Phoenix) Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg sitter med en maskin som har et hovedkort som støtter max 4x AGP. Nå har det seg slik at de fleste kortene på markedet i dag støtter helt opp til 8x AGP, noe som betyr at de kortene ikke får rive seg skikkelig løs på min maskin. Så lurer jeg på, hvor mye raskere er 8x AGP enn 4x AGP? Det sier seg selv at det er dobbelt så raskt teknisk sett, men hvordan er det i praksis? Merker man noen forskjell? Lenke til kommentar
Infidel Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 har vel blitt bevist at det er i praksis ingen forskjell, et par fps her og der men ikke noe du vil merke.... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Halvveis offtopic: Hva er forskellen på 2x agp og 4x i ytelse? Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 et par fps her og der men ikke noe du vil merke.... Et par fps kan etter erfaring bety mye. Jeg spiller mye og det er veldig viktig for meg at kortet ikke går under 25 fps, noe som mitt GF3 kort liker å gjøre. Er det noen som gidder å slenge opp to bra kort? Et med teknologi fra ati og det andre med teknologi fra nvidia. Det må være kort som konstant klarer 25 FPS+ Lenke til kommentar
Infidel Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 burde vel kanskje sagt 1-5%(alt etter hva man bencher) forskjell istedenfor et par fps . Her er en liten test. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 et par fps her og der men ikke noe du vil merke.... Et par fps kan etter erfaring bety mye. Jeg spiller mye og det er veldig viktig for meg at kortet ikke går under 25 fps, noe som mitt GF3 kort liker å gjøre. Er det noen som gidder å slenge opp to bra kort? Et med teknologi fra ati og det andre med teknologi fra nvidia. Det må være kort som konstant klarer 25 FPS+ Hvis du har GF3 og det ligger på under 25fps burde du gjerne oppgradere resten av maskina! har GF2TI og det kommer sjelden under 25fps. Hva består resten av maskina di av? Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Vel... resten av maskina er ikke akkurat noe spesiellt å skryte av, men jeg kan fortelle deg at det er en P4 maskin med 7200rpm disker og 512MB kingston SDRAM (blæ). Maskina klarer spillene helt fint, men skjermkortet sliter etter det jeg har sett. Det tåler ikke så mange units på skjermen på en gang, noe som er forferdelig irriterende! Man kan liksom ikke spille i med 800x600's oppløsning på skjermen i spill som warcraft3 heller... Det kan godt hende at jeg tar feil, at det er maskina mi som ikke er helt god. Men slik jeg ser det skal det ikke være noen problemer for den å kjøre alt av spill som finnes på markedet i dag, sett bort fra skjermkortet. Uansett så kan jeg fortelle dere at kompisen min som har GF2, 800MHz, disker med 5200rpm (om jeg ikke tar feil) og 128MB SDRAM kjører spill bedre enn meg... NOE er jo galt.. og da sikter jeg på skjerkortet. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Phoenix): Hvor mange MHz er pc'en din?`Det holder ikke bare å vite om at det er en P4...Hvis du har over 2GHz burde du tenke deg å formatre pc'en din, det kan hjelpe. Eller du kan lagge in os på nytt??? Har en kompis som hadde det samme problemet som deg med at han hadde for lav fps og for lav score i 3dmark2001SE...når han fikke pc'en, fikk han 3500 poeng i 3dmark, nå ca. 2 år etter fikk han bare 2200poeng! Han la inn os på nytt og det så ut til å fikse problemet hans... , hva få du i 3dmark2001SE? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Halvveis offtopic: Hva er forskellen på 2x agp og 4x i ytelse? Ikke veldig stor. Mellom 1x og 2x er det derimot stor forskjell. For å illustere 2xagp: Jeg har et gammelt P2B-s hovedkort med modifisert Tua-Celeron 1400 @1568 og 640mb sdram(112 mhz). Med dette oppsettet greier mitt noe overklokkede GF4 ti 4400 å bikke 9500 poeng i 3dmark 2001se. Det skulle vel tyde på at flaskehalsen i større grad er cpu og ram heller enn agp-hastigheten i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Denne har 1.6GHz. Har ikke testa maskina i sånn benchmark program eller hva det heter enda. Harddiskene ble tømt for ca. 2 uker siden, OS og drivere ble lagt inn på nytt. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 P4 med SDRAM = kjøre med håndbrekket på... Du taper nok en del her, men det spørs litt på spillet du kjører også. Mener at i begynnelsen av P4 sin levetid, var P3 raskere så lenge P4 kjørte mot SDRAM. Prøv også en reinstallering som nevnt over her. Kanske ligger det noe rester av en gammel skjermkortdriver igjen som ødelegger for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå