bruker234 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hei. Når jeg la meg i går, var vinduene på bilen lukket igjen. 100 % sikker. Når jeg våknet i dag, å så bilen var 3 vinduer nede. Hva kan ha gjort det? Blaxtro Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Så lenge tenninga på bilen har vært av, så er vel det eneste som skal kunne få vinduer til å gå ned av seg selv, at mekanismen til vinduene har blitt ødelagt, og ikke har tak på vinduene. Får du lukket vinduene? Ellers så er jo muligheten der til at noen har brutt seg inn i bilen... Men så lenge du ikke savner noe der, så er vel den sannsynligheten liten, om det ikke bare er noen som har gjort det på kødd. Sist men ikke minst, og som er det jeg tror er mest sannsynlig, så har du bare glemt at du hadde vinduene åpne, eller at noen andre, som familie eller venner, har vært i bilen uten at du er klar over det. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg gjetter på at du har et vw eller audi-produkt 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg gjetter på at du har et vw eller audi-produkt Been there, done that. Surt når det regner og slikt hvertfall. Er bilen en Passat 3B cirka årsmodell 97--00 ? Tipper på at du har en gåen komfortmodul, en elektronikkboks som styrer sentrallås, vinduer og slikt, gjerne i kombinasjon med at gulvet i bilen er vått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Rengjør bagasjeromslåsen. Har vært borti dette før. Tenkte passat tvert jeg så tråden Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Han har ikke sagt noe om det er elektriske vinduer da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Han har ikke sagt noe om det er elektriske vinduer da... Hehe, du mener der er noen som snurrer ned vinduene han på jævel? hehe Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Jeg gjetter på at du har et vw eller audi-produkt vw ja ja, jeg er 100 % sikker på at de var igjen. Jeg savner heller ikke noe. Hvis det var en som skulle stjele, hva er hensikten med å få ned 3 vinduer? Så ikke ut som noen hadde vært der, ganske sikker på at det skjedde av seg selv. edit: stemmer, Almar, passat hørte litt på jobben, dette har skjedd hos en annen og. Får vente å se om det gjentar seg da. Endret 23. desember 2007 av Blaxtro Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jepp, dette skjedde med en kompis av meg knapt en uke etter at han kjøpte A4en sin. Selvfølgelig regnet det den kvelden, så seter og gulv ble søkkvåte. Utfallet kunne dog vært verre, da en slik bil ville vært et lett bytte for tjuver. Jeg har hørt at man kan få en forhandler til å programmere ut funksjonen som lar deg styre vinduer med nøkkel/fjernkontroll, og at dette skal hjelpe. Men kompisen min har ennå ikke sjekket ut dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Men hvorfor TRE av vinduene? Hadde det vært 1, eller alle 4, kunne jeg se en viss logikk. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Har vært borti at det irer i kontaktene på dørene, og dette kan få vindusheisen til og slå ut av seg selv. Litt rensing og kontakt fett så holder det en stund til Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Men hvorfor TRE av vinduene? Hadde det vært 1, eller alle 4, kunne jeg se en viss logikk. Det står i grillen... Hvis det ikke er noe åpenbare feil kan det fort gå noen timer med feilsøk. Pass fingra så lenge for plutslig går ruta opp. Den kan klemme godt til selvom sikkerhets funksjonen slår inn. Er faktisk usikker på om man kan skru av nøkkelstyringen av vinduene. Har bytta vanvittig mye rart i dørene og ellers på passat. Rart at jeg ikke har tenkt på det før eller hørt om det. Jeg tror/håper det ikke går. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hadde en slik opplevelse selv paa en BMW med ettermontert alarm. Slo igjen døra og trykka lås på fjernkontrollen til alarmen. Noen sekunder senere ser jeg vinduet på førersida gå ned. Det har bare skjedd en gang så langt. Lurte på om det var en funksjon på alarmen men har ikke gidda å lese bruksanvisninga enda. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hadde en slik opplevelse selv paa en BMW med ettermontert alarm. Slo igjen døra og trykka lås på fjernkontrollen til alarmen. Noen sekunder senere ser jeg vinduet på førersida gå ned. Det har bare skjedd en gang så langt. Lurte på om det var en funksjon på alarmen men har ikke gidda å lese bruksanvisninga enda. Sett nøkkelen i døra og vri den mot venstre eller høyre og hold den der, da skal rutene gå ned automatisk. --> Kanskje du holdt INNE låse knappen på fjernkontrollen? fordi da går som regel ruta også ned. Test og sjekk det engang. Dette har fungert på Audi og Bmw etter at jeg har testet det. Skal prøve dette på en Toyota imorra. Endret 28. desember 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Hadde en slik opplevelse selv paa en BMW med ettermontert alarm. Slo igjen døra og trykka lås på fjernkontrollen til alarmen. Noen sekunder senere ser jeg vinduet på førersida gå ned. Det har bare skjedd en gang så langt. Lurte på om det var en funksjon på alarmen men har ikke gidda å lese bruksanvisninga enda. Sett nøkkelen i døra og vri den mot venstre eller høyre og hold den der, da skal rutene gå ned automatisk. --> Kanskje du holdt INNE låse knappen på fjernkontrollen? fordi da går som regel ruta også ned. Test og sjekk det engang. Dette har fungert på Audi og Bmw etter at jeg har testet det. Skal prøve dette på en Toyota imorra. På BMW holder du inne knappen for å åpne sentrallåsen til vinduene går ned, og tilsvarende låsing for å lukke vinduene. Har aldri prøvd å vri å holde nøkkelen i dørlåsen men det skal jeg sjekke i morgen. Funker på BMW ja! Og veldig morsomt hvis noen kikker på bilen din og du synes at de blir for nysgjerrig, mange blir litt rar når vinduene går ned og opp uten at de ser noen i nærheten! Endret 31. desember 2007 av kaarebeate Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Hadde en slik opplevelse selv paa en BMW med ettermontert alarm. Slo igjen døra og trykka lås på fjernkontrollen til alarmen. Noen sekunder senere ser jeg vinduet på førersida gå ned. Det har bare skjedd en gang så langt. Lurte på om det var en funksjon på alarmen men har ikke gidda å lese bruksanvisninga enda. Sett nøkkelen i døra og vri den mot venstre eller høyre og hold den der, da skal rutene gå ned automatisk. --> Kanskje du holdt INNE låse knappen på fjernkontrollen? fordi da går som regel ruta også ned. Test og sjekk det engang. Dette har fungert på Audi og Bmw etter at jeg har testet det. Skal prøve dette på en Toyota imorra. På BMW holder du inne knappen for å åpne sentrallåsen til vinduene går ned, og tilsvarende låsing for å lukke vinduene. Har aldri prøvd å vri å holde nøkkelen i dørlåsen men det skal jeg sjekke i morgen. Det fungerer ikke på Toyota ihvertfall... Har alltid lurt på hvorfor det er sånn? vet du/dere det? Endret 31. desember 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Har alltid lurt på hvorfor det er sånn? vet du/dere det? Det er jo genialt når du sitter på terrassen på sommeren og snart skal ut å kjøre *huff, på tide å rulle ned vinduene, slik at den blir litt kald til vi skal dra* Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Eller fordi bilen finner ut at det regner og tenker: her trengs det en vask. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Logisk det da, ... 2 tommler opp til begge to. Lenke til kommentar
erikrs Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hei. Jeg har en Ford Mondeo 2009 mod og 2 ganger i vinter har bilen åpnet seg selv og alle vinduene på bilen gått ned. Første gang regnet det kraftig og hele bilen ble ganske så våt. I natt når jeg gikk for å legge meg regnet det kl 01:00 og når jeg skulle kjøre på jobb kl 07:30 var bildøren låst opp og alle rutene nede. Bilen var 100% sikkert låst og 100% sikker på at alle vinduene var igjen. Kjører ikke med alle vinduene åpne på vinteren . Det har nå skjedd 2 ganger men heldigvis Åpnet ikke vinduene seg før på morgenkvisten siden alt var tørt. Det er el vinduer på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå