chase Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har nettopp kjøpt ny hardware til en gammel pc, alt nytt utenom hdd og dvd-rom, jeg har windows installert på hdd'en fra før av. Det som er problemet er at den reagerer ikke når jeg trykker på tastaturet for å komme inn i BIOS. Jeg har prøvd 3 forskjellige, PS2, USB og usb/PS2 trådløs, men ingenting reagerer. Noen som vet hva problemet er? ASUS P5N-E SLI GEIL 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte MSI GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, Heatpipe OCZ TECH StealthXStream 600W PSU / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency Petter Lenke til kommentar
Koopa Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har akkurat samme problemet... veldig irriterende. Får ikke gjort noenting =S Noen som vet? Lenke til kommentar
chase Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Ingen som kan svare meg på dette? BUMP Lenke til kommentar
supersize Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Prøv å resette bios fysisk på hovedkortet, evt kan du ta ut batteriet fra for en periode for å få den til å glemme. Om det ikke funker er det mye som tyder på at du har kjøpt noe som ikke passer sammen (?) Du kan også prøve å sette i del for del, ikke alt på en gang. Finn ut hva som funker og hva som ikke funker. Lenke til kommentar
chase Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Prøv å resette bios fysisk på hovedkortet, evt kan du ta ut batteriet fra for en periode for å få den til å glemme. Om det ikke funker er det mye som tyder på at du har kjøpt noe som ikke passer sammen (?) Du kan også prøve å sette i del for del, ikke alt på en gang. Finn ut hva som funker og hva som ikke funker. Alt er nytt unntatt HDD og DVD-rom, så BIOS er vel rimelig resatt. Jeg tror da alt skal passe sammen. hovedkortet har riktig sokkel til prosessor, riktig frekvens på minnesokkel i forhold til minne, og skjermkortet er PCI express x16. Kan dette problemet ha noe som helst med feilvare å gjøre? Problemet er at det registreres ikke at tastaturet er koblet til tror jeg. Er ingen respons når jeg trykker på DEL for å komme inn i BIOS. På forhånd takk Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen som vet hva problemet er? ASUS P5N-E SLI GEIL 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte MSI GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, Heatpipe OCZ TECH StealthXStream 600W PSU / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency Petter Aha .. Geil minne. Var det en lapp i pakken hvor det sto at minnet trenger spenning som angitt på brikken(e)? I så fall, så hadde jeg samme problemet - ny maskin ville ikke starte opp med alle minnebrikkene i, eller så bare frøs den når logo-bildet eller bios hovedmeny kom opp. Jeg fikk startet maskina ved å ta ut halvparten av minnet. Gikk så inn i BIOS og satte spenningen på minne ("DRAM voltage" eller noe sånt) fra "auto" til "+2.10V". Etter det funker alt bra. Dette var også et ASUS hovedkort (men annen modell). Forsøk å ta ut den ene minnebrikken, og se om du kommer inn i bios da. Lenke til kommentar
chase Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Aha .. Geil minne. Var det en lapp i pakken hvor det sto at minnet trenger spenning som angitt på brikken(e)?I så fall, så hadde jeg samme problemet - ny maskin ville ikke starte opp med alle minnebrikkene i, eller så bare frøs den når logo-bildet eller bios hovedmeny kom opp. Jeg fikk startet maskina ved å ta ut halvparten av minnet. Gikk så inn i BIOS og satte spenningen på minne ("DRAM voltage" eller noe sånt) fra "auto" til "+2.10V". Etter det funker alt bra. Dette var også et ASUS hovedkort (men annen modell). Forsøk å ta ut den ene minnebrikken, og se om du kommer inn i bios da. Den ville starte opp, men jeg kommer ikke forbi bildet som sier "Press DEL to enter BIOS" med en stor Asus logo. Akkurat samme skjedde når jeg tok ut halvparten av minnet. får ingen respons når jeg prøver å trykke meg inn i BIOS eller forbi det bildet. Edit: Fant den lappen, og ganske riktig der sto det det som du sa, jeg sjekket på minnebrikken og der sto det 2.10V. Endret 3. januar 2008 av chase Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Den ville starte opp, men jeg kommer ikke forbi bildet som sier "Press DEL to enter BIOS" med en stor Asus logo.Akkurat samme skjedde når jeg tok ut halvparten av minnet. får ingen respons når jeg prøver å trykke meg inn i BIOS eller forbi det bildet. Edit: Fant den lappen, og ganske riktig der sto det det som du sa, jeg sjekket på minnebrikken og der sto det 2.10V. Og du har ikke en annen minnebrikke som du kan bruke for å komme inn i bios? Lenke til kommentar
chase Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Og du har ikke en annen minnebrikke som du kan bruke for å komme inn i bios? Nei, ikke som er DDR2 :/ Tror dere det hjelper å snakke med nettbutikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå