Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Når jeg går på starmenyen og velger "Slå av datamaskinen" så vil maskinen bare avslutte, men er det noen måte jeg kan endre denne snarveien. Slik at når jeg trykker på knappen da kjører den en batch fil? Lenke til kommentar
mesha Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Her er en video som forklarer hva du skal gjøre. Ellers så kan du også lage i notepad ved å skrive inn samme kode og lagre filen som bat fil. Når du trykker lagre som skriver du for eksempel: shutdown.bat Kode forklaring: https://www.microsoft.com/resources/documen...n.mspx?mfr=true Endret 23. desember 2007 av mesha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det der kan jeg og det er ikke noe problem. Det som er saken er at jeg vil bytte ut knappen som ligger på start menyen. Jeg vil at når man trykker på knappen på start menyen så starter den en batch fil.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Startmenyen er en del av Explorer.exe, det kan tenkes at man kan skrive en shell extension eller noe for dette, men jeg tviler på at det er en registry nøkkel eller noen enkel løsning for dette. Kanskje en dll som kan byttes ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå