Gå til innhold

linux på tablet pc


Anbefalte innlegg

hvilken linux distro er best til tablet pc? skal bruke primært til tegning(ps cs3) og multi media.

 

ligger windows vista home premium på den fra før av(OEM), så er fordel med linux distro jeg kan kjøre sammen med vista i multiboot.

 

maskin specs:

amd turion x2 TL-64

2gb ram

GeForce GO 6150

250gb disk

 

touchscreen osv.. er en HP Pavilion TX1345EO.

 

Greit med linux med voice recognition og hand writing recognition i engelsk, men er en pluss om den har det på norsk også.

Endret av YellowFellow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Photoshop CS3 har en "Garbage"-rangjering (søppel, fungerer absolutt ikke) på WineHQ, (wine er programmet man bruker for å kjøre windowsprogrammer i Linux), så jeg tror du støter på et stort problem allerede der.

 

tror du misforsto nå. skal ikke kjøre linux i vista, men som eget os på en egen partisjon. eller så er det bare jeg som er litt blåst på morran. :)

 

edit.. ahh, nå skjønte jeg hva du mente.. :p da får jeg bruke ps cs3 under vista, men vil gjerne ha et linux os på maskinen også. :p just for fun. :):p

Endret av YellowFellow
Lenke til kommentar

 

hvilken linux distro er best til tablet pc? skal bruke primært til tegning(ps cs3) og multi media.

 

ligger windows vista home premium på den fra før av(OEM), så er fordel med linux distro jeg kan kjøre sammen med vista i multiboot.

 

maskin specs:

amd turion x2 TL-64

2gb ram

GeForce GO 6150

250gb disk

 

touchscreen osv.. er en HP Pavilion TX1345EO.

 

Greit med linux med voice recognition og hand writing recognition i engelsk, men er en pluss om den har det på norsk også.

 

Tror de fleste lnux distroer funker helt greit på den PCen, men jeg ville anbefalt enten Fedora eller Ubuntu, som vel er de to top desktop distroene nå for tiden.

Har ikke hørt om en spesial distro for tablet pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...