventle

Anbefalte innlegg

har ett problem med min Smart-Club kassegitar...

når jeg prøver å spille en tone på den lyse e-strengen i 8. eller 12. bånd, blir strengen liggende mot 9. eller 13. bånd, dvs det er tonen over som blir spilt. Gitaren mangler altså to toner...

Antar dette skyldes at bånd nr 8 og 12 er for lave. Er det noe å gjøre med det, eller må jeg bare dra opp på Smart og gi gitar-selgern der ei overhøvling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan også skyldes at 9. og 13. bånd er for høye. Det kan være noe som vil justeres over tid hvis gitaren er helt ny og har blitt fraktet ut og inn mellom høye og lave tempraturer men jeg ville ikke veddet mye på det. Antakelig er det dårlig grunnarbeid når det gjelder båndhøyden.

En god reperatør vil kunne fikse noe på det og du kan også omgå problemet ved å heve stolen litt. Det lureste vil imidlertid være å gå tilbake til Smart Club og be om å få byttet.

Lenke til kommentar

gitaren er tre måneder gammel og har på denne tiden kun vært i ett rom med konstant temperatur ~20 grader, så jeg antar det er lite sjanse for at det vil gå seg til... jeg antar at å få en proff reparatør til å fikse den vil koste mer enn det er verdt å bruke på en gitar til denne prisen (nypris kr 1400..). Skal nok oppover og høre om å få byttet den, er kjempefornøyd med gitaren ellers, god å spille på og knall lyd, men litt håpløst når 8. bånd er NoGo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...