Gå til innhold

MB som passer til Xeon cpu fra en gammel Poweredge server

djgejl

Anbefalte innlegg

Har en cpu liggende fra en ven. Fik at vite det var en poweredge 1800 med 2 cpu'er i men at den ene vist inte virkede og nå har de købt ny server. Mit spørgsmål er om jeg kan købe et vanligt MB som understøtter lga775 og så sætte i denne cpu'en? Har prøvet at tjekke både dell's hjemmesider og andre steder men er inte helt sikker. Selvom jeg har bygget en del PC-er i min tid er jeg temmlig rusten efterhånden og markedet vokser på mange områder hehe. Derfor ville al hjælp være fint. På forhånd tak!

Vedlagt link til den server cpu'en er fra. Står desværre inte mye på selve cpu'en.

http://support.euro.dell.com/support/edocs...a.htm#wp1053877

Sidespørgsmål: ville det være dumt at købe en til og evt købe et MB der understøtter 2 cpu'er? Eller ville det være tull? Maskinen skal mest brukes til spil og film forresten!

Endret av djgejl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke 100% sikker men det kan være en Socket 604 prosessor...

http://www.techpowerup.com/cpudb/images/socket604.jpg <- socket 604

De fleste Xeon motherboards kommer med 2 cpu sockets, så du vil vell kansje ikke kunne få tak i en med bare én socket.

(de nye xeon hovedkortene er forøvrig LGA771 og ikke LGA775, men hvis det viser seg at det er Socket 604 prosessor så vil du ikke kunne bruke den på LGA771 eller LGA775, kun ett socket 604 hovedkort.)

Når det gjelder spill vil du ha ett problem siden de fleste xeon hovedkortene kun støtter PCI-X eller PCIe 8x så du vil ikke få tak i noen grafikk kort som vil passe.

Endret av Pavilion4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...