Gå til innhold

Vurderer 8800GT/GTS 512. (LØST. Bestilt GT.)

Harribo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et lite dilemma, har lyst på 8800GT, men er det noe vits i og med at jeg har 7950GT 256MB fra før ?

Er heller ikke sikker på om det passer i kabinettet mitt da det er litt liten plass selv med mitt nåværende skjermkort.

Er det mye større enn ett 7950GT kort? Vil jeg oppnå noe særlig bedre ytelse i nyere spill ? Dette er spørsmål som jeg undres over.

EDIT: Jeg må legge til at jeg spiller på max 1280 oppløsning, men liker å ha på AA & AF i spillene.

EDIT2: [GDI]Raptor: Takk for linkene du la ut! Jeg har nettopp bestilt et Gainward 8800GTS. Gleder meg som en liten unge :)

EDIT 3: Jeg så på noen bilder at 8800GT var litt mindre, så jeg avbestilte 8800GTS og bestilte et Gainward 8800GT "Golden sample". :)

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett har inne 50 - 99 på lager av typen Gainward 8800GT 512MB "Golden Sample" som jeg har lyst på, så er tydeligvis ikke noe problem å få tak i av den typen.

Det 7950GT jeg har er av typen "Golden sample", og er veldig fornøyd med kjøleløsningen p.g.a det er stillegående og kjøler godt.

Så, kan noen svare på mine spørsmål ? Kanskje noen som har lignende oppsett og 8800GT 512 og kan gi meg en pekepinn på hvor godt det yter ? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et 8800GTS 512mb og er storfornøyd. Drar Crysis i 1680x1050 med alt på HIGH i ca. 40fps. Gir rundt 12000 poeng i 3dmark06. (Sjekk resten av min maskin i min profil).

8800GT er omtrent like god, selv om den er en del billigere. Så sånn sett er nok den det beste kjøpet. Men den har derimot ikke like god kjøleløsning. Det virker som om den holder temperaturen akkurat ok, men støyer til gjengjeld mer. GTS kortet er så og si lydløst, om du ikke setter vifta på maks, noe som ikke en gang trengs i Crysis.

Mine erfaringer, håper de hjelper litt på.

Lenke til kommentar

Jeg takker for svar så langt :thumbup:

Men Matsemann: Du har tydeligvis litt kraftigere pc generelt enn meg.

Jeg vet kjøleløsningen på 8800GT er dårligere enn 8800GTS, men den GT versjonen jeg tenkte på har 2 slots kjøleløsning, som kjøler godt.

Gainward sine Golden Sample versjoner er alltids litt mer "eksklusive" enn de "vanlige". Men det 8800GT kortet koster i gjengjeld 2350,-.

Er så sinnsykt usikker på om jeg skal velge det Gainward 8800GT kortet eller ett 8800GTS når det kommer på lager.

Spørsmålet er om jeg kommer til å merke noe forskjell i ytelse i det hele tatt grunnet jeg spiller i max 1280 oppløsning.

EDIT: Det jeg lurer på er om min CPU blir en flaskehals i systemet ? Nå kjører den faktisk bare på 2666 MHZ, men er godt mulig jeg kan klokke den høyere enn det som står i min signatur, om jeg gidder å oppdatere min bios :)

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
GTS ftw koster bare litt mer enn GT og drar spill bedre http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343750

Nei, den CPU-en blir ikke noen stor flaskehals så lenge han kjører den på 2.6GHz +. Istedet for å kjøpe Gainward 8800GT som koster over 2300,- så kan du like godt kjøpe 8800GTS som har tilsvarende kjøler standard og som er hakket bedre.

Ja jeg har mest lyst på GTS, har pengene til det, men det er dessverre ingen som har inne nå ? Om noen har det inne, så er det ivhertfall ganske dyrt.

Vet ikke hvor lenge jeg har lyst å vente på det. Det er jo en stund til det kommer inn virker det som.

Angående CPU så greier jeg nok å druse den opp i 3ghz, da den er produsert i en god uke.

Lenke til kommentar
GTS ftw koster bare litt mer enn GT og drar spill bedre http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343750

Nei, den CPU-en blir ikke noen stor flaskehals så lenge han kjører den på 2.6GHz +. Istedet for å kjøpe Gainward 8800GT som koster over 2300,- så kan du like godt kjøpe 8800GTS som har tilsvarende kjøler standard og som er hakket bedre.

Ja jeg har mest lyst på GTS, har pengene til det, men det er dessverre ingen som har inne nå ? Om noen har det inne, så er det ivhertfall ganske dyrt.

Vet ikke hvor lenge jeg har lyst å vente på det. Det er jo en stund til det kommer inn virker det som.

Angående CPU så greier jeg nok å druse den opp i 3ghz, da den er produsert i en god uke.

Ja, da blir den i alle fall ikke noe til flaskehals.

Lenke til kommentar

Minimalt...

Vil heller anbefalt deg et 8800GT.

Og please slutt å med "men 8800GTS 512" er jo mye bedre...

Det er ikke så mye bedre i forhold til hvor mye du betaler!

Men så sier han at han har pengene til det, og at kortet han har nå har en god kjøler. GTS kjøleren er bedre enn GT sin, bortsett fra om han kjøper de dyrere GT-kortene. Og da kan han jo nesten kjøpe GTS uansett.

Så please slutt med "8800gt er mer for pengene" når det også er annet som teller. ;)

ENDRET: Altså, det samme som han under meg sier.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

I dette tilfellet, når trådstarter uansett hadde tenkt til å bruke penger på et 8800GT som kostet over 2300 Kroner, fordi det var på lager og fordi det hadde bedre kjøler, så mener jeg også at han kan gå for et 8800GTS.

Men det med lagerstatus på 8800GTS er jo ikke godt og si.

Ser jo at det Gainward kortet trådstarter ønsket også er fabrikkoverklokket til 650/1900. I tillegg til en eksklusiv kjøler. Så dette er ikke noe bomkjøp. Skal man kjøpe løs kjøler til skjermkort så koster det flere hundre kroner uansett.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Minimalt...

Vil heller anbefalt deg et 8800GT.

Og please slutt å med "men 8800GTS 512" er jo mye bedre...

Det er ikke så mye bedre i forhold til hvor mye du betaler!

Men så sier han at han har pengene til det, og at kortet han har nå har en god kjøler. GTS kjøleren er bedre enn GT sin, bortsett fra om han kjøper de dyrere GT-kortene. Og da kan han jo nesten kjøpe GTS uansett.

Så please slutt med "8800gt er mer for pengene" når det også er annet som teller. ;)

ENDRET: Altså, det samme som han under meg sier.

Hvis du kjøper 8800GTS kun for kjølern, så er jo saken mer "er du skutt i hodet".

Da ville jeg heller ventet med kjøpet til det ble noe billigere, selvom du har pengene.

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Bedre kjøler gir bedre mulighet for overklokking og mindre støy, så det er vel du som feiler her. Og kommentarer som "er du skutt i hodet" bør du holde deg for god til. Men det er jo kanskje ikke lett, du sitter jo anonym på nettet.... :ermm:

Les OcMax sin post om hvorfor vi anbefalte GTS, eller i hvertfall tipset om den for å la trådstarter selv bestemme.

@apollox: Kan nok stemme det, men enda bedre er det at med bedre kjøler, klarer man å klokke GTS lenger enn GT, så om det er 15% forskjell uklokket, blir det større forskjell om man klokker. :)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Hvis man tenker på hva som er på lager, og hva som kjøler best og ikke minst yter best er jo helt klart 8800GTS G92, men er det verdt pengene sine selvom man bare skal ha bra kjøler? mm man skal kjøre SLI eller overklokke en del, er dette forståelig.

Mange butikker har også dette med å overprise. Digital Impuls har satt noen av 8800GT korta til 2400~.

Lenke til kommentar

MPX.no har i skrivende stund inne 2 stk. ASUS 8800GTS 512, og 20+ med både Gainward og XFX 8800GTS 512

ASUS

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=88553

XFX

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=88557

Gainward

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=88556

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...