adale Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg har nå hatt en sak gående siden 10. november med Telenor om hvorfor jeg ikke får SMS fra flee land, og jeg får heller ikke sendt/mottatt fra flere nettsteder. Er det noen her som vet mye om hvordan SMS systemet fungerer internasjonalt eller i det hele tatt? Telenor lukker stadig saken min uten å si ifra, og konkluderer hver gang med at avsender må sjekke sitt system. Men hvor ligger logikken i det? Jeg får ikke SMS fra Vodaphone i Spania, AT&T i USA, Vodaphone i England Og jeg får ikke en gang mottatt SMSer med nedlastingslinker fra f.eks Opera. Telenor teknisk påstår hardnakket at alt er i orden i ders system. Jeg har foreslått at de sletter hele abonnementet mitt og oppretter det på nytt, men det sier de ikke er noen vits. Noen som har noen tips? Post og Teletilsynet knan heller ikke hjelpe meg, fordi Telenor har ikke noe krav på seg at mitt SMS system skal fungere. Til syvende og sist vil jeg prøve å få jobben med på å bytte fra Telenor kun for meg, men det spørs om jeg får til. Går ikke det, forlanger jeg nesten et nytt mobilnummer av Telenor. For ordens skyld: Jeg har forsøkt med nytt SIM-kort, og jeg får mottatt SMS med kollega SIM-kort fra Spania. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg vet at NetCom hadde et problem med Vodafone i England, så det kan være tilsvarende problemer for Telenor? Kan dessverre ikke så mye om hvordan SMS systemet fungerer, da.. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Jeg har nå hatt en sak gående siden 10. november med Telenor om hvorfor jeg ikke får SMS fra flee land, og jeg får heller ikke sendt/mottatt fra flere nettsteder. Er det noen her som vet mye om hvordan SMS systemet fungerer internasjonalt eller i det hele tatt? Telenor lukker stadig saken min uten å si ifra, og konkluderer hver gang med at avsender må sjekke sitt system. Men hvor ligger logikken i det? Jeg får ikke SMS fra Vodaphone i Spania, AT&T i USA, Vodaphone i England Og jeg får ikke en gang mottatt SMSer med nedlastingslinker fra f.eks Opera. Telenor teknisk påstår hardnakket at alt er i orden i ders system. Jeg har foreslått at de sletter hele abonnementet mitt og oppretter det på nytt, men det sier de ikke er noen vits. Noen som har noen tips? Post og Teletilsynet knan heller ikke hjelpe meg, fordi Telenor har ikke noe krav på seg at mitt SMS system skal fungere. Til syvende og sist vil jeg prøve å få jobben med på å bytte fra Telenor kun for meg, men det spørs om jeg får til. Går ikke det, forlanger jeg nesten et nytt mobilnummer av Telenor. For ordens skyld: Jeg har forsøkt med nytt SIM-kort, og jeg får mottatt SMS med kollega SIM-kort fra Spania. Du har sikkert en god sak, men jeg ville da virkelig sjekket "eget utstyr" før jeg begynner å klandre andre. Hva med å prøve sim-kortet som ikke fungerer i den telefonen du har det i nå, i en annen mobil-telefon. Fungerer det da? EDIT: Nei, ved å benytte kameraten din sitt sim-kort i din telefon vil ikke nødvendigvis utelukke feil på din telefon. Jeg ville alikavel prøvd det jeg kunne fra min side, før jeg lemper problemet over på andre Endret 27. desember 2007 av Youcef Lenke til kommentar
adale Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 jeg har forsøkt mitt SIM-kort i andre telefoner uten at det hjalp, og jeg har dessuten fått flunkende nytt SIM-kort av Telenor. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 jeg har forsøkt mitt SIM-kort i andre telefoner uten at det hjalp, og jeg har dessuten fått flunkende nytt SIM-kort av Telenor. Presentert problemet for dem? Eventuelt hva sa dem ? Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Om de i utlandet sender deg en SMS fra en annen operatør kan du motta den da? Lenke til kommentar
adale Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 jeg har forsøkt mitt SIM-kort i andre telefoner uten at det hjalp, og jeg har dessuten fått flunkende nytt SIM-kort av Telenor. Presentert problemet for dem? Eventuelt hva sa dem ? de sier hele tiden at avsender må sjekke sin leverandør. Jeg er nå i ferd med å gjøre dette for en av mange som har forsøkt å sende til meg. Men det virker nesten som at dette må rettes manuelt hos hver eneste mobil leverandør i hele verden. Det er jo det Telenor sier. Det tror jeg ikke noe på. De sier dette, fordi de har ikke noen annen forklaring. Kan de ikke også tilkjennegi at det kanskje er en bug i deres system? Lenke til kommentar
adale Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Om de i utlandet sender deg en SMS fra en annen operatør kan du motta den da? Det har jeg skrevet lenger opp i tråden, men nei, stort sett så kan jeg ikke det, selv om jeg fikk igjennom en SMS fra Danmark her om dagen. Så det er ikke helt låst. Det er avhengig av selskap. Men Vodaphone i Spania og England når ikek til meg, pluss AT&T + 2 andre amerikanske selskaper. Mine kollegaer på jobben har aldri hatt problemer med å motta SMS fra utlandet, men så kan det hende at de har fått fra andre Telenor-kunder, det glemte jeg å spørre om. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Kanskje dumt spørsmål, men jeg regner med at avsenderen har husket å skrive 0047/+47 (som er koden for å ringe inn til Norge) foran meldingen? Om de ikke har gjort det kommer ikke meldingen frem. Lenke til kommentar
adale Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 ja, har det, jeg spesifikt ba om å sende til hele nummeret med +47 inkludert Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Du er i Norge og mottar ikke SMS fra disse personene i sitt hjemmenett, eller er det når disse roamer i Norge? Endret 6. januar 2008 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
adale Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 faktisk, jeg er i Telenor sitt nett her i Norge og får ikke SMS fra Vodaphone i Spania. Og tilogmed når jeg er på ferie i Spania, får jeg ikke SMS når jeg roamer med Vodaphone sitt nett. Så vi skal be Vodaphone i Spania sjekke sine innstillinger slik Telenor sier, men det forklarer jo ikke at jeg ikke kan motta fra de andre operatørene også. Lenke til kommentar
adale Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 I morgen skal jeg ringe Kundeservice Bedrift, som forresten aldri har ringt meg tilbake om hva som vil skje videre isaken, selv om de sier de skal det, og jeg skal si at det virket heller ikke når jeg befant meg i Vodaphone sitt nett i Spania. Fysisk. Og jeg skal si at jeg ikke mottar en masse Web SMS bestillingslinker som andre Telenor-brukere får. Det kan da ikke være noen tvil her om at det er noe med MII abonnement som er feil? Er det noen som tør å vedde 100 kr i mot at det vil virke om jeg får tildelt et nytt mobilnummer? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Klarer du å motta SMS fra annen Telenorkunde i telenor sitt nett hvis de bruker +47/0047? Har du mulighet til å teste om du mottar SMS med +47/0047 fra en bruker av netcom sitt nett? Endret 9. januar 2008 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
adale Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Det hjalp ikek at Telenor slettet hele oppsettet og la det inn på nytt. Nå får jeg nytt nummer. De konkluderte med at nummerserien min, 460-, må ha sperrer hos visse operatører i utlandet. Men jeg kjører saken videre i det skjulte. Jeg overfører nummeret til et annet selskap og vil teste der også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå