Gå til innhold

Hva fikk du til Jul i "år"/2007? v. 2

Barista Bob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk må huske på at foreldre gjerne bruker julen til å gi barna ting de mener de trenger/bør ha. Jeg fikk f.eks mest sannsynlig så mye penger fordi jeg trenger ny gitar/forsterker (vokst fra det gamle, og det begynner å gå i stykker), og broren min skal kjøpe seg bass/bassforsterker (vi får alltid like mye, såklart). Samme gjelder nok mange av de som får laptoper, ski og andre som har fått større summer penger.

Lenke til kommentar
snip

Det var en lekker samling Hewitt! Var kvelden bra ellers da? :)

Helt fantastisk. Herlig mat (spiste meg så stappmett at jeg enda - 5-6 timer etterpå - kjenner det godt i magen, føler meg feit :p) og godt selskap, det er det jeg liker best ved julen. Gavene, både å gi og få, er bare en stor bonus. :)

Og der da?

Lenke til kommentar
Folk må huske på at foreldre gjerne bruker julen til å gi barna ting de mener de trenger/bør ha. Jeg fikk f.eks mest sannsynlig så mye penger fordi jeg trenger ny gitar/forsterker (vokst fra det gamle, og det begynner å gå i stykker), og broren min skal kjøpe seg bass/bassforsterker (vi får alltid like mye, såklart). Samme gjelder nok mange av de som får laptoper, ski og andre som har fått større summer penger.

må nok si meg enig med deg der:=)

Lenke til kommentar
snip

Det var en lekker samling Hewitt! Var kvelden bra ellers da? :)

Helt fantastisk. Herlig mat (spiste meg så stappmett at jeg enda - 5-6 timer etterpå - kjenner det godt i magen, føler meg feit :p) og godt selskap, det er det jeg liker best ved julen. Gavene, både å gi og få, er bare en stor bonus. :)

Og der da?

Knallbra. Spiste meg så mett at jeg måtte legge hodet ned på bordet.

Fikk mange fine gaver men ga også bort mange fine. Det er rart hvordan det har blitt morsommere å gi enn å få :)

Lenke til kommentar
Fy faen så mye penger dere får. Er alle her i slekt med røkke eller hva? Handler dere på Kiwi mye?

må si meg enig at oss barn & unge er utrolig bortskjemt når det kommer til julegaver

4500 i kontanter

sovepose

lite, men fornøyd, jeg klager ikke. har dog bursdag om 3 dager :p

Lite!? :p

mente ikke at jeg er misfornøyd med at jeg fikk få gaver.

vi er bare 6 stk her på julaften.

fikk "bare" 4 gaver, men er veldig fornøyd med dem jeg fikk.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Du er ikke bortskjemt om du får mye, du er bortskjemt om du forventer mye.!

Altså jeg ser ikke problemet i at om en familie med la oss si 1.000.000.000 i formue gir bort en Porsche til hver av sønnene om de har 2. Disse finnes i Norge, og de er fler en mange tror.

Dog ser jeg et problem i om la oss si herr og fru hansen tjener tilsammen 1.000.000 i året og gir bort gaver for 40.000,- til julaften.

Jeg får mye av det jeg trenger i hverdagen, jeg bor gratis, jeg spiser gratis hjemme, av fatters får jeg nesten det jeg peker på. Jeg er i jobb, men vil nok studere etterhvert, mye av pengene jeg har jobbet inn er i eierskap i foretak, hvilket er godt å få startet med i en ung alder. Jeg har fått penger som har stått i fond som ble tatt ut i år, jeg har fått et par aksjeposter i Golden Ocean, i Juli. Kurs da rundt 20, nå 33. Samt at jeg har mottatt utbytter på dette så gaven er blitt mye større enn den var. Hvor brilliant er det ikke gi bort slike gaver.

Nå er min mor og far skilt så hver sin økonomi.

Det handler også om prioriteringer, jeg har mottatt større beløp på hverdager, enn hva jeg har fått til både jul og bursdag tilsammen.. Julaften er å forblir oppskrytt, jeg trenger den ikke.

Mange folk har mye penger i Norge, har selv bekjentskaper der Porsche er fått til bursdag... Vil ikke si at folk er bortskjemt selv om de får dette til bursdagen. Har familien råd så go on. Har du vært flink å tjent så mye penger så bruk dem da.

Dog er det mange som egentlig ikke har økonomi som tillater at de kan gi mange gaver som folk faktisk får. Da synes jeg det blir latterlig. Dette har jeg også sett på nærthold, jeg fnyser av det.

Mine 3 cent.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

danno_O: Egentlig ikke. Var vel så bra den kunne bli, maten var veldig god. Sitter på vakt på Øverbygd brannstasjon, og posten har ikke klart å somle pakkene mine opp hit, bortsett fra den ene med fire sokker i. Skulle gjerne vært hjemme, men det kommer vel en annen jul en annen gang.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

For å oppsummere:

- Multieffekt til el. gitaren.

- 2 spill til X360.

- Kabel til gitaren.

- Glass slide

- 2 vekkerklokker (sliter med å våkne av en)

- Gitarbag

- 2 CD-er

- MASSE shampo, omtrent 6 flasker (vet ikke helt hvorfor :dontgetit: )

Storfornøyd :D

Endret av Bakoversveis
Lenke til kommentar

Ekstern Harddisk på 500GB

Harry Potter 7

Ting til bilen

Tøfler

Boksere

Dusjsåpe fra Body Shop

Diverse gavekort på 200kr til G-Sport og til Ikea

Penger (ca. 1000 til sammen)

Hjemmestrikket lue, en DVD-boks, parfyme og fine ting fra kondomeriet fra kjæresten :love:

Veldig fornøyd jeg. Vil egentlig gnåle om hvor bortskjemte folk er, som får bærbar PC, Wii, flere tusen kroner, osv, men det er vel noen som synes jeg får for mye også, så jaja.

Det beste for meg var å gi foreldra mine en bærbar PC til jul, de ble målløse :wee:

Lenke til kommentar

Fikk hele 3 gavesett med dusjsåpe og versjoner av godlukt, pluss en deo " _"

Også får jeg linser siden jeg har trengt det en stund, og resten var vel stort sett pener (1900) og gavekort, + en Clayman av InFlames.

Hadde ikke store forhåpninger, siden jeg egentlig ikke hadde ønska meg annet enn vekter og dvd-bokser. Fikk ingenting av det, men fornøyd likevel. Første gang jeg har gitt bort "bra" gaver, så var stas det, og julaften var en fin dag. Har nok runna jula 2k7 100% tenker jeg, nyttårsaften neste :woot:

Lenke til kommentar

Jeg fikk mange rare gaver.

Ei dyne. (Ganske så greit egentlig)

2 sengesett.

En El-Gitar og en mini forsterker. Har aldri spilt gitar, og kan maks 3 grep. Så det var en ganske så merkelig gave. Blir som da Timothy Dale i Nissene på Låven fikk en kassetholder. Gitaren gikk heller ikke å bytte. :dontgetit:

Gitar-stativ

Penger. (CASH IS KING)

Deodoranter, boxere, og en skritt teller :p

Desktop Publisher fra 1995!! Men det var penger oppi den. :thumbup:

Ja, det var vel egentlig det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...