Telcontar Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har en HP DC7700 maskin med Core 2 Duo 6700 cpu @2.66Ghz. Spørsmålet er om denne takler en Quad Core cpu siden HK bruker samme socket. Har en ThermalTake Purepower psu på 480 watt jeg kan putt inn i maskinen hvis det skulle skorte på strømforsyningen som sitter i den. Jeg spør, fordi jeg hovedsaklig skal bruke denne maskinen til foto- og videoredigering. Telcontar Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Anbefaler deg å sjekke på HPs sider om hvilke CPU-er du kan oppgradere til. Så kjøper du en IKKE gjennom HP (som har noen litt "rare" priser på oppgraderinger) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Du må finne ut hvilket hovedkort du har (les: hvilket chipset) for å vite om det støtter quad core Last ned SIW og sjekk der (google er din venn) Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Dette er hva jeg fant ut via S.I.W. Chipset Model Q963/Q965 Memory Controller Hub South Bridge 82801HO (ICH8DO) LPC Interface Controller Det er kanskje førstnevnte er av betydning? Telcontar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Dette er hva jeg fant ut via S.I.W. Chipset Model Q963/Q965 Memory Controller Hub South Bridge 82801HO (ICH8DO) LPC Interface Controller Det er kanskje førstnevnte er av betydning? Telcontar Det chipsetet skal støtte quadcore, men muligens du må ha en ny bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå